PDA

Se full versjon : Dually grima

Rosita!
28-07-2007, 12:46
Er det noen flere her som har den?
Hva syns dere om den?

Selv syns jeg ikke det er noe så veldig spesielt med den,liker bedre vanlig grime jeg....

Men hva er det egentlig så skal være supert med denne grima?

Chevaleresse
28-07-2007, 19:19
Har brukt den bare en gang, under lasting. Synes ikke den er noe god. Når hesten gikk imot press, strammet den veldig rundt neseryggen,og når hesten sluttet å gå imot, syntes jeg ikke den ga etter nok. Flere ganger måtte jeg løsne den.

Foretrekker vanlig grime, eller taugrime.

Mvh Torill

Alice
28-07-2007, 19:20
Bilde?:P

Rosita!
28-07-2007, 19:25
http://www.hestene.no/forum/showthread.php?t=13627

Er et bilde her litt ned på siden....

KatrineB
28-07-2007, 19:45
Synes den ser vond ut jeg.
Den skal vell være så fantastisk pga ettergift? Men kan vell fint gi ettergift med vanlig grime også.

taaketussa
28-07-2007, 20:06
Hmm..syns den funker helt fint jeg.
Har brukt den som sidepull og til lange tøyler:)
Har hendt at jeg har brukt den når jeg skal ha dyret på hengeren og han ikke vil være med. Da har den også fungert helt fint, men foretrekker heller taugrime. Syns det tauet strammer ille over nesa hvis han kaster seg bakover og ettergiften blir for treig.

Sabina & Pedro
28-07-2007, 20:37
Har dere som har grimen sett DVD fra Monty Roberts da? Der får man se grimen i skikkelig bruk.

Jeg er egentlig ganske fornøyd med den, og synes den virket godt på min hest, men så igrunn ingen vits i å bruke den etterhvert.
På slutten funken den noe dritt, hesten stakk av flere ganger, ved longsjering og tømmerkjøring, ikke vet jeg hva som var galt - men hver eneste gang fyrte han seg bare skikkelig opp, jeg hang jo bokstavelig talt i tømmene men tydeligvis for han så kjente han ingenting press på neseryggen - han er rimelig enkel, for meg å stoppe til vanlig, så da var det bedre med vanlig grime / bitt der han viste 0 tegn til whatsoever, han funket ihvertfall OK på den i starten - men ble noe helt annet senere.

Kanskje den skulle vært strammere, men da ville det i mine øyne være ubehagelig hele tiden, og jeg har sett DVD der MR viser hvordan den skal tilpasses.

Men se DVD'en, om jeg husker rett så viser han bl.a Dually grimen i arbeid ved lasting. Ellers finner man enkelte videoer på nettet.

Alice
29-07-2007, 10:41
Den ser vanskelig og vond ut.

proscenia
05-05-2008, 14:59
Den er ikke vanskelig og ikke vond. alt den gjør er å legge press på neseryggen og det er vel ikke akkurat vondt for en hest. det er meningen det skal vere litt ubehaglig å motsette seg den som hånderer den. Jeg bruker den grima på min 2 år gamle arabervallak. Det var kun 2/3 dager som trengtes så var det slutt på att dra'ing i tauet. han følger meg som et lam og er mye mer forkusert på hva jeg gjør og hva jeg ber av han. Eg superfornøyd med den jeg.

Stall Nakkim
05-05-2008, 16:35
Dually grimen er helt super dersom man vet hvordan man skal bruke den og gjør det riktig, enkelt og greit.

Chevy&Hedda
05-05-2008, 16:37
Jeg har den, men bruker den ikke da jeg egentlig ikke trenger å bruken den... Den har vel sine fordeler den og, men man må jo vite hvordan man skal bruke den riktig.

Alice
05-05-2008, 16:37
Har brukt den selv nå, ganske god grime, men vill ikke bruke den i hverdagen..

a-k.m
18-07-2008, 21:56
Mest av alt er den super for ideskaper, produsent og selger..
Amerikanske "supertrenere" er flinke med hest, men de er enda flinkere til å få oss til å tro at vi trenger nettopp deres ting.....

a-k.m
18-07-2008, 21:58
Jeg foretrekker faktisk at presset kommer direkte bak nakken når je feks skal laste, ikke noe press foran da..

Belinda
18-07-2008, 23:58
Fungerer bra ved hengertrening ihvertfall!

Borkus
19-07-2008, 00:08
Grimen er helt ok etter mitt syn, jeg har den ikke selv, men har brukt den på forskjellige hester jeg har vært borti.
Hvis det er press på neseryggen man er ute etter ser jeg egentlig ingen vist i å kjøpe en dyr gime, det er jo bare å ta et tau over?! Men til andre formål er den helt ok=)
Froetrekker selv taugrime, men i noen tilfeller synes jeg det er greit med noe som er litt "skarpere" mot hesten. Noen hester har lært seg å stikke av når de blir leid, og når da leieren er en 13-14år lita jente så funker det dårlig med nylongrime=p

Det viktigste er at den som bruker grima forstår hvordan den fungerer og at den kun er et hjepe middel og ikke selve løsningen=)

Frøken
19-07-2008, 08:46
Den er nok ikke noe vond å ha på seg, og jeg har en venninne som har denne grimen. Hun har også filmen, og brukte ikke grimen før hun hadde sett filmen som viste hvordan man brukte den.

Hun bruker heller ikke grimen til vanlig, men bare dersom det er noe hun på justere av rang for eks. (unghest som har litt sterke meninger :D)

Synes det virker som en helt OK grime, men jeg ser ikke noe grunn til å kjøpe denne da taugrime gjør samme nytta føler jeg.

thröstur
19-07-2008, 22:06
http://www.hestene.no/forum/showthread.php?t=13627

Er et bilde her litt ned på siden....

Veldig OT altså, men er det islandshest dekkenet der solgt? :D