PDA

Se full versjon : Hovslagere i Vestfold?

Ingeborg
01-08-2007, 17:26
Ei venninne av meg, spurte om jeg visste om noen hovslagere i Vestfold!
(joda, for der er jo jeg VELDIG kjent! :rolleyes: )
Men jeg kan jo alltids spørre her..

Noen hovslagere å annbefale i de traktene der??
(trenger ikke være utdannet, proff)
Og hvor langt kan de reise, for å sko?
(hun holder til utenfor Sandefjord i retning Larvik, og har en welsh og en shettis)
pris?

Ragnhild
01-08-2007, 17:48
Første som faller meg inn er at jeg ikke husker navnet på de to jeg brukte.. Men Aksel Vibe skal visstnok være utrolig dyktig (og dyr). Han har også en lærling som visstnok og skal være flink.

juliekj
01-08-2007, 17:53
De jeg vet om skor mest travhester.

Gunnar Knutsen - vi bruker han, veldig flink og ikke minst hyggelig og ordentlig.

Jarle R. Gustavsen - er også travtrener, og skor noe etter jobb

Ole Petter Håkestad - vet ikke hvordan han er som hovslager, men vet han skor litt for de "store" travstallene i distriktet

Anette
01-08-2007, 18:00
Jeg bruker også Gunnar Knutsen :) Han er kjempekoselig!

Ellers holder han her til i Sandefjord; Riber - www.ribers.no

Cammie
01-08-2007, 22:25
Terje Skaug er absolutt å anbefale, men vet ikke om han tar på seg flere hester nå...Han nevnte noe om at det var fult på listene hans...

Men Ingar Holt er også en flink kar, han har nok noe ledig...

Marte+Quicky
01-08-2007, 23:16
De vi har brukt er Gunnar Thorsheim og Stein Ivar Kløven. Men vet ikke om de reiser så langt og dessuten skor de for det meste travere..

Kurre
01-08-2007, 23:20
Stein Ivar er IKKE glad i å sko "småting"...
Sliter med ryggen...

Opal
02-08-2007, 10:24
Både Kent Riber, Akesel Vibe og Kai Brathaug er meget dyktige men tror alle har mer enn nok for tiden. Kai har vært ute av drift en lang periode ettersom han ble tråkket ganske stygt på av en gal hest på stallen.

Hovslager
13-08-2007, 13:53
Sjekk sidene til hovslagerforeningen. Der står det flere i vestfold. MED telefonnr!!

www.hovslagerforeningen.com

MVH
Siv

Marte+Quicky
22-08-2007, 20:49
Stein Ivar er IKKE glad i å sko "småting"...
Sliter med ryggen...

Det er sant. Og dessuten får han ikke skodd for tida (med mindre man reiser med hesten til han), han har klart å miste lappen:rolleyes:

fabolos_willow
23-08-2007, 09:41
for å nevne en til: Gunnar Flåten...
han bor jo i sandefjord(?)

CatogEinir
25-09-2007, 21:55
Bruker Kai Brathaug til min hest. Meget dyktig :)

Anette
05-12-2007, 14:49
Drar opp denne igjen...

Kan noen anbefale meg en flink, rolig og tålmodig hovslager eller barfottrimmer som tar på seg jobber i Larvik?

Marte+Quicky
05-12-2007, 15:07
Drar opp denne igjen...

Kan noen anbefale meg en flink, rolig og tålmodig hovslager eller barfottrimmer som tar på seg jobber i Larvik?

Jarle Gustavsen er flink, kjempehyggelig, tålmodig og snill! Han holder til i Tjølling, men vet ikke hvor mye tid han har til å reise rundt og sko for tida. Men du kan jo ringe og høre? Er jo verdt et forsøk hvertfall.. Kan leite opp nummeret hans hvis du vil

Anette
05-12-2007, 16:58
Er han utdannet?
Hadde vært kjempefint om du fant nr hans ja :)

Marte+Quicky
05-12-2007, 22:08
Er han utdannet?
Hadde vært kjempefint om du fant nr hans ja :)

Æh, det er jeg ikke sikker på faktisk. Jeg troor han er opplært av en annen hovslager, men er ikke helt sikker på hva han har av utdanning. Spør JulieKj, kanskje hun vet det.

Sender nr på PM;)

Anette
05-12-2007, 22:23
Har du vært borti han selv, Marthe? Det viktigste for meg er at han er nøye og at han vet hva han driver med...og at han er rolig og snill.

Marte+Quicky
05-12-2007, 22:30
Ja, jeg kjenner han meget godt;) Sugar står hos han nå:) Han jobbet hos Tor Olaf før han startet opp for seg selv.
Har også brukt han til å sko Quicky noen ganger.

Han er veldig flink til å sko. Også er han en vanvittig koselig gutt, tålmodig, rolig og flink med hestene.

Så Jarle kan jeg anbefal på det sterkeste!

Anette
05-12-2007, 22:32
Å, er det han!! Da vet jeg jo halvveis hvem det er...
Står ikke Quick Sugar hos han også?

Marte+Quicky
05-12-2007, 22:34
Å, er det han!! Da vet jeg jo halvveis hvem det er...
Står ikke Quick Sugar hos han også?

Jepp. Ja, skrev i innlegget at Sugar står der nå;)

Anette
05-12-2007, 22:37
Jepp. Ja, skrev i innlegget at Sugar står der nå;)

Haha, jeg leste for fort ;)

Wendy-J
06-11-2009, 20:44
Drar opp denne igjen. Trenger en dyktig hovslager som kan sko opptil 3 greie hester fast.

Forberg
06-11-2009, 22:08
terje skau. Har ikke nr,men ser noen over her har nevnt han og. Kjempekoselig mot hester og mennesker,flink til å sko. Han kom fast i stallen der hesten min stod før,jeg var superfornøyd!!

Wendy-J
06-11-2009, 22:13
Skal tipse om han ja, og be de ta en telefon. De har visstnok fått tak i ei som skulle prøve, men er litt skeptisk fordi hu virka litt engstelig av seg. Ville ikke sko hester som bevega seg når beinet var løfta, som sto urolig på stallgangen, som ikke holdt beinet oppe selv til enhver tid+++ Og når noen sier sånt så er det ikke godt å vite hva de ser på som urolighet/uoppdragenhet(?):p.

insolita
06-11-2009, 22:15
Sliter med det samme nå og jeg tror egentlig det er lettere å få kongen på telefonen enn å få en smed til å ta den altså... ARG! Har funnet en som kan sko en gang i hvertfall, men noen fast har jeg ikke klart å oppdrive.

Wendy-J
06-11-2009, 22:19
Er det vi også sliter med. Alle vi ringer sier at de kan komme en gang, men at de ikke har mulighet til å sko fast. Og så er det det med å få tak i en dyktig smed som er til å stole på. Er alltid folk i stallen når hestene blir skodd

De smedene er helt umulige å få tak i! Skal sende deg en PM om vi finner en med ledig kapasitet:)

insolita
06-11-2009, 22:23
Jeg må ha en som forstår seg på balansering og jeg, det som gjør det ekstra vanskelig.

Cathrine og Lena
07-11-2009, 14:32
Jeg må ha en som forstår seg på balansering og jeg, det som gjør det ekstra vanskelig.

Det bør vel helst alle ha;) Er det så dårlig med flinke, utdannede hovslagere altså?

Wendy-J
07-11-2009, 17:16
Det er veldig dårlig med hovslagere her ja. Og hvertfall dyktige med ledig kapasitet, som skor pent, oppfører seg bra og samtidig er til å stole på. Og helst med utdannelse.

Vi har tidligere hatt hovslagere med lang reisevei, men dette ble for kronglete når det kom til at hestene mista sko, noen må skos oftere enn andre osv.

insolita
07-11-2009, 18:37
Det bør vel helst alle ha;) Er det så dårlig med flinke, utdannede hovslagere altså?
Balansering av travere er noe litt eget og jeg forventer ikke at hovslagere som ikke er i sporten har peiling på dette. Det er særegent for travere. En faglært hovslager i området hevdet da også hardnakket at vekten på skoene hadde absolutt ingenting å si for en travhest. Slike kan man ikke bruke da, selv om han muligens er en fantastisk flink smed.

Pilla fra Apoteket
12-04-2010, 13:55
Drar opp denne tråden da jeg har nettopp flytta til vestfold. :) Jeg bruker hovslager Jan Petersen. Han er dyktig, har skodd i mange år (har god erfaring med travhester) og han holder nå på å ta utdannelsen på Norskhovslagersenter for å lære enda mer. Han er utrolig rolig og flink med hestene.

Ellers er jeg også under utdanning ved Norsk hovslagersenter og vil være ledig for oppdrag til høsten ;)

Kakemonsteret
25-11-2011, 22:28
Drar opp denne! Trenger en hovslager som er flink, ikke altfor dyr, og som kan komme til Tjøme.. Haster ganske mye! Han jeg alltid har brukt skal slutte, og vil ikke sko mer for meg..

jankaa
05-12-2011, 20:00
Ollie Swatton. Innmari allright, rolig rundt hesta, flink til å sko, og rimelig. Kan kontaktes på facebook.

Sent from my ST17i using Tapatalk

Ada-Marlene
19-02-2012, 13:56
Jeg leter etter en rolig, tålmodig og snill hovsmed som kan sko hoppa mi på bakbena. Hun trenger litt tid og er litt svak i bakparten, derfor må jeg ha en som er rolig og tålmodig, hun trenger ikke fler som kjefter å slår henne nå som hun har blitt fin å sko..

Anbefalinger? Helst til en rimelig penge..

LIda
12-03-2012, 15:02
Jeg er under utdanning ved Hedemark Hestesenter, og prisene er derfor en del lavere. Kan ta på meg noen oppdrag med vanlig skoing og verking.
Verking: kr. 300,- eks. MVH (ink. MVH kr. 375,-)
Skoing m/sko: kr. 650,- eks MVH (ink. MVH kr. 812,50,-)
Skoing u/sko: kr. 550,- eks MVH (ink. MVH kr. 687,50,-)
Jeg er nøye, men bruker litt lengre tid enn en erfaren hovslager.

Iberica
12-03-2012, 16:44
Lise Saksen skor i Vestfold. Hun holder selv til i Nykirke. Utdannet ved Norsk Hestesenter. Send PM for nr :blid: