PDA

Se full versjon : Hva tenker dere om denne hesten? Kjøpe?

Marte+Quicky
07-09-2007, 11:38
Lurer litt på om dere har noen tanker rundt Nordan Volar? 8 år gammel blodsvalakk, overkant av 150 tusen i gr.lag.
Kjenner eieren godt, og nå har han spurt om vi vil kjøpe han. Eieren har gitt opp, får ikke noe greie på det.

Han har bra kapasitet, og hadde vært morro å prøvd han i montè. Bra størrelse på'n og tror han kunne vært flink til det. Er lite ridetrent, mest kjørt.

Pappa er ikke helt overbevist, iom det er et år siden siste start og det ikke har blitt noe greie på'n.

Men er det noe å satse på? Han er flytta til stallen der jeg har Quicky nå, så har muligheten for å få prøvd han litt. Men har ridd han flere ganger før da.
Snill som dagen er lang, herlig hest egentlig.

Men så er det det med å tanke med hodet, ikke med hjertet.

http://sport.rikstoto.no/Default.aspx?modus=0

Hva tror dere?

juliekj
07-09-2007, 11:45
ser han har to ikke godkjente monte prøveløp, og et prøveløp i år (17 aug. Jarlsberg) hvor han ble rapportert...

Var jo ikke akkurat imponerende det den har gjort før da...
Du har ikke mulighet for å ha den på prøve, evt. leie den en periode og se om du/dere kan få den til da...?

Marianne
07-09-2007, 13:03
Ååååh! Nordan :) Han sto på travbanen når jeg jobbet der, og han var passhesten min en liten periode mens den egentlige oppasseren var på ferie.
Herlig hest! Og så rolig og snill som han var..
Når han kom til travbanen så han ikke ut! Han var helt skrapa, og beina var fulle av blistersår, og ikke nok med det, men han hadde masse tråsår i kronranda.
Hver kveld mens han var passhesten min satt jeg å stelte beina hans og bandasjerte, og Nordan sto der og var så tålmodig.
Når vi hadde Nordan på banen prøvde vi å fôre han opp, men jeg var ganske oppgitt da han gang på gang ikke spiste kraftfôret sitt. Jeg kunne ha fôret kvelden, og når jeg kom tilbake på morgenen lå kraftfôret urørt i krybba hans.
Jeg husker at han begynte å komme seg etterhvert da, og at han faktisk la på seg litt.

Hvis du får kjøpe Nordan så forventer jeg bildespam :)

Elisabeth j
07-09-2007, 17:54
Som hobby hest er han nok helt topp!
Men som løpshest, nei da hadde jeg styrt unna gitt.

Marte+Quicky
07-09-2007, 19:13
Ååååh! Nordan :) Han sto på travbanen når jeg jobbet der, og han var passhesten min en liten periode mens den egentlige oppasseren var på ferie.
Herlig hest! Og så rolig og snill som han var..
Når han kom til travbanen så han ikke ut! Han var helt skrapa, og beina var fulle av blistersår, og ikke nok med det, men han hadde masse tråsår i kronranda.
Hver kveld mens han var passhesten min satt jeg å stelte beina hans og bandasjerte, og Nordan sto der og var så tålmodig.
Når vi hadde Nordan på banen prøvde vi å fôre han opp, men jeg var ganske oppgitt da han gang på gang ikke spiste kraftfôret sitt. Jeg kunne ha fôret kvelden, og når jeg kom tilbake på morgenen lå kraftfôret urørt i krybba hans.
Jeg husker at han begynte å komme seg etterhvert da, og at han faktisk la på seg litt.

Hvis du får kjøpe Nordan så forventer jeg bildespam :)

Ja, han har jo vært helt håpløs å fôre, men nå er han blitt mye bedre.

Marte+Quicky
07-09-2007, 19:14
ser han har to ikke godkjente monte prøveløp, og et prøveløp i år (17 aug. Jarlsberg) hvor han ble rapportert...

Var jo ikke akkurat imponerende det den har gjort før da...
Du har ikke mulighet for å ha den på prøve, evt. leie den en periode og se om du/dere kan få den til da...?

Ja, det er det jeg har tenkt på. Å prøve han litt først. Tviler egentlig på det blir noe, men vi får se. Iom han står på stallen her, kan jeg jo trene han hvis jeg vil, fåreløpig hvertfall. Så får vi se.

insolita
07-09-2007, 19:16
Noe sier meg at det kan bli mye penger til veterinæren? Slik den står pr. i dag er den verdt sånn ca en bugg og en jordbæris.

Marianne
07-09-2007, 19:16
Ja, han har jo vært helt håpløs å fôre, men nå er han blitt mye bedre.

Det er bra :)
Vi jentene på stallen sa jo alltid: Nordan vet hvordan å slanke seg uten å dø.

Marianne
07-09-2007, 19:17
Noe sier meg at det kan bli mye penger til veterinæren? Slik den står pr. i dag er den verdt sånn ca en bugg og en jordbæris.

Den hesten har iallefall blitt blistra som noe anna rart, så et eller annet galt må det være med den hesten.

Marte+Quicky
07-09-2007, 19:35

Ja, er godt mulig det er jeg redd... Hadde vært morro å prøvd, men er redd det kan ta mer tid, penger og tålmodighet enn jeg orker eller gidder.

insolita
07-09-2007, 19:36
Det mangler jo ikke på hester til salgs, for å si det sånn...

Marte+Quicky
11-09-2007, 22:08
*kremt* da var hesten vår:rolleyes:
(eller, papirene er ikke underskrevet ennå men...)

Pappa som kom i dag å sa: nå har vi kjøpt Nordan.
Fikk helt sjokk jeg.. Men vi får se da.. Har et halvt år på meg.