PDA

Se full versjon : Et på - et av!

Opal
12-09-2007, 12:43
Når oppstallingsprisen inkluderer ett dekkenskift, er det noe i veien for å få hele pakka ved utslipp på morningen? Jeg kommer jo i 99 % av tilfellene til stallen og tar henne inn selv (og da har jeg i praksis bare brukt 1/2 parten av dekkenskiftene mine *hm...har mange til gode ved nærmere ettertanke*)

Blir rimelig håpløst fremover for jeg vet at stalldekken + utedekken vil bli for varmt....

Vi snakker stall med ca 15 hester...

http://www.smilieportal.de/midi-smileys/verwirrt/0005.gif

Kurre
12-09-2007, 14:54
Hehe...dekkenskift til gode...den har jeg faktisk IKKE hørt før.
Kunne kanskje være en mulighet?

Regner med at det blir for varmt på stallen for å kjøre sånt ute/inne dekken?
Det er ikke mulighet for å heller betale noen få kroner ekstra for litt ekstraservice?
Evt legge et tynnere utedekken på når hun skal ut,så det ikke blir for voldsomt?
Type Ull inne og regndekken med passelig for på toppen ute?

Katrinesf
12-09-2007, 19:43
Du mener altså at ettersom du selv tar AV henne dekken om kvelden, så kunne kanskje stalleier tatt av henne natt-dekkenet å tatt på regndekken(?) på en gang?

Huff, blei litt surete forklart.. men skjønte du det?

Opal
12-09-2007, 22:13
Du mener altså at ettersom du selv tar AV henne dekken om kvelden, så kunne kanskje stalleier tatt av henne natt-dekkenet å tatt på regndekken(?) på en gang?

Huff, blei litt surete forklart.. men skjønte du det?

Jupp - det var det jeg mente...

Har ikke lyst å betale ekstra siden jeg alltid tar av selv.. Da blir det jo nesten som om jeg skal hoie på en som jobber der for at de skal komme å ta av dekkenet når jeg henter hesten ettersom det er inkludert...

To blir liksom for mye uansett unntatt i 20 minus og det er jo ikke ofte....

Ingvild
12-09-2007, 22:23
eit dekkenskift er vel eit av og eit på uansett? Eg ser verkeleg ikkje forskjellen på at dei skal gjere det på morgonen og på kvelden. det er jo like mykje jobb uansett.

Tone Kristin
13-09-2007, 01:26
Hvorfor blir to for mye? Har du ikke noen mellomdekken?

Opal
13-09-2007, 19:48
Har en dullion dekken (nuvel...) men frøkna er varmblodig i mere enn et henseende så hun blir lett for varm. Synes dessuten de fleste stalldekken har "såder" passform og at det blir buldrete, uformelig og rart med to dekken utenpå hverandre...

Sabina.
13-09-2007, 21:25
Jeg har gått til innkjøp av 2 ute dekkener som hesten står inne med, evt. noe under der igjen om det blir for kaldt. Da får det ene dekkene ligge til tørk om det har blitt vått.

Så ut slipper tar bare på evt. hals om det regner. Min er ikke så ¨kreven¨ på tepper, holder fin varme med samme dekken ute og inne. Har 2 luker så han kan se ut fra. Blir neeesten det samme som å stå ute, med unntak av at han står under tak + så blåser det ikke fult så mye da.