PDA

Se full versjon : Har dere opplevd at en roadcart var for brei?

Marianne
23-08-2007, 00:11
Hei! Dette problemet har jeg, så jeg har foreløpig ikke fått kjørt med hesten min.
Har ei smal varmblodshoppe som er 156 i manken.. Vi kjøpte en roadcart, monterte på Quick Hitch fester, og så skulle vi ut å kjøre..
Jeg hadde satt fast vogna på den ene siden, og skulle sette den fast på andre siden, men det gikk ikke.. Draga var rett og slett for breie for hesten min.

Det er en gammel roadcart i jern som vi kjøpte brukt. Den er i veldig god stand, så vi vil jo gjerne bruke den. Men har noen av dere forslag til hva jeg kan gjøre for å få draga smalere?
Jeg vil jo helst slippe å kjøpe ny vogn..

Anita&Svarten
23-08-2007, 00:13
Heller stikk motsatt.. Måtte vide ut begge gangene.. :p

Marianne
23-08-2007, 00:19
Heller stikk motsatt.. Måtte vide ut begge gangene.. :p

Ojsann! Har virkelig prøvd litt for å få draga sammen da.. Har prøvd med jekkestropp, og jeg har veltet vogna på en side, og satt meg på ene draget, og sitti der en god stund.. Men ikke noe hjelper.. hmm..

Men hvordan klarte dere å vide ut draga?

tebj0
23-08-2007, 00:22
Ojsann! Har virkelig prøvd litt for å få draga sammen da.. Har prøvd med jekkestropp, og jeg har veltet vogna på en side, og satt meg på ene draget, og sitti der en god stund.. Men ikke noe hjelper.. hmm..

Men hvordan klarte dere å vide ut draga?

Tror jeg ville fått noen som kunne med slikt til å varme opp stålet og bøyd dragene til. Det er jo veldig viktig at begge er like lange og at vinklene på den er like på begge sider. Bruker du jekkestroppe så risikerer du bare at ene siden gir etter og plutselig så er draga skjeve!

Marianne
23-08-2007, 00:25
Tror jeg ville fått noen som kunne med slikt til å varme opp stålet og bøyd dragene til. Det er jo veldig viktig at begge er like lange og at vinklene på den er like på begge sider. Bruker du jekkestroppe så risikerer du bare at ene siden gir etter og plutselig så er draga skjeve!

Hmm.. Tror du at rørbøyer hadde vært noe?

Anita&Svarten
23-08-2007, 00:27
Vi leverte inn til varming. Der kan de forme om og om nødvendig. På Rosalita sin lagde de nye drag på vogna. Var her og så på henne sammen med vogna hvordan det skulle være og sånn.

Marianne
23-08-2007, 00:31
Vi leverte inn til varming. Der kan de forme om og om nødvendig. På Rosalita sin lagde de nye drag på vogna. Var her og så på henne sammen med vogna hvordan det skulle være og sånn.

Hmm.. Hvor mye måtte du betale for det?

Anita&Svarten
23-08-2007, 00:32
En i familien vår jobber med det, så jeg betalte bare for materialet , men kan høre om han har noe veiledene pris.

Marianne
23-08-2007, 00:33
En i familien vår jobber med det, så jeg betalte bare for materialet , men kan høre om han har noe veiledene pris.

Det hadde vært fint :)

Marianne
23-08-2007, 00:46
Her ser dere hvor smal den hesten min er!

Berte
23-08-2007, 10:38
Er vel ikke akkurat noe uvanlig problem at vogna er for vid eller for smal. Ikke er det noe problem å fikse heller, har gjort det mange ganger selv.
Om ikke du klarer å gjøre det selv er det bare til å ta turen til et bilverksted e.l. Dem varmer opp og bøyer ganske enkelt. Men som en eller annen skrev over her så er det veldig viktig at dragene blir helt like.