PDA

Se full versjon : Spille på hest?

Rosita!
13-08-2007, 22:24
Nå har jeg begynt å spille litt på hest på nettet:p
Har tidlige vært litt på travbanen for å spille også.

Men når jeg velger vinnere å sånn så tar jeg bare det kuleste/fineste navnet jeg,noen ganger har jeg flaks da:D

Så det jeg lurer på er om noen kan forklare hva som er viktig å se på før man velger hest.
Er det hvor mye de har sprunget inn,hvor mange løp de har vunnet siste tiden og hvilket spor de starter fra har vel også noe å si,hva er gode og hva er dårlige spor?

Tell me som ikke har en anelse på noe av dette.

kom gjerne med navn på stortravere og gode kusker

LisaFi
13-08-2007, 22:34
Haha, nei noen spiller er jeg ikke, så der kan jeg nok ikke hjelpe deg. Synes lyntoto er fint jeg...

Men det er KJEMPEFLOTT - når du først spiller, mener jeg ;) - at du velger å spille på hest. Det kommer all hestesport i Norge til gode, nemlig! :)

Astrid
13-08-2007, 22:43
Hihi.. Jeg også spiller på hest av og til.. Må jo gå etter de stilige navna! :lol: lager meg som regel en blanding av favoritter og de jeg har en magefølelse på ;)

Reaper
14-08-2007, 00:39
Spiller noen ganger på hest når jeg er på travbanen..
Men da velger jeg utifra hvordan hestene er når de varmes.

Den gangen for et par år siden på Bjerke når jeg var løp mellom Thai Tanic og Steinlager, gikk jeg nesten derfra med en stooor pengesum!
hesten jeg satset på hadde nemlig mye( det er mye når det er liten sjangs for at de vinner?!) i odds...
Skjedde noe underveis som gjorde at jeg ikke gikk derifra med ei krone da, men:p

Satset på endel hester som tapte med en mule o.l, og det var jo litt surt da:p

Men synes spenningen er morro!

juliekj
14-08-2007, 08:07
Ting som det er greit å vurdere er:

* plasseringer og tid i de siste løpa (sier som regel noe om formen til hesten, med mindre den har hatt lang pause) - litt slingringsmonn for startspor og løpets lengde

* kuskebytte - noen kusker er bedre enn andre, sånn er det bare - og noen hester går bedre hvis de får bytte kusk en gang imellom

* hvis du har muligheten så følg med på varminga, og hvis eier/trener har uttalt seg til media om utstyrsendringer ol. - en hest kan se ut som en haug i varming, også tar man av sko, og vips.. traver som ei klokke

* erfaring vs. ungdommelig mot - en "ung og lovende" hest vil ofte med de rette forutsetningene slå mere rutinerte hester på kun pågangsmot og vilje - mange eldre hester er litt løpsleie til tider

* trener bytte/eier skifte - for noen hester så kan det å komme til en ny stall med nye rutiner være nok til at de for et ekstra gir

osv osv osv... i det uendelige

Men veldig ofte så spiller jeg på kule navn, og eller røde kaldinger med hvit man (=drømmehesten - *ønske seg*)