PDA

Se full versjon : God blogg ang hva NH har blitt til i Norge..

RenateSJ
30-08-2007, 16:07
..og hva det bør være.
Spesielt ber jeg alle legge merke til det som står om rundpaddock og trening i rundpaddock.

Legg også merke til kommentaren om "hest ferdig trent innen NH". Etter min mening er alle hester født ferdig trent. Det er vi som ødelegger det. Og det er VI mennesker som må trenes innen kommunikasjon med hesten.
En franskmann er ferdig trent innen fransk, mens jeg for eksempel må lære hans språk. Tvinger jeg han til å snakke engelsk, så er jeg ikke på hans premisser lenger.

Akkurat sånn er det med hest. Vi må gå over på deres språk, det er de som skal lære oss. Ikke vi som skal lære dem!

åh, legge inn link også kanskje: http://hest.no/blogg/?bid=8778&blid=33714

juliekj
30-08-2007, 16:11
Legg også merke til kommentaren om "hest ferdig trent innen NH". Etter min mening er alle hester født ferdig trent. Det er vi som ødelegger det. Og det er VI mennesker som må trenes innen kommunikasjon med hesten.
En franskmann er ferdig trent innen fransk, mens jeg for eksempel må lære hans språk. Tvinger jeg han til å snakke engelsk, så er jeg ikke på hans premisser lenger.

jeg må bare kverulere litt....

En franskmann er ikke født ferdig trent i fransk... han må lære seg språket av sin nærmeste omgangskrets.
Akkurat som en hest må lære seg å snakke "hest" av sin nærmeste omgangskrets... ;)

RenateSJ
30-08-2007, 16:13
Hm ja... Du har helt rett juliekj :oops:
Vi får rette meg til: En hest som har vokst opp blandt andre hester er ferdig trent i hestespråk.

Filizity
30-08-2007, 16:20
god blogg dette ja:)

SiljeN
06-09-2007, 19:22
Åh, Margrethe er utrolig flink i NH! Hun har virkelig peiling.. Hadde det ikke vært for henne, så hadde vel hoppa mi vært et "beist" til hun ble avlivet.. Men etter hun kjøpte henne, ble hun en helt annen hest, og storkoste seg :)

Har fulgt med i bloggen hennes lenge nå, for å plukke opp tips fra henne ;)

*trekker opp gammel tråd :p*