PDA

Se full versjon : ny hjemmeside-hva tror dere?

Sol
29-08-2007, 00:26
ros og ris.. dette skal liksom være "mitt ansikt utad". Er den meg? hva kan bli bedre, hva er teit? oppsett? kom med det...:argue:

insolita
29-08-2007, 00:50
Personlig likte jeg ikke bakgrunnen (det grå), men oppsettet var fint. Regner med at du kanskje fyller ut med mer i menyen etterhvert? Litt referanser og sånn er alltid kjekt å ha. Mer info rett og slett, men oppsettet og starten ser finfin ut. MYE bedre enn piczo.

Kine
29-08-2007, 00:52
Jeg likte den godt grå, jeg :)

Fin side :D

Tornado
29-08-2007, 00:53
Synes den var helt grei og oversiktlig jeg :)

HeleneM
29-08-2007, 00:58
Jeg synes den var flott Sol. Grei og oversiktelig :)

Ingvild
29-08-2007, 01:03
Neimenn så kule fotografar.. :P

eg likar ikkje skrifta, den vert litt snirklete.. ellers veldig bra! :)

Sabina & Pedro
29-08-2007, 01:09
JEG, synes at skriften var for stor og ville endret skrift, feks. Verdana i mindre er kjempe OK.
Kjempe fin :)

Harneshaug
29-08-2007, 01:28
Kjempefin side Sol, jeg likte bakgrunnen godt men litt mye snirkel på skriften
for mine gamle øyne også :lol:
Referanser ville jeg også hatt med, hadde jeg ikke kjent deg hadde det virket litt "flytende."
Ville også hatt litt mer konkret om treningsmetoder ol.

Nydelige bilder, rent og fint oppsett og veldig tiltalende side :)

Filizity
29-08-2007, 10:57
syntes den var kjempefin jeg også:) men skal si meg enig i det med skriften. ellers var den superfin:)

Liz
29-08-2007, 11:55
Jeg vil anbefale deg å endre skrift, mye fordi den du bruker ikke er web-standard, noe som vil si at ikke alle nettlesere viser den riktig.

Noe av det viktigste du må tenke på når du lager hjemmeside er:
vil jeg ha brukervennlighet og at siden min skal være tilgjengelig for flest mulig, eller vil jeg at det skal se fancy ut og heller være utilgjengelig for et ukjent antall mennesker?

Din side slik den ser ut nå, vil være utilgjengelig for enkelte brukere pga fonten (teksten) du har valgt. Det ser kult ut da.

Ellers synes jeg oppsettet ditt var pent, men jeg ville brukt lysere farger. Det bildet du har valgt helt øverst var litt forstyrrende for meg fordi det tok litt tid før jeg så at det var samme bildet to ganger ved siden av hverandre. Det er også anbefalt å bruke samme font over alt. Slike forstyrrelsesmomenter vil du helst ha bort (satser jeg på).

Ellers vil jeg gi deg ros for oppsettet. Det er veldig praktisk med "hovedinformasjonen" om undervisningen din i midten og en fin oversikt over priser på siden. Jeg ville lagt til om du har mulighet for å tilby overnatting for både menneske og hest, og evt hvor mange av hver. Bildene på høyre side er kjempefine, synes jeg - og gjør innholdet mer interessant. ;)

Liz
29-08-2007, 11:59
Forøvrig ville jeg også hatt mindre informasjon på fremsiden og heller laget en "om meg" eller noe liknende side.

Huff, håper jeg ikke virker veldig negativ nå altså. Siden din er kjempefin, og de tipsene jeg kommer med er bare basert på hva jeg kan om brukervennlighet på nett, jeg hadde et kurs i det i fjor. Er ikke meningen å ta motet helt fra deg, for jeg synes du har gjort en veldig god jobb! ;)

Anita&Svarten
29-08-2007, 12:18
Jeg har ikke spesielt peiling på det her, men jeg syntes sida var kjempefin, og jeg likte fargene:D

Reaper
29-08-2007, 13:14
Enig i mye av det Liz sier.
Også er det fint om menybaren er "permanent", altså når jeg trykker på foreks "personlighetsanalyser",så forsvinner jo resten av menyen,og da må jeg gå heeelt tilbake(:lol:) for å gå inn på neste.

Men ellers var den kjempefin synes jeg:D Skjønner ikke helt hvordan dere får det til:p

Sol
29-08-2007, 21:45
oki.. ser poenger her som jeg ikke har tenkt på. Når det kommer til referanser har jeg ikke fått samlet dem enda bare:D og når det gjelder skrift skal det fikses pronto!

ellers skal jeg lese rådene deres et par ganger til.. er "hjemmesidejomfru" og skjønner ikke alt like godt enda, men det er fryktelig moro da!

helen: skjønner hva du mener med flytende, men trengte å få skaffet noen illustrasjonsbilder og sånt. kjøpt meg SPEILREFLEKSKAMERA i dag så da fikser vi nok den biffen snart!:)

Gjest-
29-08-2007, 21:51
oki.. ser poenger her som jeg ikke har tenkt på. Når det kommer til referanser har jeg ikke fått samlet dem enda bare:D og når det gjelder skrift skal det fikses pronto!

ellers skal jeg lese rådene deres et par ganger til.. er "hjemmesidejomfru" og skjønner ikke alt like godt enda, men det er fryktelig moro da!

helen: skjønner hva du mener med flytende, men trengte å få skaffet noen illustrasjonsbilder og sånt. kjøpt meg SPEILREFLEKSKAMERA i dag så da fikser vi nok den biffen snart!:)

jammen jeg kan stille opp som fotograf jeg :D sånn når jeg er i norge igjen :lol:

Sol
29-08-2007, 22:02
grrr.. noen her som kan hjelpe meg litt tro?? Inne på sida mi, på den siden som heter undervisning får jeg IKKE til å lage en skriftstørrelse på prislisten og en annen på resten.. hvorfor i hule, heite ikke???? Grrrr...

Sol
29-08-2007, 22:03
jammen jeg kan stille opp som fotograf jeg :D sånn når jeg er i norge igjen :lol:

JAAAAA.... når er det forresten? planlegger ikke du en aldri så liten høstferie??

Gjest-
29-08-2007, 22:03
grrr.. noen her som kan hjelpe meg litt tro?? Inne på sida mi, på den siden som heter undervisning får jeg IKKE til å lage en skriftstørrelse på prislisten og en annen på resten.. hvorfor i hule, heite ikke???? Grrrr...

Hm... har du prøvd å markere kun prislisten og deretter velge størrelse, for så å markere resten og velge størrelse der?

Gjest-
29-08-2007, 22:04
JAAAAA.... når er det forresten? planlegger ikke du en aldri så liten høstferie??

Tja, jeg hadde jo tenkt å få kommet hjem en tur før jul i alle fall... har franskkurs til 28 september, kanskje jeg prøver å komme hjem like etter det? :D Må se litt an hvordan det er med videre franskkurs også...

Sol
29-08-2007, 22:06
Hm... har du prøvd å markere kun prislisten og deretter velge størrelse, for så å markere resten og velge størrelse der?

ja.. og det virket heller ikke. kan det være fordi jeg har valgt et ferdig oppsett?? Eller??

Gjest-
29-08-2007, 22:08
ja.. og det virket heller ikke. kan det være fordi jeg har valgt et ferdig oppsett?? Eller??

rart.. kan da ikke tenke meg at de skal forhindre deg i å bruke forskjellige skriftstørrelser... men jeg bruker dreamweaver, så jeg vet jo ikke hvordan det funker å gjøre det via web, kanskje noen andre gjør det her?

Harneshaug
29-08-2007, 22:08
Grattis med nytt kamera !!!! Gleder meg til å se sylskarpe, sylgode, sylfantastiske bilder :D

Sol
29-08-2007, 22:09
kommer!! når jeg bare får øvd litt:D

Ingus
29-08-2007, 22:46
Fin side, men mange gode tips til forbedringer her nå;)

Synes også du skal flytte "om oss" til menyen og vise menyen på alle sider + endre det øverste bildet.

Litt OT, men: Hvor mye koster ett domene?

Ragnhild
29-08-2007, 23:45
Sånn som siden er nå synes jeg skriften er litt for stor. Også ville jeg ikke hatt det mellomrommet mellom toppen av den grå boksen, og "Velkommen". Ellers ser det veldig fint og ryddig ut! :)

Sol
29-08-2007, 23:52
det vil ikke jeg heller.. men får ikke til å fikse:D Gode forslag mottas med takk!:)

Kurre
29-08-2007, 23:53
OI!
*imponert*

Sussi
01-09-2007, 14:10
Jeg synes den er veldig fin Sol. Flotte hester har du og:)