PDA

Se full versjon : Horsemanstick???

Lopke
13-08-2007, 01:05
http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=10842125&sid=xz7abc-LL_c845239&WT.svl=Link

:rolleyes: hvorfor er denne bedre enn å bruke en pisk??
Her ser jeg et stort potensiale for å tjene penger.... (eller spare :D )

Gjest-
13-08-2007, 01:07
Det der ser ut som en såkalt carrot stick. Den er HELT annerledes enn en pisk, ettersom denne er mye stivere. En pisk bøyes jo lett om man legger den inntil hesten, mens denne ikke bøyer seg rett og slett. Det er for å ha et fastere "forlenget arm" enn en pisk kan gi.
Har en jeg :D

KatrineB
13-08-2007, 03:03
Hmm... Når jeg skal lære henne flere ting fra bakken, skal jeg heller bruke ei grein. Som Donald sa, er at du kan ikke gjøre noe skade på hesten om du gir signaler med grein. Og ser man på Den Spanske Rideskole, så bruker de også grein. GRATIS, ikke verdens undergang om den skulle bli ødelagt, kan jo alltidsbare plukke en ny, og fin for hesten;)

Nina
13-08-2007, 11:05
Tror nok heller jeg ville brukt en grein ja. Det er jo bare en rett pinne. Ser ikke helt behovet for å bruke penger på denne nei..:roll:

anita&el-key
14-08-2007, 13:44
hehe, synes dette er litt morsomt å lese etter som jeg har snakket med så mange som har sagt akkurat det samme. Bare det at når de først har prøvd en carrotstick over noen dager, så vil de aldri være for uten:p

Det er ikke utstyret som trener hester, men jammen hjelper det å ha gode hjelpemidler:cool:

Bente & Etanec
14-08-2007, 14:00
hehe, synes dette er litt morsomt å lese etter som jeg har snakket med så mange som har sagt akkurat det samme. Bare det at når de først har prøvd en carrotstick over noen dager, så vil de aldri være for uten:p

Det er ikke utstyret som trener hester, men jammen hjelper det å ha gode hjelpemidler:cool:

Hva er forskjellen på carrotstick og en pinne/grein da? Gjør de ikke samme nytten egentlig?

Hadde plukket meg en grein jeg også.
En ting er og bruke target stick til hunder (som ikke biter den istykker og som også er sammenleggbar), men til hest hadde jeg plukket meg en grein fra nærmeste tre.

Ragnhild
14-08-2007, 14:36
Fin måte å tjene penger på spør du meg.. Jeg skal lage en agurkstick og bli rik!

fenre
14-08-2007, 17:15
Eller du kan bruke en av de runde glassfiber gjerdepålene, hehe, det er det gulerotpinnen er laget av....

Det er vel det samme hva du bruker, poenget er vel at hver og en finner det funkjonellt til sitt bruk.
Om det er pinne, horsemanstick eller pisk.

og forresten, er ikke det meste laget for at vi skal tro at det er nødvendig og kjøpe det...

hehe

anita&el-key
15-08-2007, 11:27
Fin måte å tjene penger på spør du meg.. Jeg skal lage en agurkstick og bli rik!

hehe, vi lagde såkalt "applesticks" til kurs sist, etter som vi ikke greide å skaffe riktig utsyr. Brukte grønne blomsterpinner og ei snor som vi kjøpte på biltema. Det funket til en viss grad, ganske kortvarig og ikke helt optimal effekt men det var en nødløsning.
Det er jo helt det samme hva man bruker, bare det fungerer. Men ser ikke helt vitsen i å finne opp hjulet på nytt liksom:)
De pengene jeg brukte for å kjøpe min stick for snart fire år siden, de hadde glatt gått med til noe annet likevel - som jeg sikkert ikke har hatt glede av lenger nå.

Bente & Etanec
15-08-2007, 13:31
hehe, vi lagde såkalt "applesticks" til kurs sist, etter som vi ikke greide å skaffe riktig utsyr. Brukte grønne blomsterpinner og ei snor som vi kjøpte på biltema. Det funket til en viss grad, ganske kortvarig og ikke helt optimal effekt men det var en nødløsning.
Det er jo helt det samme hva man bruker, bare det fungerer. Men ser ikke helt vitsen i å finne opp hjulet på nytt liksom:)
De pengene jeg brukte for å kjøpe min stick for snart fire år siden, de hadde glatt gått med til noe annet likevel - som jeg sikkert ikke har hatt glede av lenger nå.

Ikke jeg heller, er derfor jeg like så gjerne knekker meg ei grein om jeg skulle trenge en slik pinne ;)
En slik en henger som regel rett for nesa på meg, så ingen vits i å kjøpe seg en da.

Kaja
15-08-2007, 15:13
Men alle har jo det man interesserer seg for.
Interesserer man seg for dette, så vil man jo gjerne ha produkter som hører til.
De band jeg er fan av kjøper jeg helst jeg finner som de har gitt ut.

Nina
15-08-2007, 15:16
Men alle har jo det man interesserer seg for.
Interesserer man seg for dette, så vil man jo gjerne ha produkter som hører til.
De band jeg er fan av kjøper jeg helst jeg finner som de har gitt ut.

Det var en dårlig sammenligning. Saken med denne gulrotpinnen er jo at man kan bruke en pinne eller andre ting i stedet som ikke koster penger. Produktet er kun skapt for å tjene penger. Blir en del annerledes med en CD....

anita&el-key
15-08-2007, 15:21
Det var en dårlig sammenligning. Saken med denne gulrotpinnen er jo at man kan bruke en pinne eller andre ting i stedet som ikke koster penger. Produktet er kun skapt for å tjene penger. Blir en del annerledes med en CD....

Hvor i all verden har du det fra at produktet er skapt bare for å tjene penger, det er jo det verse sprøyt jeg har hørt. Vet ikke om så mange produkter som har en så god forklaring, faktisk en hel filosofi bak seg. Dette var rett og slett for dumt, bare et meget tydelig tegn på at du over hodet ikke har peiling på hva du snakker om!!!!

Gjest-
15-08-2007, 15:21
Syns den er grei jeg. Men nå liker jeg ordentlig utstyr på enkelte. Man har et godt håndtak, den er i riktig lengde, og har ingen irriterende greinutstikkere eller andre ting, altså helt glatt overflate. Og feste for å forlenge mer/sette på tau.
Den gir litt mer enn en grein syns jeg.. men men...

Kaja
15-08-2007, 15:24
Det var en sammenligning, du kan jo bare få noen til å brenne cden til deg, trenger jo ikke kjøpe den. Akkurat det samme du hører på. ;)

Bente & Etanec
15-08-2007, 15:27
Hvor i all verden har du det fra at produktet er skapt bare for å tjene penger, det er jo det verse sprøyt jeg har hørt. Vet ikke om så mange produkter som har en så god forklaring, faktisk en hel filosofi bak seg. Dette var rett og slett for dumt, bare et meget tydelig tegn på at du over hodet ikke har peiling på hva du snakker om!!!!

Hva er det denne target sticken kan som ikke en pinne kan da?
Om den har en hel filosofi bak seg, så kanskje du kan være så snill og forklare hvorfor nettopp denne sticken er så god i forhold til en vanlig pinne?

Kaja
15-08-2007, 15:30
Jeg vet ikke så mye som Anita om dette, men det ligger en carrot-stick på stallen her og, og den er bedre enn en vanlig pinne da den er helt stiv, og har ikke mange eventuelle utstikkere, som en pinne pleier å ha. ;) Dessuten har den en snor man kan knyte på, og jaja, det kan dere sikkert gjøre med de fantastiske pinnene dere finner. Men en pinne kan godt gi uklare signaler til en hest om du rører hesten med den eks, hvis den ikke er helt glatt.

Tonje
15-08-2007, 15:34
Jeg bruker blikket, stemmen, honden og et tau jeg, enkelt og greit.!

Hönnu
15-08-2007, 15:44
Den greia der så utrolig unødvendig ut! Som andre her sier - hva kan den dingsen der gjøre som en pinne/pisk ikke kan?! Pengesluk heter det :p

anita&el-key
15-08-2007, 15:52
Skal prøve å si litt om det da, selv om jeg synes at det er opp til hver enkelt å sette seg inn i ting før de eventuellt kritiserer det.
Kort om hvorfor Pat Parelli fant opp carrotsticken:

Når man skal kommunisere naturlig med en hest og få hestens ubetingede tillit har dette nøye sammenheng med hvordan en hoppe lærer opp sitt føll.
Når man tar sticken og stringen og svinger den varsomt over hestens hode, hals og rygg, simulerer man tryggheten ved å stå under mors hale. Når man legger press forsiktig på hestens ulike soner simulerer det mors kjærlige puff med en avstivet nakke. (en pisk eller grein vil bøye seg og ikke gi denne effekten)
Det å designe sticken var nøye gjennomtenkt for å gjøre det mulig for oss å ha en lang kropp slik som hester har. Slik kan vi kommunisere mest mulig likt det hester gjør seg imellom.

Det at den heter carrotstic er på grunn av Pat sin erfaring med ulike hesteeirer, han så ofte hesteeiere som var opptatt av å vise at de er sjefen ved og bosse hesten i rundt, gjerne gjennom harde metoder - disse kaller Pat for Stick persons - Så er det motsetningen, hesteeiere som aldri får gort noe og som gjør heste usikre ved å aldri sette noen grenser, bare prøve å lokke med gulrot, disse kalle han Carrotpersons. Det som er et sted midt mellom disse to er det Pat kalle assertive, og det er da man er effektiv med hester.
Carrotsticken ble oppfunnet for å være et godt hjelpemiddel for mennesker til å bli mer assertive, mer rettferdig og bedre til å kommunisere med sin beste venn, hesten.

Dette blir jo bare et bitte lite utdrag av all tenkning som ligger bak dette hjelpemiddelet. Den er ikke laget for å tjene penger, det er det veldig mye annet i butikkene rundt om som er.

Når det er sagt så er det jo helt frivillig om man vil benytte seg av dette fine hjelpemiddelet eller ikke, det er jo uansett ikke det viktigste. Det som ble nevnt med å bruke blikk og så tau er jo en god måte å kommunisere på som er såkalt assertive. Porcupine game, er en helt annen lek - noen andre bokstaver i alfabetet - og det er nettopp gjennom den leken at man benytter sticken som en metafor for hoppens måte å puffe føllet rundt;)

Hönnu
15-08-2007, 15:54
meen, hva kan denne stick'n som ikke en pinne kan? skjønner ikke helt poenget med å bruke så mye penger på en "pinne"

anita&el-key
15-08-2007, 15:56
meen, hva kan denne stick'n som ikke en pinne kan? skjønner ikke helt poenget med å bruke så mye penger på en "pinne"

Du skjønte tydeligvis ingen ting av mitt forrige innlegg:confused:
Hvis du syns det er ok å kritisere noe du ikke har greie på uten å sette deg inn i saken, så er det ingen ting jeg kan gjøre med det...

Gjest-
15-08-2007, 16:00
Hanne har vel heller ikke lest mitt forrige innlegg.....

Joda, det går nok mye på utseende og følelsen.
Jeg har en slik stick selv. Og jeg ville heller foretrukket den fremfor en pinne (med fare for å gjenta meg selv) som er ujevn, uten håndtak, gjerne med utstikkere av greiner osv....

Hvorfor ikke bare bruke en grein som en pisk da? Sparer jo penger på det og!

Hönnu
15-08-2007, 16:03
Jeg skumleste bare før jeg skrev forrige kommentar. Nå har jeg lest igjennom ordentlig. Skjønner mer hva dere mener nå. Personlig ville jeg aldri brukt penger på noe sånt. Smak og behag...men ikke skyt folk fordi de mener et produkt er høyst unødvendig da...:rolleyes:

Gjest-
15-08-2007, 16:04
Så ikek skyt folk som liker produktet heller da... FÅr litt sånn dårlige vibber av den tråden her...

Hönnu
15-08-2007, 16:06
Ehm... hvis du oppfattet mitt spørsmål til produktet som kritikk så beklager jeg, for det var ikke hensikten.

Gjest-
15-08-2007, 16:07
Var heller tonen jeg mislikte. Tonen på flere her rett og slett. SOm har gitt meg dårlige vibber.
Men skitsamma. Vi har hver vår mening, noen foretrekker Carrotstick, noen en grein, noen ingenting. Sånn er det.

Hönnu
15-08-2007, 16:08
Tonen deres var ikke så fin den heller ;) Men whatever.. Noen liker sånn og noen liker slik... Nok om det

anita&el-key
15-08-2007, 16:12
Var heller tonen jeg mislikte. Tonen på flere her rett og slett. SOm har gitt meg dårlige vibber.
Men skitsamma. Vi har hver vår mening, noen foretrekker Carrotstick, noen en grein, noen ingenting. Sånn er det.

Bra oppsummering av denne tråden det Lene, når det kommer til stykke så får alle gjøre seg sine egne erfaringer:)

Nina
15-08-2007, 16:34
Mener fremdeles man kan bruke en vanlig stiv pinne..Men jeg har jo ikke peiling på hva jeg snakker om!:roll:

Hönnu
15-08-2007, 16:35
Mener fremdeles man kan bruke en valig stiv pinne..Men jeg ahr jo ikke peiling på hva jeg snakker om!:roll:

joiner deg på den ;)

Bente & Etanec
15-08-2007, 17:06
Mener fremdeles man kan bruke en vanlig stiv pinne..Men jeg har jo ikke peiling på hva jeg snakker om!:roll:

Samma sier jeg!
Og at en pinne lett knekker er vel en sannhet med visse modifikasjoner da? Min bestefar gikk alltid med stokk han, en stokk han hadde plukket ute i naturen ( fra en einerbusk ). Denne hadde han i mange år UTEN at den knakk.
(Den hadde "håndtak" i tillegg til at den var fri for kvister og "klumper")

At noen ikke ser poenget i å kjøpe seg pinne når slike også vokser på trær, er vel noe dere også må godta på lik linje som vi andre godtar at dere liker dette produktet?
Jeg spurte i sted for å prøve forstå hva som er så bra med denne en kan kjøpe, men har ikke forstått hva som er så mye bedre med den...
Og ja; jeg har lest innleggene deres nøye!

Men jeg gidder ikke bruke mer energi på dette. Jeg har sagt min mening og også prøvd å forstå hvorfor en stick er bedre, men ser ikke det dere ser i den.

extreem-arabians
16-08-2007, 01:14
Samma sier jeg!
Og at en pinne lett knekker er vel en sannhet med visse modifikasjoner da? Min bestefar gikk alltid med stokk han, en stokk han hadde plukket ute i naturen ( fra en einerbusk ). Denne hadde han i mange år UTEN at den knakk.
(Den hadde "håndtak" i tillegg til at den var fri for kvister og "klumper")

At noen ikke ser poenget i å kjøpe seg pinne når slike også vokser på trær, er vel noe dere også må godta på lik linje som vi andre godtar at dere liker dette produktet?
Jeg spurte i sted for å prøve forstå hva som er så bra med denne en kan kjøpe, men har ikke forstått hva som er så mye bedre med den...
Og ja; jeg har lest innleggene deres nøye!

Men jeg gidder ikke bruke mer energi på dette. Jeg har sagt min mening og også prøvd å forstå hvorfor en stick er bedre, men ser ikke det dere ser i den.

Enig med deg.. en pinne er en pinne..gidder ikke bruke penger på noe slikt uansett hva dere sier. betaler ikke for at den har et fancy navn el noe.. er nok av trær å plukke en grein av her i sørskogbygda..hehe

Hönnu
16-08-2007, 01:15
Enig med deg.. en pinne er en pinne..gidder ikke bruke penger på noe slikt uansett hva dere sier. betaler ikke for at den har et fancy navn el noe.. er nok av trær å plukke en grein av her i sørskogbygda..hehe

godt sagt :D

extreem-arabians
16-08-2007, 01:22
godt sagt :D

hehe takk for det!:) og det holder jeg på.. er så mye dill og dall på markedet..som jeg aldri kommer til å kaste bort penger på. Mye man kan finne på for å tjene penger.. men holder meg til det enkle..hehe er litt primitiv kansje..hehe mvh tor

IngvildK
16-08-2007, 02:21
Om man hverken vil ha gulrotpinne eller trepinne, kan man jo bare kjøpe en longepisk man kan dele i to - så har man både longepisk og noe ala en gulrotpinne, siden den avdelte longepisken er nesten like lang som en dressurpisk, med godt grep, bøyes ikke og kan festes en tråd i... :)

Katrinesf
16-08-2007, 02:33
Nå skal det sies at Pat egentlig bare skal tjene penger da.. Jeg har hvertfall fått inntrykk av at han er en "show buisness-man" som gjør dette kun for pengenes skyld. Så at denne stick'en kom fra han, kom ikke som noen overraskelse.

Å jeg må ærlig innrømme at jeg sier meg enig i mange her. Jeg skjønner heller ikke hvorfor man ikke like godt kan bruke noe annet, som en pisk, eller en grein. Mye billigere.

Men så skjønner jeg jo de som her satt seg helt inn i det her også da, det er jo morro å kjøpe ting som "hører til" det man driver med, på en måte. Men jeg syns det var litt i det dyreste laget...

Tyzonsdoll
22-08-2008, 13:07
carrot stikken er veldig god å ha. Den er stiv og bøyer seg ikke. Den er tjukkere enn en pisk og du kan fest savvy tauet på den som gjør at du når ennu lengre. Den er nødvendig når du driver med parelli.

Lizzie
03-01-2009, 22:28
nå ønsker jeg meg en slik carrot stick og leter etter nettsider som selger litt billigere enn pat parelli. Noen som vet om noen steder som selger slike?

Leia
03-01-2009, 23:21
269kr for en tørrkvist?? :O
God damn..

Kurre
03-01-2009, 23:22
carrot stikken er veldig god å ha. Den er stiv og bøyer seg ikke. Den er tjukkere enn en pisk og du kan fest savvy tauet på den som gjør at du når ennu lengre. Den er nødvendig når du driver med parelli.
Og forskjellen på denne og en pinne er??

Lopke
03-01-2009, 23:34
nemli... det var det jeg mente og.

Måne
03-01-2009, 23:40
269kr for en tørrkvist?? :O
God damn..

Var min første reaksjon også. :D

Santia Cheyenne
04-01-2009, 10:41
nå ønsker jeg meg en slik carrot stick og leter etter nettsider som selger litt billigere enn pat parelli. Noen som vet om noen steder som selger slike?

Rodeo har iallfall hatt. Eneste forskjellen er at den er hvit.

mina og tara
04-01-2009, 10:57
Jeg synes carrotsticken er uunnværlig, Den kan brukes til det meste og tåler alt. Jeg betaler gladelig prisen den koster, for det er den verd.
(lurer på hvor mye annet utstyr jeg har kjøpt som har vært minst like dyrt, som jeg ikke har behov for i hele tatt.)
Men som sakt det er jo opp til hver enkelt hva en vil bruke av utstyr, og hva en vil bruke pengene sine på.
Men skal du finne en pinne som einer seg hver gang du trenger den, Så går det gjammen mye tid til dette, den må vel spikkes til for å bli uten greiner, den må finnes, og ofte er det en gangs bruk. Tid er ikke det jeg har mest av, så det er en billig innvistering synes jeg. Nå vet jeg den henger klar til vi skal ut, den er av rett lengde vekt og utforming. Og jeg kjenner den godt og vet hvordan den reagerer når jeg gjør forskjellige ting med den, så jeg er sikker på at jeg gir di signalene jeg mener å gi.

Lizzie
04-01-2009, 14:19
Rodeo har iallfall hatt. Eneste forskjellen er at den er hvit.

tenkte på denne jeg også. den koster 298 om jeg ikke tar helt feil, + 149 for tauet.

Men så skal de ha 100 kroner ekstra i tillegg til vanlig porto på 94 pga lang lengde på forsendelsen.. syntes det ble litt dyrt tilsammen. men finner jeg ikke andre steder eller en brukt en, så går jeg nok for denne.

Diskusjonen om den er nødvendig eller ikke, eller om en kvist er like god eller ikke gidder jeg ikke begi meg ut på.

Jeg vil ha en slik uansett hva andre mener om den.;-)

Isadora
04-01-2009, 14:50
Herreverden, er ikke det bare og akseptere at folk vil betale 269 kr for denne greia, er det noe og lage diskusjon om også..hehe....er sikkert mange av dere som har veldig mye unyttig utstyr liggende som dere selv har kjøpt, som dere enten ikke trenger eller kunnet lage selv også for den saks skyld...

RenateSJ
04-01-2009, 15:42
Jeg har dressurpisk som kostet over 200 kroner. Syke syke menneskene som produserer dressurpisker og attpåtil krever penger for dem! Skulle tro de hadde behov for å tjene penger til livets opphold eller noe. Tenk å lure meg til å ville ha en sånn pisk istedet for å spikke en pinne!

Poenget hvis ikke det kom frem: Hvorfor er det egentlig forskjellig å kjøpe carrotstick mot alt annet utstyr vi kjøper som vi kunne laget selv om vi ville. At den er kjempenødvendig har jeg ingen tro på, men heller den enn en viss strupe-mulegrime hvis jeg skulle kjøpt en NH-gadget

Kurre
04-01-2009, 15:54
Det som gjør at jeg har store problemer med å ta denne her alvorlig er navnet mye.
"Carrotstick".
Sånt blir for dumt.

Er som når min westernridende venninne svarte meg " Dette er ikke sånne dette er Draw reins" da jeg lurte på hvorfor hun red på hjelpetøyler.
Det var visstok noe heeeelt annet.

RenateSJ
04-01-2009, 16:56
Det som gjør at jeg har store problemer med å ta denne her alvorlig er navnet mye.
"Carrotstick".
Sånt blir for dumt.

Er som når min westernridende venninne svarte meg " Dette er ikke sånne dette er Draw reins" da jeg lurte på hvorfor hun red på hjelpetøyler.
Det var visstok noe heeeelt annet.

:lol:
Isåfall så syns jeg hun bør sjekke opp engelskkunnskapene sine. Draw reins høres da mye værre ut enn hjelpetøyler.. Men ja, sjønner pointet ditt. Men sant, det funker ;) Folk kjøper jo.

Nina
04-01-2009, 17:22
Herreverden, er ikke det bare og akseptere at folk vil betale 269 kr for denne greia, er det noe og lage diskusjon om også..hehe....er sikkert mange av dere som har veldig mye unyttig utstyr liggende som dere selv har kjøpt, som dere enten ikke trenger eller kunnet lage selv også for den saks skyld...

Selvsagt kan folk kjøpe det om de vil, og jeg har antakeligvis hauger og lass med ubrukelig utstyr selv. Men spørsmålet var hva som er forskjellen på denne og en pisk eller pinne? Hva som gjør den så fantastisk rett og slett. Og det har det vel strengt tatt ikke kommet noen gode svar på. Bare at den er stivere enn en pisk, men finnes jo stive pinner også, så da er man like langt. Brøytestikker er forøvrig også ganske stive.
Fikk bare beskjed om at man ikke visste hva man snakket om når man ikke syntes denne gulrotpinnen var fantastisk, og det er vel et tegn på at noen har gått tom for argumenter.;)

Nina007
05-01-2009, 17:49
Enda en unyttig ting alle MÅ ha... ;)

Isadora
05-01-2009, 20:40
Selvsagt kan folk kjøpe det om de vil, og jeg har antakeligvis hauger og lass med ubrukelig utstyr selv. Men spørsmålet var hva som er forskjellen på denne og en pisk eller pinne? Hva som gjør den så fantastisk rett og slett. Og det har det vel strengt tatt ikke kommet noen gode svar på. Bare at den er stivere enn en pisk, men finnes jo stive pinner også, så da er man like langt. Brøytestikker er forøvrig også ganske stive.
Fikk bare beskjed om at man ikke visste hva man snakket om når man ikke syntes denne gulrotpinnen var fantastisk, og det er vel et tegn på at noen har gått tom for argumenter.;)

Jeg har ingen problem å forstå at denne er bedre enn en kvist altså...skjønner ikke helt problemet her, for dem som vil lage den av ei pinne kan jo gjøre det, og dem som liker en mere stilren og lett anvendelig pinne uten div klumper (som det ofte er på greiner og pinner) å greier på, som i tilegg antagelig er stivere og mere presis til det den skal brukes til, dem kan jo kjøpe denne glassfiberpinnen:)

Kaja
06-01-2009, 17:28
Vel dette er en stiv pinne MED lang snor på - ikke nøyaktig det samme som longepisk. Den har også enda lengre snor. ;)

trineck
07-01-2009, 13:03
hvis denne bare er en pinne kan da like gjerne alle pisker erstattes av pinner, evt med tråd på. Longepinne, dressurpinne, sprangpinne, kjørepinne. Hadde vært litt tøft om noen red inn på en konkurransebane med en pinne til pisk :D

Men kanskje jeg skal bli rik på "convertible"-pinnen som kan være både longepinne, kjørepinne, dressurpinne og sprangpinne.. en tusenlapp pr stykk? Oh yeah I'm rich!

Pernooh
07-01-2009, 13:11
Det var da voldsomt, da?

Jeg ser ikke helt filosofien i en pinne, jeg da. En trepinne eller en pisk blir akkurat det samme. Rett og slett unødvendig å bruke penger på.

Men når det er sagt, bruker vi sikkert mye penger på grimer og dekken, så jeg kan skjønne at de som er intr. vil bruke penger på det. Men vi tenker selvsagt forskjellig.

Pernooh
07-01-2009, 13:18
Skal prøve å si litt om det da, selv om jeg synes at det er opp til hver enkelt å sette seg inn i ting før de eventuellt kritiserer det.

Jeg synes faktisk ikke det er så mye og sette seg inn i, og så ille å kritisere, en pinne.

Kurre
07-01-2009, 13:20
hvis denne bare er en pinne kan da like gjerne alle pisker erstattes av pinner, evt med tråd på. Longepinne, dressurpinne, sprangpinne, kjørepinne. Hadde vært litt tøft om noen red inn på en konkurransebane med en pinne til pisk :D

Men kanskje jeg skal bli rik på "convertible"-pinnen som kan være både longepinne, kjørepinne, dressurpinne og sprangpinne.. en tusenlapp pr stykk? Oh yeah I'm rich!
Unn Kroghen red finalen under VM i Holland i fjor med en pinne.
Fungerte tydeligvis bra den...

Pernooh
07-01-2009, 13:28
!

Ja, hvorfor ikke? Det fungerer, det.

Krussedull
07-01-2009, 22:55
Dette blir litt for dumt å diskutere syns nå jeg... jeg kjønner at mange parelli entusiaster vil kjøpe en slik, akkurat som andre hestefolk også kjøper helt unødvendige ting. kan godt skrive en hel liste med utstyr du kan betale masse for, men som du også kan lage selv, kjøpe billig eller finne i naturen! Det er snakk om hva man prioriterer da, og det er jo opp til hver og en av oss er det ikke?

trineck
08-01-2009, 09:06
Selvfølgelig. Om man skal være politisk korrekt: Fullt forståelig at de som driver med parrelli kjøper en carrot stick like mye som at de som driver med dressur kjøper en dressurpisk- og ikke plukker seg en pinne.
Derfor sammenligningen er litt morsom.. med en gang man snakker NH-produkter burde man heller plukke seg en pinne, mens å investere i en pen dressurpisk til like mye pæng er helt OK :)