PDA

Se full versjon : Fôrings program

Miriam
13-07-2007, 18:14
Kan man laste ned et slikt fôringsprogram, eller må man kjøpe det?

insolita
13-07-2007, 18:17
Det må kjøpes, og eeeeegentlig må jeg si at jeg ikke anbefaler hvermannsen å kjøpe det, uten i det minste å også gå til anskaffelse av en god bok om emnet.

Filizity
13-07-2007, 18:22
de programa tar ikke så godt for seg individforskjeller på hest... mens en hest kan klare seg helt flott på 2l komplett i døgnet kan en av nøyaktig samme rase og type absolutt ikke klarer seg på det.

insolita
13-07-2007, 18:26
de programa tar ikke så godt for seg individforskjeller på hest... mens en hest kan klare seg helt flott på 2l komplett i døgnet kan en av nøyaktig samme rase og type absolutt ikke klarer seg på det.

Nettopp derfor krever det kunnskaper fra den som bruker programmet. Det er igrunn ikke noe annet enn en kalkulator. Taster man inn feil tall får man ikke riktig svar, sånn er det.

Filizity
13-07-2007, 18:31
ja prøvde det på alle hestene på stallen og etter en stund så 70% av hestene helt seive ut. enten for tynne, eller for tykke eller kort og greit.... ja.... så vi gikk tilbake til å bruke god gammeldags sunn fornuft;)

Sabina & Pedro
13-07-2007, 19:04
Ingen erfaringer meg slikt, jeg sender inn info der forhandler setter opp en god forplan.

Men vet at det er noen dagers prøve periode på et foring-program vertfall.

Filizity
14-07-2007, 21:01
vet du hvor man finner det??

Sabina & Pedro
14-07-2007, 21:47
Aj, Aj! Jeg hadde linken for lenge siden, men nylig var jeg innpå den igjen. Skal se om jeg finner den igjen, kanskje det ligger noe link på sunn-hest?
Kan også prøve å søke på google, men er nok noen som har.

Ja - skal se om jeg finner linken (er glad i å re installere PC'en jeg) :p

Sabina & Pedro
14-07-2007, 21:49
Tror det er kanskje denne (http://www.forkonsulenten.com/index.php?side=pc-horse)
Man kan vertfall kjøpe derfra.