PDA

Se full versjon : Oppdragskjøring

Mari
02-08-2007, 23:50
Fått forespørsel om å ha skysskjøring på et julemarked i desember. Må stille med hest, kusk og slede selv. Må jobbe gratis, men får mat og nisselue (;)).

Hva kreves for å drive oppdragskjøring på et lavt nivå? Dvs. litt bryllupskjøring og litt sånt en sjelden gang?

smulemor
03-08-2007, 02:27
hvorfor må du jobbe gratis ? selv om du får mat og lue så vil det jo i praksis koste deg penger med tanke på bruk av hest og utstyr, evnt transport av hest og utstyr og sånne ting.

Ingvild
03-08-2007, 02:49
Så lenge du har kontroll og fin hest skal det nok gå bra ;)

du må ha forberedt hesten på alle situasjonar som kan dukke opp under køyring, i alle fall..

Tornado
03-08-2007, 03:40
Sier det samme som Ingvild. Dumt du ikke får betaling da :)

Mari
03-08-2007, 19:40
Får ikke betaling på akkurat det arrangementet i des. pga. at det er frivillig. Tenkte bare å prøve ut hesten, gi oss to litt miljøtrening. Hesten står jo rett ved der det skal være, forsikring ordner arrangøren.

smulemor
03-08-2007, 19:41
ok, så lenge de ordner forsikring så går det jo greit :)

Løkki
03-08-2007, 19:55
Om du skal ha betaling for det må du ha kuskesertifikat meinar eg.. Men gratiskøyring er vel lov uten. Husk at du har ansvaret for dei som sitt på.. Bør lage til ei ordning på det så ikkje du vert skyldig mykje pengar om noko skulle skje.

Mari
03-08-2007, 19:56
Er arrangøren som ordner med forsikring på den første greia jeg skal være med på, resten er bare tanker :)

Hvordan får man slikt sertfikat?

tebj0
04-08-2007, 23:44
Viss du skal drive med oppdragskjøring så vil jeg vel tro du må ha godkjent kjøreprøve? Tror hvertfall kuskene som kjører turister her i kommunen må ta den for å få lov til å kjøre, men jeg vet ikke hvor strenge disse kravene egentlig er. Her i kommunen så har vi et egen hesteskysslag.

Aina
05-08-2007, 11:02
Tror ikke at den førerprøven har blitt lovpålagt ennå. og tror heller ikke at det er krav om å ha sertifikatet for å ta betalt.

I så tilfelle skulle kommmunen ha dekket den for meg for lengst :rolleyes:

Lopke
05-08-2007, 11:05
hvorfor skulle kommunen betale det for deg?? alle andre må vel betale for det selv??

TinaBJ
28-04-2011, 00:26
Lånte denne tråden.
Dere som driver oppdragskjøring har dere enkeltpersonsforetak? Hvis en oppdretter en bedrift kan en få ansvarsforsikring, eller går det an å få som privatperson?