PDA

Se full versjon : Det første badet!

Anne&gneistene
12-06-2007, 17:11
I dag har Huldra fått sin aller først vask med spylerslangen..

Det var IKKE populært..

Jeg tok Spot først, og lot han gresse ved siden av mens jeg skulle vaske henne. Så hadde hun nå han som trøst :)
Begynte med å stryke henne med slangen(med vannet av) mens jeg godsnakket og skrøt henne opp i skyene. Dette var greit, så jeg satte på slangen på det svakeste og spylte litt ved siden av henne. Dette var IKKE greit.
Hun fløy vegg i mellom(Jeg hadde henne i en lang longeline slik at jeg kunne gi etter for press). Så jeg fortsatte som ingenting og spylte på bakken ved siden av henne, helt til hun stoppet opp og stod i ro. Da skrudde jeg den av.
Holdt på slik noen ganger til hun ikke skvatt av at slangen spylte på bakken.

Så nærmet jeg meg henne saaakte men sikkert med slangen, akkurat nok til at hun ikke ble redd. Liitt etter litt fikk jeg komme borti beina hennes, mange hester syns det er mindre skummelt å begynne med frambeina enn direkte på kroppen.
Hopp og sprell igjen, men jeg prøvde å holde vannet på den ene foten til hun stod i ro. Da fjernet jeg den med engang og ga henne noen minutter til å tenke og fundere litt.

Så var vi på an igjen, begynte med bakken, foten og så skrudde jeg slangen av. Masserte henne med enden av slangen igjen, mens jeg forsiktig lurte meg til å skru den på, på den svakeste. Det var i grunn greit, men lyden likte hun ikke. Så jeg måtte ta den av før hun spratt til igjen.
Istedet for fant jeg ut at jeg kunne lage "slangelyd" mens jeg gikk å strøk og koste med henne. I begynnelsen ble hun like redd meg som slangen, og måtte få litt tid å tenke. Men etterhvert kunne jeg gå bak og over hele hesten mens jeg lagte "slangelyden".

Der stoppet vi idag, jeg brukte svamp med vann etterpå, det var ikke så ille, men det ble bare en kattevask!

Utrolig flink var hun, blir spennende å se når vi kan bruke slangen på hele kroppen!

Sofie & Suzett
12-06-2007, 18:10
Hehe, ser for meg Anne som løper rundt Huldra og lager slangelyd! :p

Høres ut som du er flink med henne, tipper hun snart kan spyles! :)