PDA

Se full versjon : Rockard med høyt sete og fjæring

Chevaleresse
01-08-2007, 16:26
Driver og ser etter en vogn til Dølen vår. Noen som har tips til hvilke merker som passer for oss? Det vi ser etter er en rockard med høyt sete og fjæring.

Om vi ikke finner noe, skal typen muligens bygge en... Noen som har en grei oppskrift, eller kjenner noen som kan komme med gode tips?

Mvh Torill

Mandarinhest
01-08-2007, 16:36
Pappa har lagd to vogner. Rockard aktige. Men tviler på at de er noe å skryte av.

Arbeidsvogn da. Med god tyngde. Skulle vært litt større etter min mening.
http://i13.photobucket.com/albums/a277/krastine/Vilja/IMG_2942.jpg

Ellers har jeg ikke noe fornuftig å komme med.

Chevaleresse
02-08-2007, 10:00
Den var da fin Kristine! SKal ta med bildet til samboer jeg, så muligens vi kommer en tur og kikker en dag?

Kan evt. gjøre litt om på setet slik at det blir litt høyere. Noe a la Ragnhild sin vogn.

Evt. Hva tar faren din for å lage en slik;) ?

Mvh Torill

Mandarinhest
02-08-2007, 11:16
Jeg vet ikke hva han skal ha.

Synd at vogna er så tung pga. hjulene. Skulle hatt en annen smart løsning der. Og man skulle klart å lukka rørene bedre så det ikke skrangler slik ved festet.

Hvordan er Ragnhild sin vogn?? Om noen har et bilde kan jeg jo vise han vogna å spørre om han klarer å lage noe lignende.

Anniehesten
02-08-2007, 11:59
jeg selger både roadcart og QH sele komplett!
finner ikke noe bilde på nett- husker ikke hva den heter-- men kan ta bilde av den om det er av interesse???

Den passet både til min lit store varmblodstraver og til liten fjording-- og selen passa til begge pga. gode inspenningsmuligheter..

Ragnhild
02-08-2007, 12:22
Hvordan er Ragnhild sin vogn?? Om noen har et bilde kan jeg jo vise han vogna å spørre om han klarer å lage noe lignende.

Ligger bilder av vogna mi omtrent her. (http://hest.no/blogg/?bid=5605&blid=31428) :)

Ragnhild
02-08-2007, 12:25
Har forresten bedre bilder av den dersom du vil ha det Kristine..

Chevaleresse
03-08-2007, 11:45
Spør her også jeg Ragnhild... Hvor har du kjøpt vogna di? Er akkurat en slik vogn jeg er ute etter.

Kristine: Vi har aluminiumsfelger som vi tenkte å bruke på vognen. samt bygge så mye som mulig i alu, slik at den ikke blir så tung. Ellers har vi jo stor kraftig dølagamp da, så han trekker en god del han.

Anniehesten: hvordan er rockarden din da? Jeg vil ha en med høyt sete, siden ejg ikke synes det er så kjekt å bare se halen til hesten... QH sele blir nok i spinkleste laget for oss også. Tenker mere på sele type maraton og etterhvert bogtresele til å dra tømmer med.

Mvh Torill

Ragnhild
03-08-2007, 12:24
Jeg kjøpte vogna privat, men jeg kan sende hun jeg kjøpte den av en melding og høre om hun kan finne navnet på han hun kjøpte den av.

Lucinda
03-08-2007, 12:31
Har jo rockart hos nor-pol.no også da. Desse er ikkje så vers høgde på.

http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/18/norpol/100035.jpg

Chevaleresse
03-08-2007, 12:57
Nor pol sin er fin ja!!! Sliter bare litt med å overtale typen til at det nødvendigvis ikke er så mye billigere å bygge selv... I forhold til hvor god og dermed hvor mye vognen blir brukt. Tips til hvordan han kan overtales?

Mvh Torill