PDA

Se full versjon : Auksjonshestene 2007 er klare!

SOL P.R.E.
28-06-2007, 11:42
Mange åringer er meldt, 104 totalt. 78 varmblods (40 hingster/38 hopper) og 26 kaldblods (9 hingster/17 hopper). Spennende!

Flere interessante fedre og mødre, vil nok tro det blir en del høye priser.

Noen her som har tenkt til å handle?

juliekj
28-06-2007, 12:43
Jupp, jeg skal bare ta V75 Jackpoten først :lol:

Men var endel spennende individer der ja.
Får håpe det blir mange og lange budrunder for oppdretternes skyld, og at noen av de billigere hestene kan slå til i årgangsløpa om noen år :)

Elisabeth j
28-06-2007, 13:31
Jeg skal dit å se på i år også! Veldig facinerende og se på,,,og skremmende mange som handler kun etter stamme, og ikke eksteriør.

Det var 5 stk etter Likely Lad påmeld. De må jeg bare snoke og tafse litt på. Spennende å se hva broren til Tinita Love går for.

Hvis en av oss vinner v75 Julie, skal vi love hverandre at da skal den som vinner kjøpe hest til den andre? :P

SOL P.R.E.
28-06-2007, 13:45
Syns ikke det er så skremmende jeg, for det er vel bevist at stamme betyr mer enn eksteriør :)
Altså, selvfølgelig en fordel med en korrekt hest. Men en hest med solid stamme, har vel alltids en mulighet, mens en stammeløs hest er vel nærmest sjanseløs uansett hvor korrekt og vakker den er. Det er en grunn til at ingen på morsiden har vunnet løp på 5 generasjoner f eks. Da er vel ikke sjansen stor for at dette individet vil vinne heller (tenker ikke på en spesifik hest, bare et eksempel).

Men har stor sans for målene som blant andre Stefan Melandre bruker når han velger ut unghester.

Jeg også synes det er utrolig spennende med auksjoner, blir jo helt revet med! Åh, vil vinne i lotto og handle!! :digger:

juliekj
28-06-2007, 13:47
Hvis en av oss vinner v75 Julie, skal vi love hverandre at da skal den som vinner kjøpe hest til den andre? :P

Den er grei!
Satser på at du vinner nå, så jeg skal sette meg ned å studere stammer og finne ut hvem jeg vil ha :digger:

Marte+Quicky
28-06-2007, 17:49
Vi skal nok ikke handle noe, begynner å bli nok hest nå. Var med å bydde litt i fjor, men det gikk litt for høyt:p

4 åringer fra stallen skal selges da. 2 varme og 2 kalde. Lonely Story e. Home Alone u. Southwind Rachel og Lingo Story e. Staro Showbiz u. Zobia Royal. Huldre Liv e. Røste Bo u. Sørdalsvinni og Huldre Leikar e. Røste Bo u. Suleika.

smulemor
28-06-2007, 21:05
link til auksjonshester ?

juliekj
28-06-2007, 22:35
link til auksjonshester ?

hos DNT (http://travsport.no/netuser/dnt/news/fullarticle.asp?fullarticleId=3517)

smulemor
29-06-2007, 01:43
jupp, et par tenkbare der ja :)

Ingeborg
11-07-2007, 13:39
Et eksempel bare.. Så det stod noe om at folk kun handler et stamme i mange tilfeller..
2 stk hingster, helsøsken (les. Super News og Super Nick).. Hvordan vil dere forklare at Super Nick tjente MER enn Super News, men Super News har fått MEGET flere hopper enn sin HELBROR!!??!

SOL P.R.E.
18-07-2007, 10:58
Det har vel i mange tilfeller med markedsføring å gjøre. Nå kjenner ikke jeg til de første årgangene til disse hingstene, men det er vel ofte slik, at blant helsøsken er det ofte bare én som blir en stjerne i avlen. Det er jo flere eksempler av varmblodshingster, hvor to-tre helsøsken er kåret. Én er kanskje superbra i avlen, mens brødrene ikke gir "noen ting".
Super News får jo mange hopper hvert år, fordi avkommene hans er bra.

Filizity
18-07-2007, 11:01
jeg vil også se!! travergamper er flotte:)

Marte+Quicky
19-08-2007, 23:38
Noen som skal handle? *hinthint*

Hingst e. Røste Bo u. Suleika
http://i115.photobucket.com/albums/n292/quick_pleasure/DSC_0091-1.jpg

Hoppe e. Røste Bo u. Sørdalsvinni og hoppe e. Home Alone u. Southwind Rachel

http://i115.photobucket.com/albums/n292/quick_pleasure/HuldreLivogLonelyStory3107.073.jpg

j.i.m
26-08-2007, 16:52
Jeg skal også dit:) Skal ha med hest neste år, så jeg må se hvordan det foregår for å være litt skikkelig forberedt. Gleder meg:p

juliekj
26-08-2007, 17:33
Nabo'n er løsten på en kaldblods åring har jeg skjønt. Trur han har finni seg et par aktuelle i katalogen, men han vil ikke si hvem det er... (Vi har kødda om at vi skal by bare for å drive opp prisen nemlig, hehe)

Lenech
26-08-2007, 17:47
Årh, kunne tenkt meg et par av de etter Credit Winner, S.J.'s Photo eller kanskje Dream Vacation?
Sukk, en vakker dag...!

juliekj
26-08-2007, 17:54

Hvordan ligger du ann på V75'n Elisabeth..??

Jeg hadde 5 rette i helga, men det holder nok ikke til en halv hest til meg engang... :(

Marte+Quicky
26-08-2007, 21:30
OT men var du på jarlsberg på fredag Julie?
Tror vi "møttes", hehe. Jeg var hu med brun t-skjorte, brunt hår og briller. Gikk sammen med faren min og søstra mi. Og hvis jeg ikke tar helt feil var du hu som gikk rundt med kamera?

insolita
26-08-2007, 21:36
Vet ikke riktig om jeg skal ta turen. Hadde vært spennende. Var 2-3 småinteressante kaldblodser (ser igrunn ikke på de varme, skal ikke ha sånn), men gud bedre så mye søppel det var der også. Trodde de skulle være litt mer selektive og kvalitetsbevisste.

juliekj
26-08-2007, 21:56
OT men var du på jarlsberg på fredag Julie?
Tror vi "møttes", hehe. Jeg var hu med brun t-skjorte, brunt hår og briller. Gikk sammen med faren min og søstra mi. Og hvis jeg ikke tar helt feil var du hu som gikk rundt med kamera?

Ja, jeg skjønte ikke at det var deg før dere hadde dratt, når Jarle sa "det var eierne til Sugar."

Neste gang skal jeg hilse ;)

Marte+Quicky
26-08-2007, 21:58
Ja, jeg skjønte ikke at det var deg før dere hadde dratt, når Jarle sa "det var eierne til Sugar."

Neste gang skal jeg hilse ;)

Oki, hehe. Var ikke heelt sikker på om det var deg, tenkte jeg skulle hilse og spørre, men så turte jeg ikke helt:lol:

juliekj
26-08-2007, 22:06
Oki, hehe. Var ikke heelt sikker på om det var deg, tenkte jeg skulle hilse og spørre, men så turte jeg ikke helt:lol:

uæh... ser jeg så "farlig" ut altså :D

Marte+Quicky
26-08-2007, 23:20
uæh... ser jeg så "farlig" ut altså :D

Hehe:D
Neida, bare jeg som er litt sjenert:oops: