PDA

Se full versjon : Gress

Torhild
26-06-2007, 10:14
Dere som starter løp med hestene deres, får de spise noe gress på sommeren eller er det helt fy fy? Da tenker jeg ikke på stortravere, men "hobbytravere" altså som blir ridd og starter løp en gang i blandt. Litt usikker på hva jeg skal gjøre, for jeg synes så synd på Tungejento om hun skal stå inne alene hver natt....

Sagitaria
26-06-2007, 10:26
På stallen jeg var før fikk de gå på grønt, og være ute om natta uten problem. :)

Wulfi
26-06-2007, 10:29
Jeg hadde gitt min gress.

Torhild
26-06-2007, 10:40
Jeg har hatt henne på gress siden april jeg, men hun som kjører henne i løp klager litt på at hun kommer til å bli tykk... Så jeg har henne alltid stående inne dagene før løp og trening.

juliekj
26-06-2007, 12:17
Våre løpshester har tilgang på gress hele våren og sommeren. Det er ikke beite tilstander, men nok gress til at de stort sett står og spiser hele dagen.

Eneste vi gjør annerledes før løp er at de ikke får gå ute den dagen de skal gå løp, og de får litt mindre posjoner kraftfor før løpet enn de ville fått på "ikke-løps" dager.

Peace Of Mind
26-06-2007, 13:13
vi og har innhegninger med gress, men ikke veldig mye. Hestene går der, om de går løp eller ikke.. Blir blanke og fine i pelsen, og veldig fornøyd i tillegg :-) Gir litt høy i tillegg, siden de som skal gå løp står 1-2 døgn i innhegning uten gress, sånn at d ikke blir store overgangen..

gkf
26-06-2007, 13:48
Vi har dei på gras, men om natta går dei i paddock med skrinnare beite, nesten ingenting, og der får dei høy etter behov.

Marte+Quicky
26-06-2007, 20:22
Våre løpshester har tilgang på gress hele våren og sommeren. Det er ikke beite tilstander, men nok gress til at de stort sett står og spiser hele dagen.

Eneste vi gjør annerledes før løp er at de ikke får gå ute den dagen de skal gå løp, og de får litt mindre posjoner kraftfor før løpet enn de ville fått på "ikke-løps" dager.

Vi gjør det samme som juliekj;)

GunnCK
27-06-2007, 19:25
vi har også våre på gress sommersstid, men de blir som regel satt i en annen paddock med litt høy litt før de starter. Har latt de gå på grønt hele tiden også og det har gått like bra det også da;)

JiviDream
27-06-2007, 20:34
Hestene banen har jo ikke tilgang til gress da, men tok ofte mine med ut på lange gresseturer.. Og flere av de har reist på beite, selv om de er ganske god.

Kruttbolla
27-06-2007, 20:44
Min går ute på gress nå. Begynte med det for et par uker siden. Står i luftegården på dagen, hvor han får høy ute, etter kraftfôret han får inne. I 8-9 tiden slipper vi dem bort på et gressbeite vi har like borti her, hvor de står til morgenen. Alle koser seg kjempemasse:)