PDA

Se full versjon : 3ér pony hingst søkes i rogaland til shetties bedekning

Tanja & Staro
04-09-2007, 22:32
liten svart shetties hoppe søker å blive bedekket å en liten pony hingst papir og race ikke vigtigt.

Vet ikkje hvor eg skulle lave tråd men håper den blir sett her.

Lopke
04-09-2007, 22:52
Er ikke rase og pairer viktig?? Tror ikke dette er stedet å oppfordre til ulovlig avl..

Nina
04-09-2007, 23:02
Tviler på at noen melder seg frivillig til slikt på et åpent forum. ;)

Tanja & Staro
04-09-2007, 23:58
er det ulovligt at bedække med heste uten papire?? for så kender eg en som er kriminel og vet hun ikkje ser seg selv som kriminel???

anettex
04-09-2007, 23:58
Tja, med tanke på alle useriøse annonser man ser feks på hestemarked og Finn.no, så er jeg ikke sikker på at man ikke kan få napp her også...
Desverre!

anettex
05-09-2007, 00:00
Om det er ulovelig?
Ja...
http://www.lovdata.no/for/sf/ld/ld-19990113-0067.html
Ta en titt her.

Tanja & Staro
05-09-2007, 00:00
hmm trode ikkje i var så emsige heroppe LOL i Danmark er det fuldt ut lovlig så trode fremdeles det var sådan heroppe beklager mye glem min tråd så...

Torhild
05-09-2007, 00:05
er det ulovligt at bedække med heste uten papire?? for så kender eg en som er kriminel og vet hun ikkje ser seg selv som kriminel???

Ler høyt! Fram med håndjerna Tanja!! :p

Joda, det er nok desverre IKKE lov å blande raser eller bruke ukåret hingst her i Norge. At det blir gjort av og til, joda selvsagt, men slikt snakkes det ikke høyt om, og eierne kaller det da ofte et "uhell".... :D

Tanja & Staro
05-09-2007, 00:08
BUSTED Torhild i am guilty as charged LOL

Anette
05-09-2007, 07:51
hmm trode ikkje i var så emsige heroppe LOL i Danmark er det fuldt ut lovlig så trode fremdeles det var sådan heroppe beklager mye glem min tråd så...

Er det virkelig lov i Danmark? Er du heeeelt sikker på det?

Levinja
05-09-2007, 08:11
liten svart shetties hoppe søker å blive bedekket å en liten pony hingst papir og race ikke vigtigt.

Vet ikkje hvor eg skulle lave tråd men håper den blir sett her.

Dette er å oppfordre offentlig til lovbrudd. :mad:
Hva i all verden skal man blande en shettishoppe med en liten hingst for???
Det finnes da tilstrekkelig med raser og størrelser å velge mellom blandt ponnier.

Hold dere til raseavl, det er man mest tjent med i lengden, både når det gjelder å vite hva man får av avkom og for å få registrert sin hest på en ordentlig måte.

Birre
05-09-2007, 08:37
Jeg tror nok Belmont har fått med seg nå at vi ikke blander raser på kryss og tvers i Norge;) Og gjør vi det, så snakker vi ikke så høyt om det... Det er vel ingen grunn til å lage flere sider med vrede over dette, vi har en blandingsrase-tråd fra før.

insolita
05-09-2007, 10:01
Lag ny tråd da vet du, der du søker etter shettishingst. Er et par riktig fine av de rundt om. Sjekk www.nhest.no under utstillinger og ponniutstilling så finner du også ut hvilke karakterer de har fått.

Torhild
05-09-2007, 10:04
Enig med Birre, hun har sikkert skjønt det nå.
Og for å forklare situasjonen litt, så er ikke shettisen Belmont sin engang, hun la ut dette for å hjelpe ei annen som har kikket rundt etter hingst.... =)

Torhild
05-09-2007, 10:06
Lag ny tråd da vet du, der du søker etter shettishingst. Er et par riktig fine av de rundt om. Sjekk www.nhest.no under utstillinger og ponniutstilling så finner du også ut hvilke karakterer de har fått.

Hun som eier ponnyen har letet etter shetties-hingster i distriktet, men ikke funnet noen. Hun vil ikke reise så langt, så hun har ikke arbeidet så hardt med saken... ;)

Hilde
05-09-2007, 10:15
Men det finnes jo et shettisstuteri i Haugesund. De må da ha en hingst?

Tanja & Staro
05-09-2007, 10:29
JA efter som jeg er 100% dansk så er jeg HELT sikker JA hehe man for absolut ingen bøde for at bedække uden papir i Danmark.
Hvis jeg havde vidst det var ulovligt heroppe havde jeg heller ikke oprette en tråd.

Tanja & Staro
05-09-2007, 10:33
Tak Birre og Torhild!!!!!!!!! Nei da lagde ikke tråden ut for at opfordre til noet ulovligt da jeg absolut ikke vidste det VAR ulovligt har altså kun boet her siden Maj mnd så Give me a break innen Levinja og andre klikker totalt...

Nina
05-09-2007, 13:11
Men jeg MÅ bare få si at f.eks shettis/welsh blandinger ofte blir veldig bra ponnier da.. *venter på å bli slått*

Tanja & Staro
05-09-2007, 13:25
nina nemlig det er nogle af de beste barne ponys

Levinja
05-09-2007, 14:00
Hipp hurra................................

Nina
05-09-2007, 14:24
Hipp hurra................................

??

Birre
05-09-2007, 14:37
Er nok ironisk ment vil jeg tro;)

Nina
05-09-2007, 14:51
Jo, det skjønte jeg.Men ser ikke helt hvorfor den kommentaren kom. Blir en smule usaklig..

Birre
05-09-2007, 14:54
Tja, ikke verdens beste argument i for- og imot diskusjoner for å si det sånn:D

Levinja
05-09-2007, 17:45
Jo, det skjønte jeg.Men ser ikke helt hvorfor den kommentaren kom. Blir en smule usaklig..

Er vel like sakelig som å oppfordre til blandingsavl ved å hinte om å omformulere starten av tråden slik at det ikke kommer så direkte frem hva man er ute etter...................................

Nina
05-09-2007, 18:05
Er vel like sakelig som å oppfordre til blandingsavl ved å hinte om å omformulere starten av tråden slik at det ikke kommer så direkte frem hva man er ute etter...................................

Jeg har ikke fått med meg at noen har hintet om det,men..

Sagitaria
05-09-2007, 18:36

Å lage en ny tråd for å søke etter shettishingst..................................... ....................................virker heller som et godt råd for å omformulere seg sånn at man søker etter riktig type hingst spør du meg............................................... .................................................. ..................

Tanja & Staro
05-09-2007, 20:12
eg prøver å skære det ut i papskiver for levinja som stadig ikkje kan fatte at eg IKKJE viste det var ulovligt i Norge å bedekke uten papir da eg er DANSKER som kun har vært bosat her siden Mai mnd og at det IKKJE er ulovligt i DK
Så for syvende og sidste gangen beklager mye tråden det var IKKJE en opfordring til å lave noet ulovligt da jeg ikke viste det var ulovligt..
Er den fattet NÅ!!!!!!!

Bente & Etanec
05-09-2007, 20:27
eg prøver å skære det ut i papskiver for levinja som stadig ikkje kan fatte at eg IKKJE viste det var ulovligt i Norge å bedekke uten papir da eg er DANSKER som kun har vært bosat her siden Mai mnd og at det IKKJE er ulovligt i DK
Så for syvende og sidste gangen beklager mye tråden det var IKKJE en opfordring til å lave noet ulovligt da jeg ikke viste det var ulovligt..
Er den fattet NÅ!!!!!!!

Bare ikke bry deg om Levinja og hennes kommentarer, Belmont.
Vi skjønner at du ikke kunne vite at det ikke er lovligt med slik avl her i Norge, hvem vet vel diverse regler når en flytter til annet land?!

Men du vet; enkelte er kun ute etter og lage kvalme ;) Så ikke bry deg om det.

Levinja
05-09-2007, 20:28
Er den fattet NÅ!!!!!!!

Ja det har jeg fattet for lenge siden, det var da heller ikke myntet på deg men på alle de som driter i at blandingsavl er ulovlig

Tanja & Staro
05-09-2007, 21:01
oki levinja men kansje du kan forklare meg hvorfor denne lov blev vedtaget sådan bare af ren nygerrighet???

I dk har jo også mange som er for papirløst avl og mange som er imod papirløst avl...
Men det er dog stadig lovligt...

Nina
05-09-2007, 21:03
Ja det har jeg fattet for lenge siden, det var da heller ikke myntet på deg men på alle de som driter i at blandingsavl er ulovlig

Hvem driter i det? Lest tråden flere ganger, og har ikke lest det noe sted jeg. Kanskje på tide med nye lesebriller?;)

Levinja
05-09-2007, 23:09
Ja skaff deg to par..................

Bente & Etanec
05-09-2007, 23:44

Er det ikke da rett og rimelig at du da "angriper" dem det gjelder da? I stedenfor å gyve løs på tråden til ei fra et annet land, som gikk ut ifra at lover og regler var slik i dette landet som i hennes moderland?

Ut ifra det som er blitt skrevet på denne tråden er der ingen som har oppmuntret til blandingsavl ;)

LisaFi
06-09-2007, 01:07
Djizes..

Men hei, vi kan jo ta den morsomme debatten en gang til? Hvorfor er det egentlig forbudt i lille Norge når det er lov overalt ellers? "Vi eller dem som har rett" ???? (Vet jo at svaret som oftest blir "vi", men jeg er ikke helt sikker på at jeg noen gang har sett overbevisende argumenter for HVORFOR...)

:D

Harneshaug
06-09-2007, 01:11
Her er en søt ulovlig en :D

http://www.hestemarked.no/vip/22940/DSCN0114.JPG

Skal fortelle henne nå når jeg tar henne inn at hun er resultat av en kriminell handling :) Stakkar...
Tror ikke hun bryr seg, nydelig barneponnis i alle fall (shettis/welsh)

Nina
06-09-2007, 06:37
Du må da få vondt inni deg hver gang du ser henne. Hun er jo tross alt ulovlig!

(Men jeg synes det er et veldig søtt utfall av en kriminell handling jeg da..;))

Birre
06-09-2007, 08:10
Før en søt liten duppe-ditt helen!;)

Tanja & Staro
06-09-2007, 12:24
Helen hun er da for dejlig tro eg må til Dk og finne slikt en blanding til sønnen min engang...