PDA

Se full versjon : Passenger lesson

Kaja
13-09-2007, 09:11
Tenkte jeg bare skulle legge inn dette, er en av lekene i Parelli, som jeg og Meeg har hatt det gøy med noen ganger i det siste!

Lurt å være på inngjerdet område, hvis ikke kan man ende opp hvorsomhelst. :p
Du skal sitte på hesten, og la hesten gå akkurat hvor den vil, så lenge den holder den gangarten du ba om. Ikke korriger før hesten bryter av, så lærer den seg å ta ansvar! Dette er utrolig morsomt, Meeg syntes det var morsomt og tror jeg, ettersom hun galopperte, travet eller skrittet nøyaktig hvor HUN ville. Eneste jeg gjorde var at jeg bestemte gangartene hennes. Dessuten blir man god på timing, jeg lærer meg å ikke mase på henne FØR hun bryter av eks. Lærerikt..

LisaFi
13-09-2007, 18:35
Hørtes egentlig knallartig ut! Gjerde er nok en god ide, ja.. :D

IngvildK
13-09-2007, 18:36
Å, det må jeg prøve en gang :) Funker med sal også, sant..? *Føle seg mindre trygg på egen balanse i trav og galopp*

Ingvild
13-09-2007, 18:37
Ja, det kunne me prøvd! Er berre litt redd for at Karisma skal stoppe og ete det graset som er på utsida av gjerdet på bana.. *hmpf*

Kaja
13-09-2007, 20:48
Skal si det så dumt ut da jeg og Meeg red rundt på banen, galopp med krappe svinger, litt her og der. :p Skulle tro vi øvde til klovneridning. Og da jeg kom inn i stallen var det ei som sa "det går sikkert bedre neste gang".. Haha. Fikk litt latterkrampe jeg ja. Gøy for hest og rytter. ^^ Har ingenting å si hvilket utstyr man har, så lenge hesten styrer retning!

Kaja
13-09-2007, 20:49
Ja, det kunne me prøvd! Er berre litt redd for at Karisma skal stoppe og ete det graset som er på utsida av gjerdet på bana.. *hmpf*

Det er der hesten skal lære å ta ansvar! :D Er bare å korrigere i det hun gjør feilen. Vi skal la dem gjøre feil, så vi kan korrigere, og hesten lærer lettere å holde gangarten uten å bryte av, enten det er skritt, trav eller galopp!

Ingvild
13-09-2007, 21:00
Aah.. skal prøve det når ryggen er litt meir med på notane :P

Sabina.
13-09-2007, 21:45
Har gjort det ofte! Er artig å se hvor dem velger å dra - ser ut som dem nyter friheten :)

SiljeN
13-09-2007, 23:44
ååh, det hørtes kjempegøy ut! :D Skal høre om jeg får prøve det med nye fôrhesten min etterhvert, når han slutter å teste meg ut.. ;)

*vil gjøre!* :D

Tornado
14-09-2007, 00:03
Jeg har gjort det før jeg også, men det var faktisk nokså skummelt! Den der hesten altså. Han har de bråe svingene. Men herregud så bedre balangste jeg fikk etter det (føltes det som..)

Kaja
14-09-2007, 09:10
Enig Ida! Det funker utrolig bra på balanse! Jeg er sikker på at jeg har blitt bedre på å ri etter dette også, ettersom jeg sitter bedre med hele meg.