PDA

Se full versjon : Bilder av Meg og Ibn,i trening!

extreem-arabians
27-07-2007, 21:46
Her er noe bilder av meg og Ibn om El extreem...kom gjerne med komentarer:lol:

MariaR
27-07-2007, 21:49
Den hesten der er NYDELIG!! Sikla litt på den på VIPen din også :lol:

Augustina
27-07-2007, 21:49
Kortere tøyler, og lengre stigbøyler sånn at du kommer frem i salen og bena kommer tilbake.. Du får stolsits da du sitter rett i ryggen, og når overkroppen faller frem blir sjenklene riktige.. Og sitt på rompa:)

Ellers synes jeg dere kler hverandre:)

Tornado
27-07-2007, 22:08
Kortere tøyler, og lengre stigbøyler sånn at du kommer frem i salen og bena kommer tilbake.. Du får stolsits da du sitter rett i ryggen, og når overkroppen faller frem blir sjenklene riktige.. Og sitt på rompa:)

Ellers synes jeg dere kler hverandre:)

Det jeg skulle til å si. Se frem også :-) Gjerne ha hende en anelse høyere opp på noen av bildene.

Flott hest!

extreem-arabians
27-07-2007, 22:24
Takk for tips.Ser egentlig feilene selv oxo..kom gjerne med flere tips.. alle tips mottas med takk!;)

MariaR
27-07-2007, 22:28
Jeg har et tips: Ikke send hesten din til Trondheim, da kommer han ikke tilbake :rolleyes:
Falt litt for araberen etter jeg var hos Frida kan man si :roll:

IngvildK
27-07-2007, 22:54
Noe stolsits og litt korte bøyler. LEKKER hest! :)

Astrid
27-07-2007, 23:15
Utenom at stigbøylene bør noen hakk ned syns jeg det ser bra ut :D Pene hesten!

lillings
27-07-2007, 23:38
Ah, den hesten var rett og slett utrolig nydelig!!

JOHANNE
27-07-2007, 23:52
Nyyydelig hest! :ilu:

*Svak for skimmler*

lillekira
27-07-2007, 23:59
Nydelig hest du har der da:)

Se opp og frem,og jeg ville hatt litt lenger stigbøyler. Tøylene syns jeg ikke du skal gjøre noe med,om du har en hest som går fint på lange. Skjønner ikke vitsen med å stamme opp dem,når man har hest som fint kan gå på lange ;)

extreem-arabians
28-07-2007, 00:03
Ah, den hesten var rett og slett utrolig nydelig!!

Tusen takk..er veldig stolte av han!:) takker for alle komplemanger på Ibn..:digger: kjempe koselig at dere liker han!

Ibn takker oxo..hehe

http://www.hestemarked.no/vip/54414/ibn3.jpg

MariaR
28-07-2007, 00:08
Det der var slemt ;) Husker da jeg så VIPen din så tenkte jeg først "Hvilken liten jente er det som har funnet mange fine araberbilder nå da og lagt ut og kalt det sin egen?" Men skjønte jo fort da jeg leste på VIPen din at den var ekte :o

extreem-arabians
28-07-2007, 00:14
Det der var slemt ;) Husker da jeg så VIPen din så tenkte jeg først "Hvilken liten jente er det som har funnet mange fine araberbilder nå da og lagt ut og kalt det sin egen?" Men skjønte jo fort da jeg leste på VIPen din at den var ekte :o

Du er tilgitt..hehe du er ikke den eneste som har trodd det..:)

MariaR
28-07-2007, 00:30
Hihi, bra det da ;) Men det er nå iallefall en bekreftelse på at du har veldig fine hester! :)

extreem-arabians
28-07-2007, 00:44
Hihi, bra det da ;) Men det er nå iallefall en bekreftelse på at du har veldig fine hester! :)

Hyggelig å høre.. sant som du sier,blir jo egentlig et bra komplemang!:)

extreem-arabians
04-08-2007, 02:47
Håper på flere kommentarer:) nye bilder kommer senere,se om det blir noe bedring da..hehe

COK
07-08-2007, 23:52
LENGRE stigbøyler vil jeg si!
Ser det spesielt godt på første bildet. Fjerner du hesten der så detter du RETT på rompa. Det er stol-sits det;) Korrekt så skal du mer eller mindre ha 50 % av vekten din i stigbøylene, og for å få til det så må de ut MYE!
Dessuten så ser du at du kommer alt for høyt i lettridningen din på det siste bildet. Ergo, det blir mye skumping i ryggen på Ibn (?), så jeg ville så absolutt tatt ut stigbøyle lengden mye! Det er uvant og ekkelt i starten, men det ser mye bedre ut, er mye bedre og når du er vant til det så vil du ikke forstå hvordan du klarte å ri med så korte.
Det er lettere (og mer korrekt) å se hvordan du egentlig sitter når du får lengre stigbøyler (tenker da på bekken, sittebein etc).

Forøvrig sitter du mye tryggere med lange stibøyler enn korte - tro det eller ei:) Få noen til å dytte deg i ryggen med lange kontra korte stigbøyler...

I tillegg så må du passe på hendene dine. Det er ikke lov å handle mat når man rir ;) Dessuten, må du passe på så du ikke forblir nede på manken med de. Det hjelper ikke å ha de der for at han skal gå fint :p Det er viktig å huske at hendene kan lede at og fram og hit og dit og opp og ned og og og og, men de skal ALLTID på plass igjen! Fort! Blir man hengende der så blir responsen og ønsket effekt lik null.
Tøylene ville jeg beholdt lange! Kjempepluss!!

Ellers ser det ut til at hesten jobber godt. Enda mer inn fra bak er lov, men om man ser på kodeleddet til han, så ser du at det bærer mye vekt allikevel. Super! :)

Du er på god vei!

Edit for å legge til en ting til:
Du sitter veldig pent med fotbladene. Rett og ikke presset nedover! Veldig bra!!

MariaR
07-08-2007, 23:56
Ser det spesielt godt på første bildet. Fjerner du hesten der så detter du RETT på rompa. Det er stol-sits det;) Korrekt så skal du mer eller mindre ha 50 % av vekten din i stigbøylene, og for å få til det så må de ut MYE!
Dessuten så ser du at du kommer alt for høyt i lettridningen din på det siste bildet. Ergo, det blir mye skumping i ryggen på Ibn (?), så jeg ville så absolutt tatt ut stigbøyle lengden mye! Det er uvant og ekkelt i starten, men det ser mye bedre ut, er mye bedre og når du er vant til det så vil du ikke forstå hvordan du klarte å ri med så korte.
Det er lettere (og mer korrekt) å se hvordan du egentlig sitter når du får lengre stigbøyler (tenker da på bekken, sittebein etc).

Forøvrig sitter du mye tryggere med lange stibøyler enn korte - tro det eller ei:) Få noen til å dytte deg i ryggen med lange kontra korte stigbøyler...

I tillegg så må du passe på hendene dine. Det er ikke lov å handle mat når man rir ;) Dessuten, må du passe på så du ikke forblir nede på manken med de. Det hjelper ikke å ha de der for at han skal gå fint :p Det er viktig å huske at hendene kan lede at og fram og hit og dit og opp og ned og og og og, men de skal ALLTID på plass igjen! Fort! Blir man hengende der så blir responsen og ønsket effekt lik null.

Ellers ser det ut til at hesten jobber godt. Enda mer inn fra bak er lov, men om man ser på kodeleddet til han, så ser du at det bærer mye vekt allikevel. Super! :)

Du er på god vei!

Du sitter veldig pent med fotbladene. Rett og ikke presset nedover! Veldig bra!!

Beklager OT, men det DER er virkelig sånn konstruktiv kritikk jeg liker! Trenger flere slike innlegg, kjempe flott! :tilber:

extreem-arabians
10-08-2007, 14:10

Du er på god vei!

Tusen takk for at du tok deg tid til et så utfyllende svar!:) Har alt tatt ned stigbøylene 3 hakk..hehe Uvant..men merker at jeg sitter bedre på hesten nå.får bare fortsette å trene.. glad for all hjelp jeg kan få:hill: