PDA

Se full versjon : Ryttern

Silje og Tindra
30-08-2007, 21:37
Ryttern
Spørsmål om virksomheten, og anmeldelse av nettbutikken kan legges inn her. Forslag til innhold i anmeldelsen er priser, service, kvalitet, leveringstid med mer.

Ryttern (http://www.ryttern.no)

Silje og Tindra
03-09-2007, 08:07
Bestilte fra Ryttern i går, så det blir spennende å se hvor lang tid det tar før det er på posten.

Kine
06-09-2007, 13:26
Vet at dette gjelder nettbutikker, men vil likevel legge til at Rytter'n har en veldig bra butikk på Rud i Bærum. Absolutt verdt et besøk :)

Hilde
06-09-2007, 14:12
Er det noen som har prøvd det Bucas dekkenet de har fått laget? Det heter Bucas Royal og er spesiallaget for Ryttern.

Silje og Tindra
06-09-2007, 15:35
Pakken fra Ryttern kom i dag :-)

Nettan
06-09-2007, 16:21
Jeg har det Ryttern Bucas dekknet, ikke noe å utsette på det. Godt Bucas kvalitet og form, største forskjellen er vel ryttern logoen på venstre bog (som forsvinner etter et par dagers bruk) og annen fargekombinasjon :)

Astrid
06-09-2007, 22:54
Såg de hadde Kimberly-dekken billigere enn andre plasser.. Kanskje det går ann å bestille derfra hvis det gikk så kjapt..?

Astrid
10-10-2007, 12:41
Ehe, kjapt og kjapt.. Snart en mnd siden jeg bestilte tre kimberlydekken og noen børster, men har ikke sett noe til den enda.. Sendte mail og hørte hvordan det låg ann, men fikk jeg svar? Nei... *irritert*

lukka, solfari og greta
10-10-2007, 18:59
utrolig fin butikken som er på rud, og kjempe hyggelige folk!!! Syntes ikke hjemmesiden er den beste og mest morsom å se på i forhold til andre hestebutikker på nettet, men men ;)

hildechristine
06-08-2008, 00:40
Jeg liker Rytter'n veldig godt, og bestiller endel derifra.
Det jeg ikke liker er at nettbutikken er litt dårlig oppdatert, derfor sender jeg inn bestilling, og ringer å hører hva de faktisk har av det :p

Nitapita
02-10-2008, 19:18
Det tar helt fantastisk lang tid før det skjer noe der. De gangene jeg har skullet spørre om noe har trengtes 2 mld fra meg før det kommer 1 derfra. Bestilte noe greier for 3 uker siden. Etter over 2 uker etterlyste jeg pakken, og fikk beskjed om at de ikke engang hadde trukket beløpet. Dermed ikke engang sendt den. Idag ga jeg beskjed om at de kunne kansellere ordren dersom det ikke var på vei ennå. Har ikke hørt noe derfra så langt..

Nitapita
24-10-2008, 13:52
Oppdatering, har fremdeles ikke fått halvparten av det jeg bestilte. Tviler på at jeg bestiller derfra igjen.

hildechristine
24-10-2008, 21:49
Jeg er kjempefornøyd med Ryttern jeg !! :)
Masse lekkert , og god service :)

Astrid
24-10-2008, 22:17
Jeg bestilte derfra i juni.. Var så vanvittig dum at jeg forhåndsbetalte!!! Bestilte forskjellige ting for tilsammen 1600 kr, men de hadde ikke inne noe av det jeg ville ha. Hodelaget jeg skulle ha kunne de bestille inn for meg, så da spurte jeg om de ikke kunne sende det i oppkrav og føre over pengene til meg igjen.. Hørte ikke mer fra de etter det. Jeg har mast flere ganger, og har endt opp med å avbestille hele greia, men pengene har jeg fortsatt ikke sett noe til!

*Jane*
25-10-2008, 00:10
Nå har ikke jeg bestilt der. Men handlet et par ganger. Butikk med dyre merker. Men de har stort utvalg da. Kjempe koselige folk som har jobbet når jeg har vært innom eller ringt ditt. Hos de fant jeg også det perfekte bittet som jeg har letet så lenge etter...

Lizzie
25-10-2008, 00:39
jeg bestilte derfra 10 oktober.. det er jo ikke så lenge siden, men jeg sendte en mail for å spørre om når jeg kunne vente varene. har ikke fått svar på den ennå...
Er spent på hvor lang tid det tar før jeg får pakken.. og jeg har forhåndsbetalt... bestilte bare en ting, så det skulle ikke ta dem lang tid å få pakket den og sendt den i posten

Astrid
25-10-2008, 10:22
Jeg bestilte derfra i juni.. Var så vanvittig dum at jeg forhåndsbetalte!!! Bestilte forskjellige ting for tilsammen 1600 kr, men de hadde ikke inne noe av det jeg ville ha. Hodelaget jeg skulle ha kunne de bestille inn for meg, så da spurte jeg om de ikke kunne sende det i oppkrav og føre over pengene til meg igjen.. Hørte ikke mer fra de etter det. Jeg har mast flere ganger, og har endt opp med å avbestille hele greia, men pengene har jeg fortsatt ikke sett noe til!

Juhu! Nå har jeg faktisk fått pengene!!! Tok sin tid, men...

Nitapita
27-10-2008, 21:38
jeg bestilte derfra 10 oktober.. det er jo ikke så lenge siden, men jeg sendte en mail for å spørre om når jeg kunne vente varene. har ikke fått svar på den ennå...
Er spent på hvor lang tid det tar før jeg får pakken.. og jeg har forhåndsbetalt... bestilte bare en ting, så det skulle ikke ta dem lang tid å få pakket den og sendt den i posten

Angående forhåndsbetalingen så skal de egentlig ikke trekke beløpet fra din konto før de har varen klar til sending..
Og jeg bestilte kun to ting for nærmere to mnd siden. Har fått den ene saken, og en beskjed om at den andre fremdeles ikke er kommet fra leverandør. Vanvittig irriterende, men så lenge de ikke har trukket beløpet ennå orker jeg ikke å tenke så mye på det. Det er ikke en essensiell sak som jeg venter på heller. Hadde det vært det hadde jeg vært litt ..gretten, tror jeg.

Astrid
27-10-2008, 23:27
Angående forhåndsbetalingen så skal de egentlig ikke trekke beløpet fra din konto før de har varen klar til sending..
Og jeg bestilte kun to ting for nærmere to mnd siden. Har fått den ene saken, og en beskjed om at den andre fremdeles ikke er kommet fra leverandør. Vanvittig irriterende, men så lenge de ikke har trukket beløpet ennå orker jeg ikke å tenke så mye på det. Det er ikke en essensiell sak som jeg venter på heller. Hadde det vært det hadde jeg vært litt ..gretten, tror jeg.

De var kjappe med å trekke beløpet fra meg hvertfall! Men ikke like kjappe med å sette inn igjen :rolleyes:

AlfaValeur
28-11-2008, 19:51
har ikke bstilt derfra, men har sett på nettbutikken og der er det meste flere hundre kroner dyrere enn på andre butikker!

Astrid
28-11-2008, 20:59
Lurte faktisk på å bestille derfra igjen, men så såg jeg jo at de faktisk ikke sender i oppkrav i det hele tatt! Da var det uaktuelt..

flaana
18-04-2009, 22:42
Bestilte 2 påskedag (mandag), varene kom på torsdag! Alt i rett str og farge. Så jeg er imponert! Første av tre nettbutikker jeg bestilte fra samme dag til å få varen fram til meg ;)

Tvistur
03-08-2009, 09:49
Jeg har sendt mail til dem med spørsmål ang. et dekken jeg har tenkt å bestille, men jeg blir litt skeptisk når de ikke har tid til å svare på en mail engang...

Kosebamsen
11-12-2009, 10:25
Bumper opp denne igjen. Ser ut til at det er mest negativt om Rytter'n. Nå har jeg bestilt hos dem i går, så får vi se hvor lang tid det tar :) Heldigvis haster ikke min pakke, trenger den ikke før på nyåret, men hadde jo vært fint å få den til jul. Tipper den tar litt ekstra tid siden det er midt i julerushet da... :/

Ruthe :)
07-02-2010, 19:08
Ha du fått bestillingen din Solveig??
Jeg bestilte der på torsdag, og sendte samtidig mail å spurte om de hadde mottatt min bestilling, men fikk aldri noe svar på det.
Håper det ikke tar altfor lang tid før det dukker opp!

Leviton
21-03-2010, 13:33
Noen som vet hvordan man får tak i ryttern? har prøvd med mail nå i en mnd, men ingen svar å få..

Ragnhild&Sylvfaks
22-03-2010, 19:51
Jeg har alltid fått tak i de på telefon.

Bestilte noen ridestøvler fra de til jul i fjor. Var ikke lagervare, og de måtte bestilles igjennom norsk importør. Mottok de i juli. Rytteren skyldte på importøren, som hadde rotet bort bestillingen, og kø hos fabrikkanten. Holdt på å gå på veggen av irritasjon, men var oppsatt på disse støvlene - og turte ikke bestille direkte fra fabrikk i tyskland. Så jeg ventet, og ventet.

Har i denne forbindelse snakket med de 100 ganger på telefon sikkert. Er hyggelige da, men virker dårlige til å følge opp. Kommer ikke til å bestille noe de ikke har på lager i fremtiden...

Nikita
22-03-2010, 20:15
Jeg har bare vært i butikken deres, og den er verdt en tur, selv med 1-2 timers kjøring ++ :D

Derfor gidder jeg ikke bestille fra dem... Jeg kjører heller å kjøper. Liker at de har masse utvalg innen professional choice!!! Jeg skal dit igjen i 2010, kjøpe ny pad til salen. De er ikke spesielt billig på det, kunne nok med fordel ha importert fra USA, men pyttpytt...

Kosebamsen
22-03-2010, 20:41
Ha du fått bestillingen din Solveig??
Jeg bestilte der på torsdag, og sendte samtidig mail å spurte om de hadde mottatt min bestilling, men fikk aldri noe svar på det.
Håper det ikke tar altfor lang tid før det dukker opp!

Fikk denne uken omsider pakken min fra Rytter'n. Det tok ganske nøyaktig 3 måneder... Jeg bestilte pakken ca i midten av desember, og fikk den i midten av mars :O Her skylder de på mye frem og tilbake mellom to lagere, bestilling av leverandør, og at min bestilling ikke kom, men jeg sa ja til en av dem som kom inn istedefor. Da var det jakke uten fløyelskrage istedefor med.. De sa det skulle ta lang tid, men da sa de ca slutten av januar... da sendte jeg en mail og fikk svar at den skulle komme, men hadde ikke komt fra leverandør. Sendte ny mail i februar, da sa de at de skulle sende meg jakken uten fløyel. Sendte dem ny mail i mars, da fikk jeg svar av ny selger at jakken lå klar til sending, men hun måtte høre med meg om det var den jeg ville ha. XC
Men jeg fikk jakken, og den satt som ett skudd, så jeg er fornøyd :) Men om jeg skulle startet hadde jeg jo blitt mektig irritert...

Asa Garsy
18-05-2010, 13:04
Ringte dit nå jeg for vært borti den forhåndsbet å aldri fått varene, må si det var ei hyggelig dame i telefonen gitt, skulle hjelpe meg som best hun kunne. Det setter man stor pris på gitt!

Asa Garsy
20-05-2010, 13:41
Da bestilte jeg belegg, disse skulle pakkes i går, tenkte kansje jeg fikk mail om pakkesporings nr men neeida.Håper den kommer raskt

Akvinn4ever
13-07-2010, 00:59
Vurderer å bestille en del greier derfra, men er de fortsatt like treige, og dårlige til å følge opp?

Skjóna
10-08-2010, 12:50
Hvordan er butikken på Haugenstua? Tenkte å dra dit og glo en dag.

Akvinn4ever
14-08-2010, 01:37
Må bare si jeg er veldig fornøyd med ryttern. Bestilte 02.08.10, fikk mail 03.08.10 om at ene varen ikke var på lager, med spørsmål om jeg ønsket annen størrelse. Jeg brukte litt tid på å svare, men 09.08.10 var ting avklart med denne varen, og i går, 12.08.10 lå pakken på postkontoret og ventet på meg. Så da blir det spennende å se i morgen om tingene er som forventet, og om alt er der :)

insolita
14-08-2010, 10:09
Hvordan er butikken på Haugenstua? Tenkte å dra dit og glo en dag.

Butikken på Haugenstua skal stenge. Opphørssalget har begynt (men det var grusomt utplukket)

Skjóna
17-08-2010, 13:25
Butikken på Haugenstua skal stenge. Opphørssalget har begynt (men det var grusomt utplukket)

Tror jeg må ta meg en titt en dag om de fremdeles er åpent.
Kaaaanskje finner jeg noe i cob og 120/125.:)

Linee
18-08-2010, 00:17
Tror jeg må ta meg en titt en dag om de fremdeles er åpent.
Kaaaanskje finner jeg noe i cob og 120/125.:)

Jeg var der i dag! De holder ihvertfall åpent ut måneden sa han ;) Var en del vinterdekken i forskjellige tykkelser, stalldekken i den størrelsen du trenger (så på det til min hest, men er for lite:p), regndekken og fleecedekken! Var egentlig en god del igjen :) Mye klær og utstyr til rytter også! Bucas Shamrock (eller hva det heter) til 135,-!!! Det koster 1159 eller noe på hjemmesiden. Jeg fikk støvler til 30%, to dekken til 50% og ridebukser til en god pris. Mye Pikeur og Cavalloridebukser til 50% tror jeg det var.. Anbefaler å ta turen innom for å kikke!

insolita
18-08-2010, 10:15
Bucas shamrock koster nok ikke 135, men var i størrelse 135 ;)

Noen av de var til 30 % mens andre var det 50 % på.

Linee
18-08-2010, 12:12
Alle de dekkenene kostet 135,- :) Størrelsen sto et annet sted, og det var flere forskjellige størrelser, men sto 135,- på alle! Spurte han som jobbet der, og han sa at det var prisen :)

insolita
18-08-2010, 12:20
Alle de dekkenene kostet 135,- :) Størrelsen sto et annet sted, og det var flere forskjellige størrelser, men sto 135,- på alle! Spurte han som jobbet der, og han sa at det var prisen :)

Merkelig. Var ikke sånn når jeg var der.

Skjóna
18-08-2010, 22:14
Hurraaaaaaaaaaaaaa! Tror jeg må ta en tur en av de nærmeste dagene. Hvor ligger butikken i forhold til togstasjonen på Haugenstua?

Linee
19-08-2010, 15:08
Merkelig. Var ikke sånn når jeg var der.

Nei, mulig han som jobbet der sa feil.. Men var ihvertfall det han sa :)

Skjóna
20-08-2010, 10:35
Nei, mulig han som jobbet der sa feil.. Men var ihvertfall det han sa :)

Høres rart ut. Jeg var der nemlig igår før jobben og nevnte det for han, men han hadde aldri sagt det sa han. Middelaldrende ganske høy mann.
Kjøpte en god del, men syns ikke jeg sparte sånn veldig mye, for før-prisene der var veldig høye i forhold til mange andre steder. Klart jeg sparte litt penger, men ikke sånn veldig.
F.eks Bucas Buzz Off fluedekken sparte jeg ingenting på i forhold til Brumby. Betalte 1000 kr for det og på Brumby er det full pris. Full pris på ryttern er 1300 kr. Så selvom butikken er fin og har mye forstår jeg jo hvorfor kundene velger andre steder. Er jo pga prisene.

Belinda<3
27-08-2010, 16:25
Var i butikken p&#229; haugenstua p&#229; onsdag :) Var veldig utplukket der.. Men jeg fant et Bucas Shamrock Power da, selv om jeg har en mistanke om at det blir litt stort til den framtidige helforhesten. Kj&#248;pte det i 130, minste jeg fant :( Ogs&#229; kj&#248;pte jeg en grime med leietau og to kingslandjakker :)

Skjóna
27-08-2010, 23:04
Er det mer kingsland igjen? Vurderer en tur til uka igjen. Se om jeg finner mer.

Belinda<3
28-08-2010, 17:08
Er det mer kingsland igjen? Vurderer en tur til uka igjen. Se om jeg finner mer.

De hadde endel jakker ihvertfall. Var noe kingsland også. Jeg fant både en vinterjakke og en regnjakke ihvertfall.
Også har de satt ned prisene 10%, så alt var vel minst 40% på nå.

Skjóna
28-08-2010, 20:50
Ta meg en tur onsdag eller torsdag jeg tror jeg. Meg liker Kingsland. :)

Skjóna
10-09-2010, 13:25
Var en tur der for en uke siden. Kj&#248;pte ingenting. Var bare barnestr og store str igjen av kl&#230;r og bare store eller kn&#248;ttsm&#229; dekken igjen. Vel, jeg har jo innf&#248;rt kj&#248;pestopp for en stund n&#229; og har alt jeg trenger og vel s&#229; det, s&#229; like greit.

Maria
16-07-2011, 00:17
Hvordan er de å bestille fra nå? Når jeg bladde tilbake i tråden var det jo fra 2009 så kan vel være forandret. Noen som vet? :)

Maria
18-08-2011, 01:41
Bump ^

Calvintino
18-08-2011, 02:56
tenkte også å bestille derfra, men nå spørs det jo om jeg tørr..

Tvillingmamma
30-09-2011, 07:08
noen som har siste "oppdatering" på hvordan det er å bestille fra dem?

Harneshaug
30-09-2011, 12:32
Jeg har bestilt derfra mange ganger, aldri hatt problem?

zeldis
10-12-2011, 21:42
Bestilte dekken derfra for et par uker siden, fikk det denne uken. Veldig fornøyd! De svarer raskt på spm på e-post og leveringstid var bra (ikke super-rask, men ikke så jeg rakk bli irritert heller).

hildevi
07-02-2012, 10:39
vet noen hvordan de er med tanke på å returnere varer (pga feil størrelse osv.)...finner ikke noen info om dette på nettsiden deres? :)

hildevi
10-02-2012, 08:37
jeg sendte mail til dem her om dagen, og fikk svar relativt raskt, allerede neste dag noe jeg ser på som relativt raskt:)

Guest
10-02-2012, 11:38
sendte mail for en god stund siden og har fortsatt ikke fått noe svar ....

T.B.
11-02-2012, 00:08
Burde sikkert sjekke priser på hesteutstyr, men når Ryttern's utsalg i Bærum ligger ca. 1 km fra meg, er det greiest å stikke innom der når det er noe jeg - eehhh - "trenger" - det være seg en hovkrok eller et leietau.
Og som de fleste: Man kommer alltid hjem med "litt ekstra".....

GryCat
20-02-2012, 21:21
Må fortelle at vi kjøpte to vinterdekken 400 gram, rytterns egenproduksjon (lager på samme fabrikk som Bucas og samme tekstiler osv, sier de) for to uker siden. Ett i 145 og ett i 165. Det i 145 ligger (lå) på en gammel kaldblods, barfothest, paddock. Det andre ligger på unghest, broddesko, beite med mange kompiser.

Det minste dekkenet gikk i stykker den andre dagen. Egentlig uten grunn, var haleflappen som raknet litt i sømmen på den ene siden da hun skulle inn i boksen og kom borti dørkarmen. Ringte og sa ifra med én gang - og vi ble enige om å se det an, om det raknet mer, før jeg evt. kunne bytte det.

I går var dekkenet fullstendig herpa. Mistenker at hun har trått på flappen når hun har reist seg, noe som har skjedd tidligere, men da har bare flappen falt av. Nå var hele baksiden av dekkenet sjæra, og jarekanten hang nedenfor hasene hennes. Oppskrift for katastrofe, men hadde heldigvis gått bra og hun har ikke satt seg fast i det.

Har hørt rykter om at ryttern er kjempevanskelige på retur av varer. Ringte på forhånd i dag og forklarte hendelsesforløpet, og synes hun hørtes veldig negativ ut på telefonen. Men da vi kom dit, var det null problem å bytte! :D

sfagervik
21-02-2012, 11:46
Jeg skulle bestille dekken derifra tidligere, og de jeg ville ha var de utsolgt for. Istedet foreslo mannen jeg snakket med å prøve disse som de lager selv... Er glad nå for at jeg ikke ville prøve de...:)

Astrid
17-03-2012, 21:04
Har ikke de nettbutikk lenger..? Kommer hvertfall ikke inn :S

IrisV
17-03-2012, 23:12
Jeg kommer inn uten problem på siden deres nå iallefall :)

Tvillingmamma
18-03-2012, 09:51
Jeg kommer ikke inn.

hildevictoria
18-03-2012, 10:04
De har visst oppdatert den (http://ryttern.mamutweb.com/Shop/List/00-TILBUDSTORGET/213/1)

Tvillingmamma
18-03-2012, 10:20
Se der ja, da kom jeg også inn.

Issa
20-03-2012, 15:04
Ah, lurt å sjekke her da, trodde opphørssalget betød at alt var lagt ned :)

hildevictoria
29-03-2012, 12:33
Nå kommer jeg ikke inn på linken over.. Noen som gjør?

Astrid
29-03-2012, 16:08
Nei, men kommer inn på den opprinnelige linken ;)

Astrid
29-03-2012, 16:12
Syns forresten den nye nettbutikken var litt uoversiktelig i forhold til den gamle, men bra de har fått med lagerstatus bak hver vare! Hver gang jeg har bestilt der har det vært noe de mangler..

Tvillingmamma
29-03-2012, 17:40
Kommer inn på orginallinken igjen nå :)

sfagervik
30-03-2012, 12:47
Håper de legger inn flere dekken, for de hadde et dekken der tidligere som jeg har ønsket å kjøpe lenge! Nå har de jo ingenting der...

Astrid
30-03-2012, 19:55
Ja, de hadde jo enormt utvalg i dekken før.. får nesten tro de legger ut flere ;)

zeldis
31-03-2012, 10:37
Dekkenmankoen må jo være et steg i nettbutikksendringsen? Håper jeg, jeg bestilte et bucasdekken derfra jeg venter på rett før siden endret seg, ikke fått noe beskjed om at de er utsolgt eller utgått.