PDA

Se full versjon : Staller i Bergens området

Nina & Flight
26-06-2007, 01:28
Jeg leter febrilskt etter stallplass i Bergens området til midten/slutten av juli..
Vil ikke ha noe som er langt vekke, i og med at jeg bor på Sotra..
Ridebane er jeg avhengig av..

Hesten er en 7 år gammel irsk spranghest om det var til nytte :p

Tornado
26-06-2007, 01:33
Den evige leitingen etter stallplass i Bergen er HERK!

Jeg vet ikke om staller nærmt Sotra egentlig, bare hørt om småstaller i området. Hva med der du stod før da? :-)

Nina & Flight
26-06-2007, 01:50
ikke ridebane .. gidder ikke å ha en spranghest på en plass hvor det ikke er mulighet for å trene x]
Det blir bare sløseri ;)

Tornado
26-06-2007, 01:55
Ja, det er sant. Det er gitt ikke mangen steder med ridebane i Bergen, har jo bontveit som er langt utti hutt og heiti, ridesentrene som ikke er å anbefalle, hjortland og de plassene.

Håper i alle fall du finner noe aktuelt!:)

Nina & Flight
26-06-2007, 01:57
Har alvøen.. Didrik skulle sjekke om det var plasser, men han var ikke sikker :S
Det er for å si det sånn, det største problemet nå x]
Hvorfor er det ikke mange ridesentere her i Bergen??
Det er jo ingen, forhold til Stavanger og østlandet! Og Bergen er større en stavanger for pokker :lol:

Sparkling
26-06-2007, 06:16
Jeg og min søster sa nettopp opp stallplassen på Smørås, så der skal det være to ledige plasser med mindre de er fylt opp. Kan sende nr til deg på PM hvis interesse :)

Frieserlis
26-06-2007, 09:32
Jeg trenger også stallplass i Bergensområde, til en snill og grei hingst... Noen som vet noe? hadde satt pris på kontaktinfo på mail. :) Hordnes hadde vært flott, men jeg bor i sentrum og har bil, så kommer meg greit rundt omkring!

Nina & Flight
26-06-2007, 11:04
smørås blir nok litt langt :S
Men hadde jeg bodd nermere hadde jeg ikke nølt :p

Frieserlis: heldig du som har bil og lappen:p
Hva slags fasiliteter er du ute etter? ridebane, hall ?

Frieserlis
26-06-2007, 11:11
Ja, veldig greit med bil!! :) Det gjør hestelivet enklere..

Ideelt sett ønsker jeg meg en ridebane, men da hesten kun vil bli stående et halvt års tid (skal flytte til Oslo) er det ikke avgjørende. Vanskelig nok å finne en plass der de godtar hingster..... :(

Golden Vix
26-06-2007, 11:20
Hei! Er ledig på stallen hvor jeg har Stall Hamre i Fana. Er ikke ridebane, men er ikke langt å ri til stend da hvor det er hall og bane som en kan bruke.
Gi en lyd om det er intressant så kan jeg sende deg PM med kontaktinfo!

Nina & Flight
26-06-2007, 11:21
jaa, de er utrolig strenge.. og på ridesentrene er det jo fler år med venteliste (har ei venninne som har ventet i 3 år i alvøen, og har ennå ikke fått plass :S)

Nina & Flight
26-06-2007, 11:22
Hei! Er ledig på stallen hvor jeg har Stall Hamre i Fana. Er ikke ridebane, men er ikke langt å ri til stend da hvor det er hall og bane som en kan bruke.
Gi en lyd om det er intressant så kan jeg sende deg PM med kontaktinfo!

Er fana langt vekke fra Sotra ? :p
*Dårlig i geografi*

Golden Vix
26-06-2007, 11:29
Er fana langt vekke fra Sotra ? :p
*Dårlig i geografi*

Er ett stykke fra sotra. Må ta buss til busstasjonen og så bytte til en 620 buss. Regner vel kanskje en times tid(?).
Men er veldig fint der=)

Sparkling
26-06-2007, 15:41
Oi, en time fra Sotra til Hamre - da er du kjapp ;) Men seff, avhenger MYE av når på døgnet du er der da.

Frieserlis: Jeg var bortom Hordnes en dag og så på stallplass, men sa nei takk pga dårlig med buss. Vet ikke om plassen er tatt, men kan jo ringe og høre! Skal se om jeg finner igjen annonsen, evt kan du få mobil-nr av meg. Stall med plass til to hester, ingen ridebane, men ikke så langt til Stend. (som har ridebane og hall)

Tornado
26-06-2007, 15:45
Alle staller og rideskole blir lagt ned i Bergen! Men Epona skal jo flytte nå har jeg hørt, til Nesttun, men det er vel ganske langt fra Sotra det også!

Nina & Flight
26-06-2007, 17:51
Alt er faen meg langt fra sotra *ARG*

Tornado
26-06-2007, 17:52
Alt er faen meg langt fra sotra *ARG*

Flytt til Sentrum!!!!!!!:P

Liz
26-06-2007, 18:24
Nå er jo ikke akkurat Sotra i Bergensområdet heller da, det er jo langt uti gokk.

Nina & Flight
26-06-2007, 22:34
sotra er i bergensområdet jo.. Og det er ikke langt uti gokk.. det er 2 min fra alvøen, og det er ikke i "gokk"

Liz
26-06-2007, 23:06
Alvøen er også gokk.

Wilisia
26-06-2007, 23:21
Gokk, hva er det forslags ord? :lol:

Nina & Flight
26-06-2007, 23:33
Det er et ord for gokker xD hehe, neida.. men kan vel si at det er et litt strila ord ;)

Alvøen er jo omtrent sentrum.. det er BRK som er gokk! Og åsane ihvertfall!

Anne&gneistene
27-06-2007, 15:58
Nina, lurer på om det kanskje kan være noe ledig på Stall Trengereid? det er på Sotra.

Nina & Flight
27-06-2007, 17:09
Nina, lurer på om det kanskje kan være noe ledig på Stall Trengereid? det er på Sotra.

jo, kanskje.. men vet ikke om jeg vil stå der :p hehe
men har tenkt på det ;)

Sparkling
27-06-2007, 18:04
Nina: Gi en lyd så skal du få nr til stall-eier på Trengereid på PM hvis du vil :)

Nina & Flight
27-06-2007, 21:51
Nina: Gi en lyd så skal du få nr til stall-eier på Trengereid på PM hvis du vil :)

takk, skal gjøre det :)

Catharina
27-06-2007, 22:08
Vil absolutt ikke anbefale og stå på Stall Trengereid..

Tornado
27-06-2007, 22:09
Vil absolutt ikke anbefale og stå på Stall Trengereid..

Merkelig nok få som abefaller å stå der :lol:

Catharina
27-06-2007, 22:10
:lol: heehehe :rolleyes: Kanskje litt rart at det alltid er ledig der? :rolleyes:

Tornado
27-06-2007, 22:11
:lol: heehehe :rolleyes: Kanskje litt rart at det alltid er ledig der? :rolleyes:

Det er litt rart ja :rolleyes:

Catharina
27-06-2007, 22:13
:rolleyes:

Nina & Flight
27-06-2007, 22:14
Enig :D
Jeg trente sprang for carol 2 ganger.. så gadd jeg ikke mer :rolleyes:

Tornado
27-06-2007, 22:15
Enig :D
Jeg trente sprang for carol 2 ganger.. så gadd jeg ikke mer :rolleyes:

Tror ikke jeg ville satset på å få stallplass der med mindre det var krise. Det må være NOE annet i nærheten?!

Catharina
27-06-2007, 22:15
:lol: Spesielle folk..

Tornado
27-06-2007, 22:20
:lol: Spesielle folk..

Jeg fikk i alle fall ikke ett godt første inntrykk når de kom med Kingen til Anja..

Catharina
27-06-2007, 22:20
Nei.. Dèt var helt sykt...

Tornado
27-06-2007, 22:22
Nei.. Dèt var helt sykt...

Totalt ! :verymad:

Nina & Flight
27-06-2007, 23:59
neeh, fortell :D

loisen
19-11-2007, 12:03
Heihei! Trenger stallplass i bergensområde fra januar av, noen som vet om en ok stall??

Karoline «3 Silver
19-11-2007, 12:16
Skremmende lite stallplasser, og ende mer skremmende få ridesentre i Bergensområdet. Syns det er dårlig altså, se i forskjell til Stavanger og sånt, og på østlandet, Bergen er tross alt Norges nest største by:lol:
Og når det er så stor mangel på det, syns jeg det er så rart at det er så vanskelig å få startet opp noe:rolleyes: Kommunen altså..
Men nå flytter jo vi snart da:happy:

Wilisia
19-11-2007, 18:47
Syns det er sykt lite og sykt dyrt :eek:
Men drar du til savanger er det stallplass på hver eneste gård med ombygde fjøs og greier :lol:

Tornado
21-11-2007, 02:57
Heihei! Trenger stallplass i bergensområde fra januar av, noen som vet om en ok stall??

Catharina (Eighty Strømline) passer en hest - der den står er det ledig. Kontakt hun :)

Skremmende lite stallplasser, og ende mer skremmende få ridesentre i Bergensområdet. Syns det er dårlig altså, se i forskjell til Stavanger og sånt, og på østlandet, Bergen er tross alt Norges nest største by:lol:
Og når det er så stor mangel på det, syns jeg det er så rart at det er så vanskelig å få startet opp noe:rolleyes: Kommunen altså..
Men nå flytter jo vi snart da:happy:

Enig.

Julie og Kamy
21-11-2007, 10:17
Man har egentlig ikke lov å ri i ridehuset på Stend med mindre man er elev eller lærer. Og man får ikke lov til å ri sprang uten instruktør:/

Tornado
21-11-2007, 12:43
Man har egentlig ikke lov å ri i ridehuset på Stend med mindre man er elev eller lærer. Og man får ikke lov til å ri sprang uten instruktør:/

Jo, det skal visst være lov nå..

Golden Vix
21-11-2007, 17:40

Er jo ingen som sier noe uansett

Julie og Kamy
22-11-2007, 07:56
Ikke i ridehuset. Kan høre med dem;) Man får ri der om man er medlem:) Men skal høre

CalixLavec
26-11-2007, 22:07
Tornado: Ja, det er sant. Det er gitt ikke mangen steder med ridebane i Bergen, har jo bontveit som er langt utti hutt og heiti, ridesentrene som ikke er å anbefalle, hjortland og de plassene.

Bare av ren interesse:
Hva er gale med Hortland?

Liz
26-11-2007, 22:36
Dårlig miljø på Hjortland da jeg var der, men det er jo et år siden nå. De hadde vannvittig dårlige utemuligheter, noe jeg synes er "typisk" for Bergen.

Karoline «3 Silver
27-11-2007, 20:44
Jeg kjenner flere som har hest på Hjortland, og de er superfornøyd;)

Tornado
27-11-2007, 20:45
Jeg kjenner flere som har hest på Hjortland, og de er superfornøyd;)

Jeg også.

Vil ikke akkuratt si det er typisk for Bergen med lite utegangsmuligheter, Liz? Om du tenker på ridesentrene - Ja. Ellers - Nei.

Karoline «3 Silver
27-11-2007, 21:52
Jeg også.

Vil ikke akkuratt si det er typisk for Bergen med lite utegangsmuligheter, Liz? Om du tenker på ridesentrene - Ja. Ellers - Nei.

ja, på ridesentrene.. gad, om vi bare hadde hatt gamle roligheten som det var:( DER var det utemuligheter og beiter som bare det:rolleyes:

Siriga
29-11-2007, 19:26
Alle staller og rideskole blir lagt ned i Bergen! Men Epona skal jo flytte nå har jeg hørt, til Nesttun, men det er vel ganske langt fra Sotra det også!

skal de flytte til Nesttun? skulle ikke de flytte til Arna da?

Karoline «3 Silver
29-11-2007, 19:33
skal de flytte til Nesttun? skulle ikke de flytte til Arna da?

Jo, vi flytter til Arna ;) men det tar jo bare sånn 10 min å kjøre fra Nesttun da så, hehe :)

Helga
19-12-2007, 19:24
Ho som har kua mi ser etter ny stallplass i februar. Pga mykje yms med Moldegaard, har sett seg lei trur eg... Men nok om da.
Kva andre stallmoglegheitar er det?
Er ei piano hoppe som er snill med alt og kan stå med alt. Dog eg krever at det er godt stallanlegg og bane. Nokon idéar?
Kva koster dei forskjellige plassane? og kven er trenar der?
Blir super takknemlig for svar:)

Sparkling
19-12-2007, 19:34
Hvorfor er det ingen som liker Stall Trengereid?

Karoline «3 Silver
19-12-2007, 23:05
Ho som har kua mi ser etter ny stallplass i februar. Pga mykje yms med Moldegaard, har sett seg lei trur eg... Men nok om da.
Kva andre stallmoglegheitar er det?
Er ei piano hoppe som er snill med alt og kan stå med alt. Dog eg krever at det er godt stallanlegg og bane. Nokon idéar?
Kva koster dei forskjellige plassane? og kven er trenar der?
Blir super takknemlig for svar:)

Men får vel ikke flytte fra Moldegaard nå som det er påvist kverke der

Helga
20-12-2007, 00:30
Difor eg seier februar og utover... Altså, så snart det er klarert. kan forsåvidt ver mars osv. Det eg lurer på er kva dei andre alternativa er. Ho som har ho sa ho ville fytte ho så snart det var lov å flytte der frå, og om eg kunne hjelpe ho å finne plass. Veit ikkje kor lang tid ein stall kan ver i karantene pga kverke, eg.

Men ja, eg spør igjen, kva stallar fins det med eit bra anlegg?

Karoline «3 Silver
20-12-2007, 10:07
Tenker du da med ridehus og sånn? Isåfall er det ikke så mange her i Bergen :/ Har jo Alvøen som har veldig bra anlegg, men sikkert lang venteliste. Lysefjorden kjøre og rideklubb har jo også privat oppstalling og ridehusm, det ligger i Os det og. Ellers tror jeg det er fint på Hjortland, men er nok venteliste der og. Isåfall ville jeg bare ring og satt meg på venteliste flere steder med en gang, hehe ;)

Helga
22-12-2007, 18:27
Det er vist venteliste øve nesten alle plassar med godt annlegg ja. Kjipt.
Men ho skulle sette seg og kua på venteliste :-)

Twin Joy
22-12-2007, 19:01
Er venteliste alle steder ja... eller, er ledig på stend da, men da må hesten kunne gå i skolen og...

En stall er i karantene til to uker etter at SISTE hest er erklært helt frisk..

Mari
22-12-2007, 19:10
Er det dårleg med stallar i Bergen?? Eg er veldig nervøs for stallsituasjon, og eg MÅ ha utegang helst, og det verkar som om det ikkje finst i Bergen *angst* Om det er tilfelle, så må ponni stå heime når eg reiser til Bergen om 1 1/2 år.

Siriga
22-12-2007, 20:10
sletten, eller kan man ikke ha hesten sin der? fullt?

Tornado
22-12-2007, 20:31
Er det dårleg med stallar i Bergen?? Eg er veldig nervøs for stallsituasjon, og eg MÅ ha utegang helst, og det verkar som om det ikkje finst i Bergen *angst* Om det er tilfelle, så må ponni stå heime når eg reiser til Bergen om 1 1/2 år.

Jeg vet om to plasser der de har utegang. Den ene plassen vet jeg ikke så mye om, ligger visst på Sotra. Den andre plassen kan hestene gå ut og inn som de vil. Vil ikke akkuratt si det er spesielt fint der, hadde ikke hatt hesten min der selv, ikke har de stor plass å gå på heller. Skal du til Bergen er jeg redd du ikke finner mye til utegang. Kunne det ikke gått å flytte til privat stall der de blir tatt inn seint på kvelden og ut tidelig på morningen? :)

sletten, eller kan man ikke ha hesten sin der? fullt?

Det er nok fult, og med veldig lang venteliste. Hadde ikke ville stått der heller.

Mari
22-12-2007, 20:34
Jeg vet om to plasser der de har utegang. Den ene plassen vet jeg ikke så mye om, ligger visst på Sotra. Den andre plassen kan hestene gå ut og inn som de vil. Vil ikke akkuratt si det er spesielt fint der, hadde ikke hatt hesten min der selv, ikke har de stor plass å gå på heller. Skal du til Bergen er jeg redd du ikke finner mye til utegang. Kunne det ikke gått å flytte til privat stall der de blir tatt inn seint på kvelden og ut tidelig på morningen? :)

Nei, ho er ein liten bever, og blir veldig fort rastlaus på stall, så om ho ikkje får stå på utegang, så får ho bu heime.

Sparkling
23-12-2007, 12:06
Om ikke noen vil svare på hvorfor de ikke liker stall Trengereid - hvorfor skrive innlegg hvor dere skriver at ikke dere liker de? Må jo kunne begrunne det dere sier.

CalixLavec
23-12-2007, 22:07
Er venteliste alle steder ja... eller, er ledig på stend da, men da må hesten kunne gå i skolen og...

En stall er i karantene til to uker etter at SISTE hest er erklært helt frisk..

Er ikke ledig på stend lenger nå nei...Men er ledig på Grimseid om 3 uker for da flytter jeg ut!:)

Helga
23-12-2007, 22:58
Kva ligg den stallen då?
Og kva er det med den trengereid plassen som er så galt? kan nokon PM'a meg om det?

inaw
23-12-2007, 23:46
Om ikke noen vil svare på hvorfor de ikke liker stall Trengereid - hvorfor skrive innlegg hvor dere skriver at ikke dere liker de? Må jo kunne begrunne det dere sier.

Enig!!!

Helga
24-12-2007, 22:47
Jau, vert litt oppgitt øver desse interne greiene angåande stallane : - (

Twin Joy
29-12-2007, 13:01
Er ikke ledig på stend lenger nå nei...Men er ledig på Grimseid om 3 uker for da flytter jeg ut!:)

Å? for det ligger fortsatt annonse ute på hestemarked.no ihvertfall.... 222294 er koden til annonsen... Men som sagt, på stend er det et krav at hesten går minst LB og kan brukes i skolen...

Tornado
29-12-2007, 13:48

Jeg synes ikke det passer å skrive negative ting her offentlig uansett, det bør i så fall taes på pm.

Akvinn4ever
29-12-2007, 20:23
Det er et ord for gokker xD hehe, neida.. men kan vel si at det er et litt strila ord ;)

Alvøen er jo omtrent sentrum.. det er BRK som er gokk! Og åsane ihvertfall!

Åsane nei! :o :verymad::mad: :P

Ehm... har vel egentlig ikke noen tips til staller på sotra... stall morlandstø? Vet ikke om det er ledig eller noe, vet bare hva stallen heter... aldri vert der selv heller...

inaw
30-12-2007, 01:09
Jeg synes ikke det passer å skrive negative ting her offentlig uansett, det bør i så fall taes på pm.

Hvis dette er holdningen din, synes jeg jammen du kan spare deg for å skrive negative kommentarer om stallen og folkene der i utgangspunktet! Men for all del, send meg gjerne en pm.

Tornado
30-12-2007, 16:53
Hvis dette er holdningen din, synes jeg jammen du kan spare deg for å skrive negative kommentarer om stallen og folkene der i utgangspunktet! Men for all del, send meg gjerne en pm.

Joda, hadde helt glemt hva jeg skrev tideligere. Jeg hadde ikke skrevet det den dag i dag for å si det sånn. Uansett, det passer seg ikke å gå nærmere inn på. Jeg er i tilegg lite intressert i å sende ut pmer med "dritt" om Trengereid. Forsåvidt har jeg blitt litt kjent med de som eier stedet også nå.

Berte
30-12-2007, 17:36

Signerer den!
Men må også få legge til at her virker det til at noen har tatt lærdom av sine handlinger og tenker seg om før dem legger ut negative ting om navngitte personer og plasser. Og det synes jeg er positivt:)

inaw
31-12-2007, 02:29
Joda, hadde helt glemt hva jeg skrev tideligere. Jeg hadde ikke skrevet det den dag i dag for å si det sånn. Uansett, det passer seg ikke å gå nærmere inn på. Jeg er i tilegg lite intressert i å sende ut pmer med "dritt" om Trengereid. Forsåvidt har jeg blitt litt kjent med de som eier stedet også nå.

Så bra! :) Nå ble jeg faktisk glad! :)

-Christina
18-02-2008, 16:48
Rir fast på Stall Trengereid, liker stallen kjempebra, utrolig bra miljø der ute :) lært masse har jeg også.

Mayen
19-02-2008, 17:22
Stall Trengereid er det stallen til Turid Berg eller er jeg helt på jordet nå?:confused:

Nina & Flight
19-02-2008, 19:02
Turid berg har sin egen stall, som er før du kommer til Trengereid ;)

Camilla & Loke
24-02-2008, 19:13

Vet det eg gammel tråd med er en utegangs stall på Osterøy,utenfor Bergen

Hallen kan og brukes som ride hall når hestene er ute men er litt glatt underlag inni hallen så må nesten holde seg til skritt å trav. Billig sku det visst være og, men er ikke helt sikker. Mener det står 11 hester der nå..

Mayen
25-02-2008, 23:25
Turid berg har sin egen stall, som er før du kommer til Trengereid ;)

Var det eg trodde, men ble litt usikker... for mente at hun hadde stall på Fjell og ikke Trengereid...
OT:
Men denne stallen på Trengereid, ligger den i veikanten der? har sett to store fine brune i en paddock helt ved veien... De var flotte :)

Nina & Flight
08-03-2008, 21:34
Drar opp tråden igjen, og spør på nytt, er det noen som vet om noen nye ledige stallplasser i Bergen?

Mayen: Ja, du kan se hester på beitene der fra veikanten :) Men selve stallen og banen er lengre "inne"

Mayen
08-03-2008, 21:37
Aha... :)

inaw
08-03-2008, 21:47
Lurer på om det er en ledig boks hos oss, på Åsegården...

Nina & Flight
08-03-2008, 21:49
Er ikke det VELDIG langt ifra Sotra?

inaw
08-03-2008, 21:54
Jo, blir vel et stykke fra Sotra. Jeg bor i sentrum, og bruker 25min med bil. Men strengt tatt har du vel ikke så mange alternativer enn Alvøen om du skal stå på litt større stall uten lang reisevei? Skulle hatt mange flere sentre i Bergen!!!

Nina & Flight
08-03-2008, 22:15
Ja, da tar det sikkert opp mot en time for meg, ialefall for meg.. og sikkert 2 timer med buss..
Alvøen er det hundre års venteliste, men jobber med saken, men tenker gjerne en stall i skritte avstand fra et ridesenter eller noe.

Nina & Flight
09-03-2008, 01:09
*Desperat*

Julie og Kamy
09-03-2008, 01:10
Hva med Bontveit da?

Julie og Kamy
09-03-2008, 01:10
Vet ikke om det er ledig, men:/

Nina & Flight
09-03-2008, 01:48
Jeg skal jo ha mulighet til å være i stallen en liten tur før jeg skal hjem jo.. Det er jo alt for langt

Julie og Kamy
09-03-2008, 01:51
Finnes jo ingen steder i nærheten av deg, eller steder hvor du er fornøyd:p Du må jo velge et sted, lille venn, hehe. Iallfall om det må være med ridehall:)

Nina & Flight
09-03-2008, 08:46
Det finnes mange steder, bare ingen har stallplasser ledig. Kan ikke kjøre med buss i 1 og 1/2 time bare for å komme til stallen, for å være der i 20 min før jeg er nødt til å gå hjem heller.
Ridehall er ikke et must, da det ikke finnes noen som har ledige stallplasser på sentrene.

inaw
09-03-2008, 13:08
Hvor i Bergen håper du på å finne stallplass da, uten særlig reisevei?

MariaR
09-03-2008, 13:28
Flytt til Trondheim, her er det sentre på sentre over alt, og er småstaller rundt nesten alle de store sentrene som får låne fasiliteter :p

Nina & Flight
09-03-2008, 15:05
Hvor i Bergen håper du på å finne stallplass da, uten særlig reisevei?

Uten særlig reisevei? Jeg vil påstå at min grene på reise vei er ganske stor, da jeg hverken har bil eller lappen. Så maks 1 time hver vei er ikke å forakte. Jeg skal jo faktisk ha tid til å være i stallen noen minutter. Men om du mener det er lite så var det synd.

inaw
09-03-2008, 15:09
Ikke nødvendig å svare frekt. Bruker selv 1 time med buss til stallen hvor jeg har hest nemlig, og mange synes det er fryktelig langt. Men jeg synes det går greit da.

Nina & Flight
09-03-2008, 15:18
Ikke nødvendig å svare frekt. Bruker selv 1 time med buss til stallen hvor jeg har hest nemlig, og mange synes det er fryktelig langt. Men jeg synes det går greit da.

svarte ikke frekt, jeg bare sa min mening, unskyld hvis jeg skrev i en litt skarp tone. 1 time er ikke særlig langt vil jeg si.

L&P
14-03-2008, 21:38
Hei =) Jeg er på hysterisk jakt etter stallplass. Har fått høre at det er ledig plass på hamre, har du en vi kontakte eller et telefon nummmer? :)

Mvh Helene :)

Tornado
14-03-2008, 22:04
Hei =) Jeg er på hysterisk jakt etter stallplass. Har fått høre at det er ledig plass på hamre, har du en vi kontakte eller et telefon nummmer? :)

Hvilken hest er det snakk om? Det er ledig på langegården også, tror jeg.

L&P
15-03-2008, 00:42
Ååå? Islandshest:P Hehe:)
Takk=)

- Helene :)

Golden Vix
15-03-2008, 22:59

Er ledig på hamre stall ja, men vil ikke anbefale noen å flytte dit. Er ikke noe å trakte etter. En oppstaller gjør det surt for de andre.

-Christina
16-03-2008, 23:27
Er det ledig på langegården? Hvordan er det der :)?

Tornado
17-03-2008, 01:30
Er det ledig på langegården? Hvordan er det der :)?

Jeg har bare stått der en dag nå, hittil virker det alt fint :) Hvis du er intr i stallplass kan du jo komme opp en dag.

-Christina
17-03-2008, 23:05
Så bra da :-) Det skulle jeg gjerne :)

Julie og Kamy
17-03-2008, 23:10
Så bra da :-) Det skulle jeg gjerne :)

Skal du ha deg hest, du?:)

-Christina
17-03-2008, 23:23
Det er ikke sånn at jeg skal liksom, men har øynene åpen. Men det er jo så masse som må gå i orden så...

Julie og Kamy
17-03-2008, 23:28
Det er ikke sånn at jeg skal liksom, men har øynene åpen. Men det er jo så masse som må gå i orden så...

Ja:)

kineba
19-03-2008, 17:03
Hei. Jeg skal flytte til bergen til sommeren, og trenger stallplass til min 3 år gamle NV ridehest. Har skjønt at det er bare å sette seg på venteliste overalt, men problemet er at jeg finner jo ingen telefonnr... kan noen hjelpe meg med nr til diverse staller i bergen?? Spes bontveit og fanaområdet, men er interressert i det meste....

Anne&gneistene
19-03-2008, 17:31
Hei. Jeg skal flytte til bergen til sommeren, og trenger stallplass til min 3 år gamle NV ridehest. Har skjønt at det er bare å sette seg på venteliste overalt, men problemet er at jeg finner jo ingen telefonnr... kan noen hjelpe meg med nr til diverse staller i bergen?? Spes bontveit og fanaområdet, men er interressert i det meste....

heisann! jeg kunne gjerne tenkt meg noen fra mitt distrikt på vår stall... ;) hehe.. vi har ledig på vår stall tror jeg, Åsegården. Denne ligger 30 min fra bergen sentrum mot knarvik.
kan sende deg nr. på PM hvis du er interessert! :)

kineba
22-03-2008, 05:33
heisann! jeg kunne gjerne tenkt meg noen fra mitt distrikt på vår stall... ;) hehe.. vi har ledig på vår stall tror jeg, Åsegården. Denne ligger 30 min fra bergen sentrum mot knarvik.
kan sende deg nr. på PM hvis du er interessert! :)

Hei! Jeg er redd for at Åsegården egentlig ligger på helt feil side av byn, da jeg etter all sannsynlighet kommer til å bo i fanaområdet.. :( men det er vel ganske greie forhold når det gjelder utegang og ridebane osv, så det kan jo være aktuelt hvis jeg ikke finner noe tilsvarende nærmere. :) Kjekt hvis du kunne sende meg nr på PM.

cath
22-03-2008, 17:19
Jeg har ledig stallplass hjemme hos meg i Fana til liten hest el ponni. Evt to ledige plasser. Hoppe eller vallak.

Mye utegang. " beiter " på dagtid om sommeren.

Står bare en hest pr i dag, og hun savner sårt selskap.

KR 750,- pr boks. Leier må selv stå for spon, høy, etc.

To minutter til Sletten Ridesenter med bil og supre bussforbindelser.

-Christina
22-03-2008, 18:38
En venninne av meg er svært interessert i stallplass, stort sett hvor som helst nå. Er det mulig om hun kan kontakte deg?

cath
22-03-2008, 19:24
Ja det går fint:) Sender deg nr mitt på PM,

-Christina
22-03-2008, 21:09
Supert :D

-Christina
23-03-2008, 20:00
Hjelper venninne å se etter stallplass i Bergen. Kan strekke seg ganske langt når det gjelder avstander og sånt :) Eneste er at hun er avhengig av ridebane. Noen som vet :)?

Julie og Kamy
23-03-2008, 20:46
Hjelper venninne å se etter stallplass i Bergen. Kan strekke seg ganske langt når det gjelder avstander og sånt :) Eneste er at hun er avhengig av ridebane. Noen som vet :)?

Men om hun hadde stått på Cathrine sin stall er det ikke langt å ri til BRK:p

Kristine & SiljanGutten
23-03-2008, 20:53

Blir ledig på Almeland no t sommeren.. de holder på å bygge en låve om til stall, så da blir d noen ledige bokser:) Det er mot bontveit, men likevel ikke helt inne. Utebane ved stallen, ca 10 min å ri til hall og SUPRE turmuligheter!! Kan sende deg nr til stalleier på pm om du vil? Jeg har bare stått her i ca 1,5 uke no da, men jeg stortrives forløpig jaffal:p

kineba
24-03-2008, 01:27
Blir ledig på Almeland no t sommeren.. de holder på å bygge en låve om til stall, så da blir d noen ledige bokser:) Det er mot bontveit, men likevel ikke helt inne. Utebane ved stallen, ca 10 min å ri til hall og SUPRE turmuligheter!! Kan sende deg nr til stalleier på pm om du vil? Jeg har bare stått her i ca 1,5 uke no da, men jeg stortrives forløpig jaffal:p

Ja!! Topp om du kunne sende meg nr på PM. Høres jo supert ut:)

-Christina
24-03-2008, 10:38
Men om hun hadde stått på Cathrine sin stall er det ikke langt å ri til BRK:p

Jeg vet det, men hun ba meg nå bare sjekke litt rundt :)

NightEffe
24-03-2008, 12:05
Hei.. Jeg skal på sommerferie til broren min til sommeren.. han bor på Sotra.. Et sted som heter forland.. Så at Trengereid ikke er så langt unna der.. Er det noen som står der? Er det noen steder man kan stå i noen uker , vi betaler selvfølgelig leie..

-Christina
24-03-2008, 14:36
Jeg rir der, men har ikke hest der. :)

Nina & Flight
26-03-2008, 22:27
Hei.. Jeg skal på sommerferie til broren min til sommeren.. han bor på Sotra.. Et sted som heter forland.. Så at Trengereid ikke er så langt unna der.. Er det noen som står der? Er det noen steder man kan stå i noen uker , vi betaler selvfølgelig leie..

Jeg bor på Sotra :lol:

Men over til spørsmålet.. Jeg trenger febrilst stallplass, spiller ingen rolle hvor, trenger alle alternativer jeg kan få.

Twin Joy
26-03-2008, 22:59
Jeg bor på Sotra :lol:

Men over til spørsmålet.. Jeg trenger febrilst stallplass, spiller ingen rolle hvor, trenger alle alternativer jeg kan få.

Tror det er ledig på Aasegården? og på Langegården kanskje... Og til sommeren blir det visst ledig på Almeland.

Nina & Flight
26-03-2008, 23:01
Tror det er ledig på Aasegården? og på Langegården kanskje... Og til sommeren blir det visst ledig på Almeland.

Har du noen nr. og info om disse plassene (hvor de er ol.?)
Send gjerne PM

kardal
16-05-2009, 15:20
Flytter mest sannsynlig til Bergen fra høsten av. Å trenger da en stallplass til islandshoppa mi. Noen som har å anbefale noe staller med turmuligheter og helt en liten bane? Det er viktig med mye utegang, men ellers så er jeg vant med ut og innslipp går på omgang, så det er ingen problem. Helst ikke over 1200 men spørs selvfølgelig hva som er inkludert. Kommer mest sannsynlig å bo rundt sandviken så hadde vært fint om det ikke er på den siden av byn.

Kristine & SiljanGutten
16-05-2009, 18:44
Det er nok ledig hos oss:) Almeland heter det der, i nærheten av Bontveit. Er vel ca 25 min fra byn me buss da, men utrolig fine turmuligheter og utebane på stallen. Banen på stallen er ikke så stor, men en skrittetur unna ligger det to større utebaner, ene med hindermateriell:) Stalleien er 1200 kr/mnd, det inkluderer frokostforing alle dager, så går inn- og utslipp på rundgang og alle oppstallørene har 1 middags eller kveldsforing hver. Utrolig godt miljø!:)

kardal
20-05-2009, 15:48
ligger vel på andre siden av byn, men hvis lang tid tar det ca å kjøre fra sandviken?? Har bil så problemet er bare tiden. Hvor mye står hestene ute? Aleine i paddocker eller med flere?

Kristine & SiljanGutten
20-05-2009, 16:00
Inn og utslipp går jo på dugnad da, så er ca 2 slipp i uken pr hesteeier, men har ikke vært noe problem å få ordnet det slik at de to slippene blir når man er der likevel, så det ordner seg:) Nja, tar vel 25 min å kjøre ca. Hestene står ute hele dagen untatt når de er inne å spiser middag. Hestene står sammen ute i paddocker. Er ca 4 stk i hver sånn det er nå:)

Korken
20-05-2009, 17:52
ta kontakt med Ingvild Våg eller Anja E. Brock som sitter i styret i Gustur(islandshestklubben i Bergen) De er de som eg tror du vil få mest hjelp av om du vil ha hest i närheten av andre islandshester.

kardal
20-05-2009, 22:19
ta kontakt med Ingvild Våg eller Anja E. Brock som sitter i styret i Gustur(islandshestklubben i Bergen) De er de som eg tror du vil få mest hjelp av om du vil ha hest i närheten av andre islandshester.

takk for tipset, skal høre med en av de=)

IrisV
22-05-2009, 21:39
Låner tråden litt her! Høsten 2010 ender jeg sannsynelig i Bergen for å studere på HiB.
Jeg har ett ønske om å ha med meg hesten min, og vet at Bergen ikke har det største spekteret av staller så man må lete i god tid før.
Jeg er ikke så kresen på hvordan stallen er, men et godt miljø er et viktig kriterie. Ellers så ser jeg helst at det er ridebane på stedet (eller kort vei til bane/hall), vaskespilt er også en fordel, men intet krav.
Må være masse utegang i greie havner, helt klart en fordel om det er mulighet for å ha hesten sammen med andre hester. Er også greit om det er høy og flis inkludert i stalleie.

Hesten det da er snakk om er en stor, men snill fullblodsvalakk på 1.70. Er snill og uten uvaner på boks, og holder seg innenfor gjerdene både med og uten strøm. Er ikke noen bølle og foretrekker å holde seg unna bråk med andre hester. Så han er generelt en snill og grei hest.

Ønsker i hovedsak forslag til staller som ikke har en horribel stalleie, ser gjerne at det ikke er av det dyreste. Jeg har billappen innen den tid, så er ikke krav til bussforbindelser. Greit om stallen heller ikke ligger for usentralt.

-Mari-
22-05-2009, 21:42
Jeg stemmer for at vi lager en egen FH-stall her i Bergen. Vi trenger flere staller her.

IrisV
22-05-2009, 21:53
Jeg stemmer for at vi lager en egen FH-stall her i Bergen. Vi trenger flere staller her.

Den er jeg med på :p:wav:

Twin Joy
22-05-2009, 22:45
Låner tråden litt her! Høsten 2010 ender jeg sannsynelig i Bergen for å studere på HiB.
Jeg har ett ønske om å ha med meg hesten min, og vet at Bergen ikke har det største spekteret av staller så man må lete i god tid før.
Jeg er ikke så kresen på hvordan stallen er, men et godt miljø er et viktig kriterie. Ellers så ser jeg helst at det er ridebane på stedet (eller kort vei til bane/hall), vaskespilt er også en fordel, men intet krav.
Må være masse utegang i greie havner, helt klart en fordel om det er mulighet for å ha hesten sammen med andre hester. Er også greit om det er høy og flis inkludert i stalleie.

Hesten det da er snakk om er en stor, men snill fullblodsvalakk på 1.70. Er snill og uten uvaner på boks, og holder seg innenfor gjerdene både med og uten strøm. Er ikke noen bølle og foretrekker å holde seg unna bråk med andre hester. Så han er generelt en snill og grei hest.

Ønsker i hovedsak forslag til staller som ikke har en horribel stalleie, ser gjerne at det ikke er av det dyreste. Jeg har billappen innen den tid, så er ikke krav til bussforbindelser. Greit om stallen heller ikke ligger for usentralt.

stallen jeg står på høres ut til å passe dine krav ganske fint! :) Ligger på bondtveit da, så helt sentralt er det ikke, men har du bil så er det null problem å komme seg dit, ligger ikke noen staller i bergen sentrum uansett! :P

IrisV
22-05-2009, 23:33
stallen jeg står på høres ut til å passe dine krav ganske fint! :) Ligger på bondtveit da, så helt sentralt er det ikke, men har du bil så er det null problem å komme seg dit, ligger ikke noen staller i bergen sentrum uansett! :P

Nei, nei selvfølgelig ikke, at man ikke finner staller i sentrum er jeg fullt klar over :p Men bare det er 1 time eller 2 eller 3 å kjøre. Altså med andre ord såpass sentralt at det er mulig å være student og alikevel ha tid å drive med hest ;) Hva ligger prisene på der, og hvilke fasiliteter har de? Skriv gjerne over PM :)

Kristine & SiljanGutten
23-05-2009, 07:26
Det er nok ledig hos oss:) Almeland heter det der, i nærheten av Bontveit. Er vel ca 25 min fra byn me buss da, men utrolig fine turmuligheter og utebane på stallen. Banen på stallen er ikke så stor, men en skrittetur unna ligger det to større utebaner, ene med hindermateriell:) Stalleien er 1200 kr/mnd, det inkluderer frokostforing alle dager, så går inn- og utslipp på rundgang og alle oppstallørene har 1 middags eller kveldsforing hver. Utrolig godt miljø!:)

Her kan du lese om stallen Twin Joy snakker om, IrisV;) Det er der jeg står og:)

IrisV
23-05-2009, 11:00
Her kan du lese om stallen Twin Joy snakker om, IrisV;) Det er der jeg står og:)

Har fått litt info over PM fra Twin Joy også nå, virker veldig interessant. Skal ringe eierne av plassen i løpet av nærmeste fremtid for å høre litt :)
Så får man se om ikke jeg reiser tilbake til mine vestlandske røtter (er opprinlig fra Stord) og blir "bergenser" :p
Woho, dette kan bli spennende!

Kristine & SiljanGutten
23-05-2009, 11:07
Har fått litt info over PM fra Twin Joy også nå, virker veldig interessant. Skal ringe eierne av plassen i løpet av nærmeste fremtid for å høre litt :)
Så får man se om ikke jeg reiser tilbake til mine vestlandske røtter (er opprinlig fra Stord) og blir "bergenser" :p
Woho, dette kan bli spennende!

Stalleieren er veldig hyggelig han, så det er nok bare å ringe;)

Wachita
28-09-2010, 04:12
Draaar opp tråden igjen og spør om noen vet om ledige stallplasser? helst i Åsane område med ikke altfor dyr stall leige og treningsmuligheter (:

MBK
28-09-2010, 13:53
Skal du flytte, Maria? Trur det er vanskeleg å finne noko ledig no.. Ihvertfall i Åsane om du skal ha treningsmoglegheiter (bane og hall?) og billeg leige..

Wachita
13-10-2010, 11:05
Ja, har veldig lyst å flytte.. Akkuratt nå er jeg ganske desperat så trenger ikke å være i Åsane heller. Bare jeg ikke bruker altfor lang tid bort til stallen og det er bussmuligheter.

IrisV
09-02-2011, 23:09
Drar opp denne tråden jeg, noen som vet om noe ledig nå? (fra 1 mars..)
Fasiliteter ikke viktig, fordel med inngjerdet ridebane men ikke krise om det ikke er det heller. MÅ være mye utegang pr dag, gjerne med mulighet om at hestene kan stå sammen. Sentralt, så det går ann å ta buss. Hyl ut!!

Helga
10-02-2011, 00:00
Mogleg du kan låne vår boks frå midten av mars, fram til september. Er på øvre eide. Ti min frå sentrum. Med ridebane. Fine boksar. 1800 i mnd.

IrisV
10-02-2011, 00:14
Mogleg du kan låne vår boks frå midten av mars, fram til september. Er på øvre eide. Ti min frå sentrum. Med ridebane. Fine boksar. 1800 i mnd.

Hva er inkl i leia? Eller er det bare boks + havn, kunne du fortalt litt kort om stallen, ordninger (foringer, utslipp og sånne praktiske ting) ? :)
Om det ikke er noe inkl i leia, er det da mulig å kjøpe høy og flis på stedet? Hvilke priser praktiserer de da evt?
Jada, masse spørsmål, og spørsmål om pris - men greit å vite ca hva det blir i mnd :)
Bare svar påPM om du ikke vil legge ut her.

Mayen
10-02-2011, 09:08
Jeg svarer for Helga jeg :)

Prisen er for boks + luftegård. (boksen er forøvrig stor og helt ny)
Stalleier forer frokost, mens oppstallører tar utslipp, middag og kvelds.
Det er ridebane på stallen, og man kan ri til Fløyen.
10min med buss fra sentrum (om det går ti min engang) Det går busser HELE tiden.

På stallen er det 10hester og 2ponnier som bor ute.

Man kan kjøpe spon og høy av stalleier. En pris for de som er med og bærer inn, og en litt høyere pris til de som ikke er med og bærer.

IrisV
10-02-2011, 21:43
Høres veldig interessant ut om jeg ikke finner noe. Hvordan er folkene på stallen i forhold til fordeling av foringer etc? Jeg er på skole på dagtid så sliter med å kunne hjelpe til med morgen (og middag om det er relativt tidlig på dagen??) men har der i mot ingen problem med innslipp og kveldsforinger.

Mayen
11-02-2011, 16:22
Folkene er ganske grei. :)
Det har pleid å være jeg og to andre som har delt på å ta hestene ut, pga jobb og skole for de andre. Middag er den som er først i stallen mellom 1 og 3. Bare send en PM om det skulle være noe ;)