PDA

Se full versjon : Svingel på roadcart

Sparkling
14-06-2007, 19:34
Hvor kan man få kjøpt svingel? Er det noe man evt kan lage selv?

Kan man montere dette på hvilken som helst roadcart-vogn?

Har planer om å kjøpe meg en Ideal Lux Enbet-sele (http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/18/norpol//luxsele.jpg)

Noen som har erfaringer med denne selen? :)

Anita&Svarten
14-06-2007, 19:36
Svingel skal være enkelt å sveise på, men har ikke prøvd selv :p Vet ikke om noen som selger, men du kan jo ringe rundt til de som selger vogner, og høre hvor man evt kan få tak i deler?

tebj0
14-06-2007, 19:42
Jeg har nettopp montert svingel på roadcarten min. Kan ta bilder å legge inn senere:)
Det er ikke noen stor sak å lage selv. Sambo som har laget min og den er laget i stål og festet midlertidig til vogna med ei stroppe. Fungerer helt fint det også, men kommer til å bytte den ut med en lærrem for det ser bedre ut. Tror min svingel er 70cm lang. Det viktigste er hvertfall at den er bevegelig og at den ikke dunker borti kantene på vogna. Det er også en fordel å lage svingelen slik at den kan tas av vogna, ellers blir den liggende og slå viss du kjører med en annen type sele.
Har selen din baksele som festes til vogna? Da må du i tilfelle ha egne fester på sjekene til denne. Dette festet skal være 30cm fra hovudfestet på sjekene... Om jeg ikke husker helt feil?

Sparkling
14-06-2007, 19:54
Jeg har nettopp montert svingel på roadcarten min. Kan ta bilder å legge inn senere:)

Det hadde vært veldig fint :)

tebj0
14-06-2007, 23:22
Glemte helt å ta bilde av vogna mi i kveld, men kom på at jeg spurte om det samme på EO for en tid tilbake.. Står en del i denne tråden og det er bilder av roadcarter med ulike svingler:)

http://p069.ezboard.com/Maratonsele-og-svingel/fhorse84124frm4.showMessage?topicID=3175.topic

crusabell
15-06-2007, 09:39
hadde en sånn sele før. ble desverre for liten til hesten min(den og!) vet om flere som har slike,fungerer helt greit og ser veldig fine ut. men tror ikke lærkvaliteten er av den beste. litt stivt,men reimene er jo velig kraftige og. kunne tenkt meg en sånn i full jeg..

Natalie_s
19-04-2009, 20:53
Drar opp denne eldgamle tråden jeg, siden jeg vurderer å lage og montere svingel på roadcarten min, hadde du bilder tebj0? :)

Ingvild
19-04-2009, 21:02
Nor-pol har rimelege og gode svinglar.

Natalie_s
19-04-2009, 21:11
Har vært inne på nor-pol sine sider, men jeg finner ingen svingler jeg:confused: *blind*

Link? :o

Ingvild
19-04-2009, 21:19
Hm, fann det ikkje eg heller no. Men veit det har mangla i nettbutikken før. Send han ein mail, han har sikkert på lager.

Natalie_s
19-04-2009, 21:27
Det skal jeg gjøre, takker:)