PDA

Se full versjon : Gig

Ragnhild
31-07-2007, 11:58
Jeg har jo kjøpt meg vogn nå, en gig. Kanonfin! Men så kom jeg til å tenke litt, jeg har jo kjøpt denne vogna bare for å kose meg på kjøretur, men hvis jeg skulle ha lyst å starte stevner med den, er det noen klasser jeg kan starte/ikke kan starte? Tror ikke det blir med det første uansett, men kan være gøy å bare vite :)

Det er avtagbar svingel på den dersom det har noe å si..

Vogna ser sånn ut:
http://ragnhild.notepad.no/bilder/vogn.jpg

Holbytla
31-07-2007, 12:04
Fin! Hvor har du fått tak i den? Pris?

Hehe, og jeg kan ikke svare på spørsmåla, stiller heller nye..

Mvh Holbytla

idaoglinndi
31-07-2007, 12:50
Med svingelen på så kan du iallfall starte dressur og presisjon (det er påbudt med svingel i kjøring, sånn jeg har fått med meg iallfall) er ikke helt sikker på om gig er lov i maratonkjøring.

tebj0
31-07-2007, 13:19
Stilig vogn:) Og fin høyde på setet. Det fleste roadcarter blir man sittende så lavt. Hvor er den kjøpt?

idaoglinndi
31-07-2007, 13:25
Ja, du Ragnhild, den vognen ligner en del mer på en roadcart altså... Gig har stoore hjul. Så den vognen har du nok lov til å starte både dressur, presisjon og maraton med ;)

marcello
31-07-2007, 13:57
Helt klart en vogn du kan ha i lave klasser.Grattis med vogn.

Ingvild
31-07-2007, 13:59
Korleis vert det her med mi vogn da? Nilsvogn, veit ikkje kva den vert kalla..

http://www.hest.no/dbcf?magic=Mc9199b2cfc904ca47571371cdddf33b283&s=brukere_blogg_avsnitt.bilde_stort&pf=aid&pv=78085&ts=tstamp

Natalie_s
31-07-2007, 18:23
Noen som er interessert i gigg (sånn "ordntli" maratongigg;) her eller? Jeg har en for salg:)

Og ja, du har lov å starte den vogna i lave klasser, alle grener.

Ragnhild
31-07-2007, 18:59
Genialt! Da har jeg jo virkelig gjort et godt kjøp da :D
Hobylta: Jeg kom tilfedigvis over en annonse på hestemarked, og blakk som jeg er måtte jeg bare ha den.. :rolleyes:
Har kjøpt den privat (du som lurte på det tebj0).
Tror rett og slett jeg kommer til å bli storfornøyd! Skal prøve den i morra tenker jeg!

Det jeg likte med den var høyden på setet ja. Har kjørt litt med "råkkert", og man blir sittende lagt ned altså. Ååååh, som jeg gleder meg til å prøve! :D

Men et annet spørsmål: Hvordan er det med lys og reflekser ogsånn, jeg tror da vel man må ha det? Ingen ting av det er på vogna, hva MÅ jeg ha for å kjøre "lovlig"?

Og takk for gratulasjoner! :D

crusabell
31-07-2007, 19:56
er ikke dette en treningsgigg da?? er jo flere ulike typer av de og. jeg har treninggigg med stooore hjul. ville egentlig heller hatt en sånn..

Holbytla
01-08-2007, 02:43
Jepp, Natalie, jeg er!

Men om den passer til unghest, ikke enda innkjørt? Hva passer den til og hva koster den? *Bilde*. Ragnhild: jeg stiller i blakkdivisjonen jeg også. Men vogn skal jeg ha ja!

Mvh Holbytla

Natalie_s
01-08-2007, 11:18
Jepp, Natalie, jeg er!

Men om den passer til unghest, ikke enda innkjørt? Hva passer den til og hva koster den? *Bilde*. Ragnhild: jeg stiller i blakkdivisjonen jeg også. Men vogn skal jeg ha ja!

Mvh Holbytla

Nja, den er for tung for min lille unghest på 2 år (er ca 150kg), men så er hun veldig liten også da;) (under innkjøring så anbefaler jeg heller en lett roadcart, og så gå over til gigg etterhvert (det er min plan ihvertfall;))). Den er godkjent i alle klasser i maraton (da den har gummibelegg på hjulene, ikke lufthjul), og kan brukes i dressur og presisjon opp tom middels. Passer fint til fjording og kaldblods, men også større hester (kan justeres). Den koster 26 000,- ny, jeg har pusset den opp, og tenkte meg rundt halvvpris for den (er diskuterbart;)).

http://www.hestemarked.no/vip/233/utebane%20kjoring%20Holter%20og%20Natalie.jpg

Holbytla
02-08-2007, 23:05
Takk for god info, Natalie :).

Nå MÅ jeg bare ta å få skaffa meg kjøreutstyr snart altså!

Mvh Holbytla

Ragnhild
03-08-2007, 00:45
Ja, Hobylta! Nå må du bare! Nå har jeg, så nå kan sannelig du også, for dæven døtte så gøy det er! :D

Natalie_s
03-08-2007, 11:57
Ja, kom igjen å kjør inn hesten din, og bli med på konkurranser, Norge trenger flere kjøreekvipasjer!! Og så er det jo så gøy, folk vet ikke hva de går glipp av!!

Alice
03-08-2007, 12:01
Såg på den vogna jeg og:P men komm ikke så langt før den va solgt:P

Chevaleresse
03-08-2007, 12:40
Hvor er den laget hen Ragnhild? Akkurat en slik type vogn jeg ser etter også.

Mvh Torill

Holbytla
04-08-2007, 05:31
Hehe, jeg er bare litt hemmet av manglende kunnskap, penger og utstyr. Har til nå lånt travsele og tømmene mirakuløst er bortevekk. Så nå må jeg skaffe til veie utstyr gitt. Har overhodet ingen ambisjoner om sånn derre konkurransegreier, men hvem vet - for gøy. Første mål er å spenne for!

Signerer forøvrig Chevalersesse, hvemhvahvorvogn?

Mvh Holbytla

Ragnhild
04-08-2007, 14:55
"Det var en i Måndalen som laga den. Husker ikke navnet. Tror det var Knut? Otterholm eller Otterli eller noe lignende han het til etternavn, men er veldig usikker."

Såå.. Jakten kan begynne!

Ragnhild
04-08-2007, 14:57
Hm.. Fant en "Knut Oterholm" i Måndalen, gårdsbruker. Kunne vært mulig og tatt en telefon til han og hørt?

Chevaleresse
04-08-2007, 17:34
Skal jammen gjøre det.

Kan du sende meg en PM ang. pris på vogna?

Mvh Torill