PDA

Se full versjon : Changementer

Anne&gneistene
20-06-2007, 11:09
Gina kan dette, eller hun kunne det vertfall en eller annen gang i tider når hun gikk LA.

Men, hvordan rir man changementer? Jeg har prøvd å bytte galopp rytmisk når vi galoppere, men da skifter hun bare en gang og venter en god stund før hun skjønner at vi skal skifte igjen. Dønn håpløst siden jeg aldri har lært det eller kan det selv..

Anne&gneistene
20-06-2007, 15:48
:oops: oisann.. hvor er det man finner changementer hen? Middels? MB? har gamla gått Middels dressurøvelser mon tro? :O

Takk for forklaringen Ingvild, jeg kan jo prøve selv om jeg neppe tror jeg får det til ;)

Anne&gneistene
20-06-2007, 15:58
Så artig! Gamleeieren til Gina red veldig mye dressur med henne, og var vel den som gjorde dressurhest utav henne. Hun hadde ridd changementer med henne, nå ble jeg overrasket over gamla! alt hun kan, synd jeg ikke kan ;)

Chevaleresse
20-06-2007, 16:03
OT: Jeg er venninne og nabo med gamle eieren til Gina, Ingrid:lol:

Mvh Torill

Anne&gneistene
20-06-2007, 16:05
tuller du? Så kjekt! i går fikk jeg en hilsen på bloggen av ei annen som var venninne med Ingrid, hun kjente også til Gina! Har du sett Gina i dressuren når Ingrid hadde henne? Jeg skulle ønske jeg hadde fått sett hvordan hun var på den tiden, hun hørtes utrolig flink ut, men nådde visst en viss grense, og da var det ikke kapasitet for mer slik jeg forstod det.

Chevaleresse
21-06-2007, 09:25
Ble kjent med Ingrid etter at hun hadde solgt Gina, så har aldri sett henne live desverre... Ingrid har snakket endel om henne da, og syntes det var så kjekt å komme i kontakt med deg og få høre at Gina hadde det bra..

Mvh Torill

Anne&gneistene
21-06-2007, 10:40
Det var dumt, Gina er litt av en hest :) Du må hilse masse til Ingrid fra oss om du ser henne!

Torhild
21-06-2007, 11:05
Men hvilken klasse er det serie-byttene kommer da? Det er vel mye høyere!!! Trodde ikke de kom før i vanskelig-klassene jeg...
For det høres ut som om det er det du prøver på Anne??!? (korriger meg om jeg tar feil) Altså galopp-galopp-galopp-bytt-galopp-bytt-galopp-bytt-galopp... Slik vi ser på TV? *hihi*

Anne&gneistene
21-06-2007, 11:09
Men hvilken klasse er det serie-byttene kommer da? Det er vel mye høyere!!! Trodde ikke de kom før i vanskelig-klassene jeg...
For det høres ut som om det er det du prøver på Anne??!? (korriger meg om jeg tar feil) Altså galopp-galopp-galopp-bytt-galopp-bytt-galopp-bytt-galopp... Slik vi ser på TV? *hihi*

Ja, det er sånn jeg har sett på tv ;) hihi.. Men har sett det på noen stevner, trodde det var i MB eller MA jeg?

Torhild
21-06-2007, 11:23
Det er ikke i MB iallefall, for der er det vel bare enkelbytter. Altså galopp-galopp-galopp-bytt-galopp-galopp-galopp... Enkel-bytter er jo noe de fleste hester klarer, men tror ikke jeg har ridd noen som kan serie-bytter...

Torhild
21-06-2007, 11:29
Fant det iallefall i Intermediaire I Kür FEI, Grand Prix Kür FEI men ikke i noen av Middels-programmene

Terminator
12-08-2007, 23:49
Kan fortelle hvordan jeg gjør det med mine hester viss det kan være av hjelp :)

Bruker samme hjelperne ved serie changering som ved enkelt changement.
Teller ned på samme måte som ved et enkelt changement.
Så teller jeg på den måten som i en serie changemanger i hvert fjerde steg.

En, når jeg lander etter changementsteget
to, i neste landing
tre,i neste landing
fire, her bytter hesten galopp etter landingen
en, når hesten lander etter changementet, og så videre

Holder orden på anntal steg på denne måten.

Annette
13-08-2007, 00:09
Jeg rir sikkert ikke sånne Changementer riktig, men dyret mitt kan det hvertfall=Phan bytter jeg bare galoppsjenkel og stiller han bittelitt til den (hånden) som jeg skal ha den galoppen om noen forsto det.. så skifter han=P men jeg får ikke samle han helt, han løper litt kan man si, men han bytter galopp sikkert 5-6 ganger igjennon diagonalen når jeg gjør sånt..
men som sagt, jeg gjør nok ikke 100% riktig og får han ikke ordentlig samlet..

Catharina
02-10-2007, 02:28
Changementer er DRIT gøy! :D