PDA

Se full versjon : Stille eller ikkje?

Ingvild
12-06-2007, 13:39
Ja, om eg skal ha Karisma til hausten har eg lyst til å stille ho ut, men er ikkje sikker på om det lønner seg..

Utstillinga som eg evt. blir å stille på vert 1. september, kor lang tid treng eg før den tid til å gjere ho i ok form trur de? Ho skal på sommarbeite til helga, og blir ridd litt sånn innimellom der, men ikkje noko fast.. Ho kjem med andre ord til å ha ein ganske stor mage og lite musklar når eg evt. hentar ho tilbake.

Eg har ikkje tenkt å stille om hesten ser heilt ræva ut, det vil koste meg ganske mykje både i transport og påmeldingsavgift.. Eg veit at ho har ganske trongstilte bakbein, og ho får vel trekk på bevegelsane pga padling..

Legg ved eit par bilete tatt av ho i ganske god form, så kan de seie kva de meiner..

http://i173.photobucket.com/albums/w51/ingvildrh/0805052.jpg

http://i173.photobucket.com/albums/w51/ingvildrh/0805044.jpg

Mari
12-06-2007, 15:06
Stille.

Den hesten der har en helt nydelig farge og et utrolig uttrykksfullt hode, et av de peneste jeg kan huske å ha sett. Bein og bevegelser vet jeg ikke, men når det gjelder kropp og type ser hun pen og rasetypisk ut. Det er jo kjekt å ha premiegrad på hesten, og ikke minst få henne bedømt av dommere.

Dette med forberedelsestid er vanskelige greier. Jeg skal jo stille ut noen pelshauger selv i år, og jeg har liksom allerede begynt treningen med hun ene som skal stilles, hun skal i ilden i sept. Vi trener på visitering, mønstring, holdt, rygge, kjøring generelt, klatring i bakker, skritteturer og litt miljøtrening.

Ragnhild
12-06-2007, 15:15
Jeg har ikke peiling, men har hun ikke veldig lite hode?

Mari
12-06-2007, 15:19
Jeg har ikke peiling, men har hun ikke veldig lite hode?

Jeg synes det ser lite ut på det ene bildet, men ikke på det andre. Kan det ha noe med å gjøre at manen er litt for lang tro? Selve hodet er pent og nett, størrelsen er litt vanskelig å bedømme utifra bilder.

Ingvild
12-06-2007, 16:13
Den hesten der har en helt nydelig farge og et utrolig uttrykksfullt hode, et av de peneste jeg kan huske å ha sett. Bein og bevegelser vet jeg ikke, men når det gjelder kropp og type ser hun pen og rasetypisk ut. Det er jo kjekt å ha premiegrad på hesten, og ikke minst få henne bedømt av dommere.

Hehe, takk for komplement! :D

Jo, ho har ganske lite hovud, det har ho arva etter faren Felix. Men kvar gong eg har ho med meg på noko, kurs, stemner etc. får eg kommentar på at ho har eit vakkert hovud.

Therese
12-06-2007, 16:22
Hvis du føler at hun er i god form og er godt trent ville jeg slått til.

Vi velger å ikke stille Eikdokka til høsten fordi jeg tror hun kommer til å bli satt ned i grad. Av flere grunner, den ene er at de er blitt utrolig mye strengere siden hun fikk sin 2. premie. Hadde hun vært topptrent og lekker til høsten tror jeg fortsatt ikke hun hadde fått 2. premie igjen, men jeg tror ikke jeg vil få henne i så god form en gang. Så er det det at hun kan jo faktisk ikke i teorien en gang få 1. premie så der er det lite vits, og i tillegg tror jeg det ikke er krise for lilletøtta hvis vi venter til hun er 1 år. Får bare trene mer.

Nei, jeg ville slått til! Tenk så kjekt å få bedømming på henne? :)

Ingvild
12-06-2007, 16:51
Ja, men cluet er at eg må bestemme meg innan 25. juli om eg skal stille eller ikkje. Held det med 3-4 veker trening før ho kan stillast? Tvilar på eg kan få ho noko særleg før det..

Ho har ingen premiegrad frå før, men tipper ho kan oppnå 3. pr ganske lett, om ho ser bra ut.. Har kjempelyst å få bedømming på ho, ja!

Therese
12-06-2007, 17:12
På høsten kommer det vel mange beiterunde og føllmage-hopper, i hvertfall her oppe.

Men hun har vel vært brukt hele sommeren da? Kanskje ikke så hardt, men tenkte at da er det jo bare for deg å sette i gang på nesten "full fres".

Ingvild
12-06-2007, 17:55
Ho vert ridd av turistar, men problemet er jo at ho får sånn jævli svær mage uansett.. ::P: Men kan jo melde på, og heller melde av om ho ikkje ser ut - eller stille med feeeit hest ::P:

Mari
12-06-2007, 18:36
Du vil jo i verste fall bare få kommentar på at hun stilles i for godt hold, og da kanskje bli trukket ned en karakter.