PDA

Se full versjon : Hestepass/vaksinasjonskort

Anne&gneistene
20-06-2007, 19:05
I Bergen er de forferdelig strenge med dette. Man får ikke ta av hesten på stevneplassen uten å ha visst gyldig vaksinasjonskort først, og noen steder krever de også at man skal vise hestepass. Kun det er gyldig, ikke IDkort eller papirer på at hesten er reg. i NRYF.

Dere som starter litt, blir dere alltid spurt om hestepass/vaksinasjonskort ved oppmøte?

Filizity
20-06-2007, 19:07
ja stort sett alltid. alltid vaksinasjonskort, og også pass på litt større stevner. går stort sett fint uten på trenings/klubbstevner.

Anne&gneistene
20-06-2007, 19:10
Jeg skulle starte et utvidet klubbstevne i Bergen for en liten stund siden, men da fikk jeg ikke starte uten hestepass. Så teit, jeg har ALT av nr. hos NRYF, reg.nr, ponnimålekort, stamboknr, stamtavle, springseddel, vaksinasjonskort m/gyldige vaksinasjoner, u name it!

Så vanskelig det skal være.. Jeg blir kvalm..

Filizity
20-06-2007, 19:13
jepp jeg kjenner problemet=( ALT må jo ha pass nå!!! Holder på og ordne pass til nanga nå, men de er jo vm i trege på norsk hestesenter så tar TID!!! jeg har også reg. bevis, eier bevis, vaks, kort osv...

Hege
20-06-2007, 19:19
Jeg har aldri måtte vise verken vaksinasjon eller pass, kanskje fordi jeg faktisk går med det i hånda når jeg betaler? Eller så er de bare ikke så nøye her omkring..

Anne&gneistene
20-06-2007, 19:27
Jeg skal starte til helgen, men har ikke pass.. Det tar jo 4 uker i følge Norsk Hestesenter, og jeg får ikke passet innen dess. Tar bare med meg vaksinasjonskortet, så får de bare prøve seg.. Men de pleier jo ikke å være så firkantet der jeg skal starte så..
Dette er da et D-stevne.

Annette
20-06-2007, 20:07
Her ser de heller ladri på det.. di ser bare om vi har det med=P eller, ikke det engang tror jeg..=P

Filizity
20-06-2007, 20:17
ring på forhånd og hør du=) så slipper du å måtte reise hjem uten å ha fått startet...