PDA

Se full versjon : Nerver allerede

KatrineB
09-06-2007, 13:56
Jo, bare tanken på et ritt gir meg skikkelige nerver..
Blir helt rar av stevner! (en grund til ei venninne rei Firanka i dressur i stedet for meg).

Men så har jeg veldig lyst å ri da, teste Firanka og meg ut.. Vi er jo ganske like. Og blir jeg veldig nervøs selv, kan jeg egentlig ikke forvente så mye av henne heller. Så det ville vert spennende å teste oss ut i løypene etter sommeren.

Antagelig skal vi ha et ritt i Lyngdal til høsten. Hvis ikke må vi starte vårt første ritt en annen plass.. Hvor vil dere anbefale? Hvor er det finest, og mest "nybegynner"-forhold?

Noen som kan roe meg ned, og overtale meg til å delta? Noen som vil fortelle hvordan sitt første ritt gikk/hvordan dere opplevde det?
Jeg kjønner ikke helt hvordan jeg skal klare å holde ei tid som blir satt.. Stemmer det at man kan stoppe å vente før den siste km inn til mål?

Hesten må ha gått ned i puls etter en halvtime, ikke sant?

Noen råd og tips for hvordan vi skal klare oss best mulig?

Vet dette høres sikkert helt teit ut, men stevner gjør meg bare kjempe nervøs :rolleyes:

-Marit Petra-
09-06-2007, 14:17
Er det ikke slik at hesten skal vises til pulskontroll ti min etter ankomst, og hvis den ikke har godkjent får man utsettelse i 10-20min? Hmm, må lese reglementet til jeg selv skal starte nå på juli tror jeg..

KatrineB
09-06-2007, 14:38
Det kan gått hende!
Eneste jeg vet er at pulsen ikke skal være over 64?
Hva er vile pulsen til en hest? Jeg vet ikke hva den er på et menneske en gang

JanneogTanha
09-06-2007, 21:52
J

Antagelig skal vi ha et ritt i Lyngdal til høsten. Hvis ikke må vi starte vårt første ritt en annen plass.. Hvor vil dere anbefale? Hvor er det finest, og mest "nybegynner"-forhold?

Noen som kan roe meg ned, og overtale meg til å delta? Noen som vil fortelle hvordan sitt første ritt gikk/hvordan dere opplevde det?
Jeg kjønner ikke helt hvordan jeg skal klare å holde ei tid som blir satt.. Stemmer det at man kan stoppe å vente før den siste km inn til mål?

Hesten må ha gått ned i puls etter en halvtime, ikke sant?

Noen råd og tips for hvordan vi skal klare oss best mulig?

Vet dette høres sikkert helt teit ut, men stevner gjør meg bare kjempe nervøs :rolleyes:

uff da katrine, jer forstår hvordan du har det. har også presentasjons angst, det er vel derfor jeg har funnet meg til rette i distanseridning:D
Jeg ville anbefale at du tar en tur til gyland den 30 og rir en to mil.2 mils løypa er umulig å ri feil i. vi har denne løypa for at de som rir to mil skal følge seg trygge når de er på et ritt;)
når det er to km igjenn av løypa(det er alltid satt skilt som viser at det er to km igjenn) så kan du ikke stoppe, ikke snu/krysse sporet ditt. men du kan ri slalom eller skritt.om du ser at du har ridd for fort. to mils ritt er varierende tror jeg, men om det er ca 10kmt. så er det tipper jeg rolig firanka trav. så er det jo oppoverbakker og nedoverbakker og slik.når man traver nedover så går det jo litt senere. så du kan sikkert ri litt fortere noen plasser enn rolig firanka trav.
kan du ikke låne gpsen min på gyland. så kan du se hvor fort du rir. så kommer du nåkk til å komme heelt presist inn i mål:) hihi.

hesten mmå ha gått ned i puls etter en halv time. om du ikke har pulsmåler, så er det npen som sjekker pulsen til hestene for folk uten utforbi vet.grinda.(det har vi på gyland)

hvordan du/dere skal klare dere best mulig. ta det som en tur.dere rir i puljer.altså ikke så mange om gangen(2mil) da kommer du antagelig med noen veninner.om du har noen veninner som og skal ri to mil.?! kos deg masse,se på naturen.vi merker løypene så godt vi kan. og du kommer ALDRI til å ri feil!!stol på meg;) eller om du vil ta en tur til gyland, så kan vi ta en prøve tur om du vil?!

håper dette hjalp litt.
husk når du er i løypene er det ikke tilskuere:D

KatrineB
10-06-2007, 18:10
uff da katrine, jer forstår hvordan du har det. har også presentasjons angst, det er vel derfor jeg har funnet meg til rette i distanseridning:D
Jeg ville anbefale at du tar en tur til gyland den 30 og rir en to mil.2 mils løypa er umulig å ri feil i. vi har denne løypa for at de som rir to mil skal følge seg trygge når de er på et ritt;)
når det er to km igjenn av løypa(det er alltid satt skilt som viser at det er to km igjenn) så kan du ikke stoppe, ikke snu/krysse sporet ditt. men du kan ri slalom eller skritt.om du ser at du har ridd for fort. to mils ritt er varierende tror jeg, men om det er ca 10kmt. så er det tipper jeg rolig firanka trav. så er det jo oppoverbakker og nedoverbakker og slik.når man traver nedover så går det jo litt senere. så du kan sikkert ri litt fortere noen plasser enn rolig firanka trav.
kan du ikke låne gpsen min på gyland. så kan du se hvor fort du rir. så kommer du nåkk til å komme heelt presist inn i mål:) hihi.

hesten mmå ha gått ned i puls etter en halv time. om du ikke har pulsmåler, så er det npen som sjekker pulsen til hestene for folk uten utforbi vet.grinda.(det har vi på gyland)

hvordan du/dere skal klare dere best mulig. ta det som en tur.dere rir i puljer.altså ikke så mange om gangen(2mil) da kommer du antagelig med noen veninner.om du har noen veninner som og skal ri to mil.?! kos deg masse,se på naturen.vi merker løypene så godt vi kan. og du kommer ALDRI til å ri feil!!stol på meg;) eller om du vil ta en tur til gyland, så kan vi ta en prøve tur om du vil?!

håper dette hjalp litt.
husk når du er i løypene er det ikke tilskuere:D

Hei Janne! Tuusen takk for et oppmuntrende og motiverende svar!:D
Du er så snill!

Men altså gps på hest, hvordan får du til det? Du mener en sånn ting som de har i biler, så viser hvor du er på kartet? Eller..?:oops:

30 juni var litt for snart. Du ser, Firanka er SMELL feit pga beite, og sommerferien min har ikke begynt enda. Hun må slankes. SÅ hun skal settes på et magrere beite i morgen, og når ferien begynner skal hun ris hver dag. Må jo trenes opp helt fra bånnen i igjen, har jo mistet all kondisjonen:rolleyes:

Men jeg skal jo ha henne til Sokndal etter hvert, kanskje jeg kan høre med pappa om han kan kjøre oss opp til Gyland, så kan vi ri en tur?

Gyland høres ut som en kjempe fin plass, har bare hørt masse positivt om veiene der, og der høres jo kjempe flott ut for nybegynnere! :D :D Så om de skal ha et ritt der etter sommeren (?) så kommer vi =)

JanneogTanha
11-06-2007, 14:45
[QUOTE=KatrineB;388016]Hei Janne! Tuusen takk for et oppmuntrende og motiverende svar!:D
Du er så snill!

Men altså gps på hest, hvordan får du til det?

30 juni var litt for snart. Du ser, Firanka er SMELL feit pga beite, og sommerferien min har ikke begynt enda. Hun må slankes. SÅ hun skal settes på et magrere beite i morgen, og når ferien begynner skal hun ris hver dag. Må jo trenes opp helt fra bånnen i igjen, har jo mistet all kondisjonen:rolleyes:

QUOTE]

bare hyggelig;) du kan jo og prøve deg på kvinesdalrittet. de skal jo ha det på knaben!!det blir nåkk gøy:)
min gps ting er en grå trekantet ting hvor man ikke får inn kart, men hvor fort man rir/rå eller lignende, hvor høyt man er over havet og masse mer. jeg fester den som en klokke rundt armen. det er helst kmt jeg bruker den til og for å se hvor langt jeg har ridd.
om firanka hadde god form i fjord eller for noen måneder siden,og er godt grunnridd.så tar det ikke lang tid før formen hennes er på plass:)

vi skal ikke ha flere ritt i år desverre. men du er hjertelig velkommen for å ta en liten prøveritt/tur:)

KatrineB
15-06-2007, 19:58
Jeg kommer sannsynligvis der!:)
Og regner med June/Fantasy og Miriam/Felisia også skal.
Skal du eller Miriam ri der, eller se på?

Bruker du å trene, eller holder du deg bare i form av å ri?

Jeg har ikke vert så mye i fysisk aktivitet den siste tida, pga eksamen, så jeg blir sliten av å ri bare littegrann nå.. Så nå MÅ jeg trene

JanneogTanha
16-06-2007, 01:17
tror vi skal der begge to.vi må nesten se egentlig..

hehe:oops: kan ikke akuratt si jeg trener meg selv så mye*skammer meg* men sykkler en del så litt blir det jo. må trene kneet mitt. men ellers blir man nokså sterk av å ri. så når du begynner å ri igjenn(trene) så bygger du opp musklene igjenn i ryggen. det tar ikke så lang tid før du tåler mer rideturer:)

Catrine
05-07-2007, 22:29
Jeg kommer sannsynligvis der!:)
Og regner med June/Fantasy og Miriam/Felisia også skal.
Skal du eller Miriam ri der, eller se på?

Bruker du å trene, eller holder du deg bare i form av å ri?

Jeg har ikke vert så mye i fysisk aktivitet den siste tida, pga eksamen, så jeg blir sliten av å ri bare littegrann nå.. Så nå MÅ jeg trene

Jeg satser også på å få starte mitt første distanseritt i sommer/høst. Mulig vi skal delta på Moi/Hovsherad 11.08, hvis vi er i form til det;) Blir spennende å se hvordan jeg og Shatan fungerer sammen og om vi greier å finne en grei fart slik at det ikke går for fort;)

Skulle dere starte i kv.dal (knaben)?

KatrineB
05-07-2007, 23:25
Så gøy da :) Kanskje vi kan ri sammen en gang :D
Det er den hesten du rir nå?

Ja, det er i september, det passer bra. Da har vi tid til å trene. Har ikke begynt å trene skikkelig enda. "Mistet" litt av interessen min for selve ridninga, men nå kjenner jeg den begynner å komme tilbake igjen, og det er herlig!

JanneogTanha
06-07-2007, 01:15
Jeg satser også på å få starte mitt første distanseritt i sommer/høst. Mulig vi skal delta på Moi/Hovsherad 11.08, hvis vi er i form til det;) Blir spennende å se hvordan jeg og Shatan fungerer sammen og om vi greier å finne en grei fart slik at det ikke går for fort;)

Skulle dere starte i kv.dal (knaben)?

du kan låne GPSen min på hovserad så får du litt farts peiling:)

KatrineB
06-07-2007, 01:52
Er det sånn gps ting på pulsmålere Janne?

JanneogTanha
06-07-2007, 07:45
nei det er en egen GPS ting man kan ha rundt hånda. liten og praksis;) ikke for mye dilldall på.(ikke kart)

Catrine
06-07-2007, 11:53
du kan låne GPSen min på hovserad så får du litt farts peiling:)

Å det hadde jo vært genialt! Takk for det;)
Kanskje jeg likegodt skulle gå til investering av en slik en, til trening og sånn. Hvor får jeg tak i sånn henne?

KatrineB
06-07-2007, 16:36
Jeg lurer på enda en ting jeg. :cool:
er det tillatt å ri me pulsmåler i rittet, eller bruker dere det kun under treninger?

JanneogTanha
06-07-2007, 17:08
katrine: det er helt lovlig å ri med pulsmåler under ritt;)

her har dere GPSen jeg bruker.(den trekantet)
http://www.gps.no/anm/templates/default.aspx?a=542&z=2

ser flere fra lund folka kommer med denne typen.så jeg må jo ha funnet en grei løsning;) hihi. ikke for stor og klumpetil og henger fast på kroppen og ikke dinglende i en tråd. kjempe grei;)
bruker den tom når jeg går på tur:) da vil jeg holde en fartstempo hele tiden.hihi:D

og her kan dere finne flere;)
http://www.kvasir.no/nettsok/searchResult.html?searchExpr=sports++GPS&searchRegion=country

Catrine
06-07-2007, 17:53
katrine: det er helt lovlig å ri med pulsmåler under ritt;)

her har dere GPSen jeg bruker.(den trekantet)
http://www.gps.no/anm/templates/default.aspx?a=542&z=2

ser flere fra lund folka kommer med denne typen.så jeg må jo ha funnet en grei løsning;) hihi. ikke for stor og klumpetil og henger fast på kroppen og ikke dinglende i en tråd. kjempe grei;)
bruker den tom når jeg går på tur:) da vil jeg holde en fartstempo hele tiden.hihi:D

og her kan dere finne flere;)
http://www.kvasir.no/nettsok/searchResult.html?searchExpr=sports++GPS&searchRegion=country

Takk for det:)

KatrineB
07-07-2007, 01:48
Ja, takk for alle svar, linker og info:) Du er flink!

KatrineB
08-07-2007, 01:55
Noen som vet hvordan man melder seg på rittet på Knaben?

(og på moi hvis vi skal der:) )

JanneogTanha
08-07-2007, 03:12
rytter meldingen har vel ikke kommet enda men gå inn her så kansje du finner noe;)
http://www.rytter.no/FixtureLink.asp?WCI=wiDisplayFixture&CompetitionId=241882

http://www.rytter.no/FixtureLink.asp?WCI=wiDisplayFixture&CompetitionId=241880

kommer vel når det nermer seg;)

så melder man seg på et skjema som dette: http://www.rytter.no/t2.asp?p=23042

;)

KatrineB
08-07-2007, 18:19
ah ok:D
Thank u;)

Catrine
12-07-2007, 10:49
Noen som vet hvordan man melder seg på rittet på Knaben?

(og på moi hvis vi skal der:) )

Nå ser det ut til at jeg også skal starte på Knaben (blir ikke på Moi for da er jeg i DK). Enten starter jeg alene eller så skal Lene også være med. Du må jo bare henge deg på med oss, vi er jo også nybegynnere;) Nå vet jo ikke jeg hvor vanlig det er å holde følge, men på ei 2 mil så er vel farten såpass ok at det lar seg gjøre hehe.

Jeg gleder meg til å prøve dette!

KatrineB
12-07-2007, 20:17
Nå ser det ut til at jeg også skal starte på Knaben (blir ikke på Moi for da er jeg i DK). Enten starter jeg alene eller så skal Lene også være med. Du må jo bare henge deg på med oss, vi er jo også nybegynnere;) Nå vet jo ikke jeg hvor vanlig det er å holde følge, men på ei 2 mil så er vel farten såpass ok at det lar seg gjøre hehe.

Jeg gleder meg til å prøve dette!

Vil gjerne ri sammen med dere:) Det blir koselig! Hvis Firanka og jeg klarer å holde følge vell og merke:p

Ferrari & Miriam
12-07-2007, 20:20
åå, skal dere ri på Knaben? Bra dere får prøvd dere!
Vet ikke om jeg skal ri selv, hvis ikke så stiller jeg gjerne opp som hestepasser eller noe hvis det passer :D

Catrine
12-07-2007, 23:45
Vet ikke om jeg skal ri selv, hvis ikke så stiller jeg gjerne opp som hestepasser eller noe hvis det passer :D

Ja gjerne!! Hadde planer om å spørre deg! Det hadde vært flott å hatt noen erfarne distansefolk med seg:) Hvis dette går bra håper jeg å få prøve ei 4 mil til neste år:D

Catrine
12-07-2007, 23:46
Vil gjerne ri sammen med dere:) Det blir koselig! Hvis Firanka og jeg klarer å holde følge vell og merke:p

Koselig! Det skal nok gå så bra så:) Vi er med for å kose oss og hun klarer helt sikkert å holde følge. Tenker vi skal ha et behagelig tempo, det må jo ikke gå for fort heller pga fartsgrensa;)

KatrineB
13-07-2007, 12:28
Koselig! Det skal nok gå så bra så:) Vi er med for å kose oss og hun klarer helt sikkert å holde følge. Tenker vi skal ha et behagelig tempo, det må jo ikke gå for fort heller pga fartsgrensa;)

Hehe det er bra ;) Gleder meg :D

KatrineB
13-07-2007, 12:28

Hihi ja:D Du må være der som rådgiver for oss;)

Catrine
01-08-2007, 12:46
Da er rytterlisens betalt idag, og begynner å bli klar! hehe, eller det gikk vel egentlig litt mer opp for meg i dag hva jeg har planer om å delta på, men gleder meg! Skal bli gøy å prøve!

Katrine: Begynner du å bli klar eller? Sånn OT: den mulen til Firanka er som å se Fabian sin *lengte*

KatrineB
02-08-2007, 04:24
Da er rytterlisens betalt idag, og begynner å bli klar! hehe, eller det gikk vel egentlig litt mer opp for meg i dag hva jeg har planer om å delta på, men gleder meg! Skal bli gøy å prøve!

Katrine: Begynner du å bli klar eller? Sånn OT: den mulen til Firanka er som å se Fabian sin *lengte*

Hnåå.. Fabian og Firanka er jo ganske like også.. Bare Fabian er litt "blondere" kan man vell si :) Skulle heller trodd de var tvillinger, enn halv-søsken ;) hehe.

Firanka begynner å komme seg i formen, det gjør vell jeg også :) Skal ha en lang turtil helga, med overnatting. Fin trening, og koselig :)

Rytterlisens.. Hmm.. Katrine som aldri lærer seg hva slike ting er..

Kom på å tenke på.. Firanka er bare registrert i NAHF, ikke i norges rytterforbund (eller hva det heter?). Kan jeg delta for det? Jeg har grønt kort (har mistet det, men de har det vell på data uansett).
Men blir ltit i tvil her nå.. Må vell kanskje sende inn heste-passet til NRF?

Ferrari & Miriam
02-08-2007, 08:37
Hnåå.. Fabian og Firanka er jo ganske like også.. Bare Fabian er litt "blondere" kan man vell si :) Skulle heller trodd de var tvillinger, enn halv-søsken ;) hehe.

Firanka begynner å komme seg i formen, det gjør vell jeg også :) Skal ha en lang turtil helga, med overnatting. Fin trening, og koselig :)

Rytterlisens.. Hmm.. Katrine som aldri lærer seg hva slike ting er..

Kom på å tenke på.. Firanka er bare registrert i NAHF, ikke i norges rytterforbund (eller hva det heter?). Kan jeg delta for det? Jeg har grønt kort (har mistet det, men de har det vell på data uansett).
Men blir ltit i tvil her nå.. Må vell kanskje sende inn heste-passet til NRF?

http://www.rytter.no/t2.asp?p=47791 ;-)

Catrine
02-08-2007, 10:16
http://www.rytter.no/t2.asp?p=47791 ;-)

Jeg mener at det passet vi har fra NAHF er godkjent fordi det er utskrevet fra "stambokførende organisasjon" som det heter.

Rytterlisens må du ha for å starte. Er du med i en klubb så tar du kontakt med formann og for h*n til å registrere deg i NRYF, du får da tilsendt giro. Dette bør du gjøre snart. Dersom du ikke er med i en klubb må du først melde deg inn i en. Du må starte for en klubb registrert i NRYF ser du. Jeg tok kun grunnlisens den gjelder for de lette klassene, og jeg skal ikke starte noe mer enn LB i år iallefall. 2mil er vel LD tror jeg.
Du trenger ikke hestelisens heller da klassen ikke er høyere enn LB.

Ferrari & Miriam
02-08-2007, 10:20
hesten må ha lisens fra nryf for å starte i konkurranse fra LB og oppover står det der. Greit å ha så fort som mulig, når du vil starte høyere klasser

Catrine
02-08-2007, 11:52
hesten må ha lisens fra nryf for å starte i konkurranse fra LB og oppover står det der. Greit å ha så fort som mulig, når du vil starte høyere klasser

Hmm, ja jeg ser at jeg formulerte meg litt feil.... Jeg kommer ikke til å starte noe mer enn LC i år;)

KatrineB
02-08-2007, 15:22
Takk for hjelp!
Jeg er med i 3 rideklubber tror jeg:rolleyes: Så da er jeg hvertfall medlem av norges rytterforbund! :)
Skal prate med han ene i den ene rideklubben

KatrineB
13-08-2007, 02:18
*Sukk* blir ikke noe ritt på meg likevell:(

MariaR
13-08-2007, 02:19
Å? :( Hvorfor ikke?

KatrineB
13-08-2007, 02:28
Foreldrene mine reiser til Kroatia, så jeg får ikke hesten før 10 september, og rittet er den 1:rolleyes:

Ferrari & Miriam
13-08-2007, 16:03
det var jo leit, men fortvil ikke :p
Lund kjøre og rideklubb skal ha distansestevne 6. oktober, da kan du jo være med?

KatrineB
13-08-2007, 17:28
Ja, det går heller ikke. Da er jeg på Kreta:cry:
Er kjempe lei meg nå :( Når de starter rittene opp igjen på våren?

Ferrari & Miriam
13-08-2007, 17:41
nemme i alle dager da :p hehe, da har du bare lengre tid på å få Firanka i enda bedre form ser du ;)

stevnene starter igjen på våren, april, mai ca. Da skal jo dere i Lyngdal også lage stevne :D

JanneogTanha
13-08-2007, 18:27
dette var jo typisk katrine:(

KatrineB
13-08-2007, 21:39
Ja, det er akkurat det det er, typisk:(
Men men, som Miriam sier, bedre tid på oss, og kanskje vi kan starte i Lyngdal, det ville jo vært litt "betryggende" for meg å starte hjemme, på vår første gang. Jeg var jo litt nervøs til det rittet, men jeg gledet meg sånn for det. Firanka er jo blitt så reisevandt, så hun hadde nok takla det helt flott.
Men det må bare komme noe i veien, for begge rittene. Håper ingenting stopper oss til våren da!

Catrine
18-08-2007, 01:22
Foreldrene mine reiser til Kroatia, så jeg får ikke hesten før 10 september, og rittet er den 1:rolleyes:

øy, må jeg starte "alene" da...*gulp* Men du, er Firanka på Haua da? Mulig vi kan ordne med noe henting ser du!! *planlegge, planlegge*

LeneogShatan
19-08-2007, 19:41
øy, må jeg starte "alene" da...*gulp* Men du, er Firanka på Haua da? Mulig vi kan ordne med noe henting ser du!! *planlegge, planlegge*

Skal vi snart på kjøretur igjen Catrine?! :D

Catrine
20-08-2007, 09:06
eehhh, hehe *busted*, men ja vhis du har lyst;)

LeneogShatan
20-08-2007, 11:12
Skal gå bra det :) Kan kansje kombineres med en IKEA tur!

KatrineB
20-08-2007, 20:42

Så sniiiiilt:klemme: Du er god du!
Var på Haua i går. Sist gang trodde jeg hun bare var stiv, men det hviser seg å være en ørliten halthet i høyre bakbein. Ei venninne skal passe på dem, at de har vann, så hun holder et øye med beinet hennes. Blir det verre/ikke bedre må vi få dyrlege på det. Så distanse kan jeg bare gemme uansett:rolleyes:

Ferrari & Miriam
21-08-2007, 07:21
Var på Haua i går. Sist gang trodde jeg hun bare var stiv, men det hviser seg å være en ørliten halthet i høyre bakbein. Ei venninne skal passe på dem, at de har vann, så hun holder et øye med beinet hennes. Blir det verre/ikke bedre må vi få dyrlege på det. Så distanse kan jeg bare gemme uansett:rolleyes:

kanskje du kunne lånt Ferrari gjennom ei 20km? Jeg må tenke litt på det, litt tidlig på morningen for å ta den avgjørelsen nå, er ikke helt våken, hehe. Men si fra om du kunne tenkt deg det :) Frist for påmelding er vel i morgen?

KatrineB
21-08-2007, 20:24
Fyttigrisen så snill du er som vurderer noe sånt:mose:
Men du vet ikke hvordan jeg rir:eek: Tuuuusen hjertelig takk for tanken. Men jeg hadde aldri turd å ri Ferrarien din. Skulle så gjerne gjort det, han er nydelig og ser herlig ut å ri på, og hadde vert gøy å ridd en som kunne jobben sin også, men typisk at noe hadde skjedd ham når jeg red ham, og han kjenner meg ikke heller:cool: Tusen takk skal du ha:) :) Du er så ufattelig snill du Miriam, at jeg har ikke ord!

Catrine
21-08-2007, 21:11

Ånei....så kjipt.. *skal gå litt i tenkeboksen...*

LeneogShatan
22-08-2007, 12:26
Ånei....så kjipt.. *skal gå litt i tenkeboksen...*

Perla??

Ferrari & Miriam
23-08-2007, 08:07
Fyttigrisen så snill du er som vurderer noe sånt:mose:
Men du vet ikke hvordan jeg rir:eek: Tuuuusen hjertelig takk for tanken. Men jeg hadde aldri turd å ri Ferrarien din. Skulle så gjerne gjort det, han er nydelig og ser herlig ut å ri på, og hadde vert gøy å ridd en som kunne jobben sin også, men typisk at noe hadde skjedd ham når jeg red ham, og han kjenner meg ikke heller:cool: Tusen takk skal du ha:) :) Du er så ufattelig snill du Miriam, at jeg har ikke ord!

Han er ikke så komplisert å ri, men han liker å spøke med den som sitter oppå. Han har jo sans for humor, hehe. Så du hadde nok klart å riddd han, og han hadde hatt godt av den treningsturen. Jeg låner ikke vekk til hvem som helst heller, men jeg føler du er en snill rytter :)

Men jeg kom på at han skal vaksineres nå i nærmeste fremtid, blir vel litt for nærme stevnet. Uansett, du må jo gjerne ta deg en tur til Gyland, med eller uten hest, en gang, kan finne på noe :) Kanskje en liten fh-ridetur hvis andre også har lyst å være med meg rundt i Gyland, hehe. Dette ble jo litt avsporing fra tråden da :D

KatrineB
25-08-2007, 02:36
Sååå hyggelig å høre:klemme: Har alltid likt Ferrarien. Føler det lyser inteligens av ham :) Og tviler ikke på at han har humor, hehe;) Er noe med uttrykket på ham! Og så er han bare flott å se på *sukk*

Det hadde vert kjempe gøy med ridetur :D Må få til det en gang. Stall Snobb Not komme på besøk til dere ;) Ikke dumt!
Og som jeg forstår er det flotte rideveier der også!

Og dere som rir i rittet, håper dere tar bilder og forteller litt!;) (Catrine? =)

JanneogTanha
25-08-2007, 10:12
Ferrari er en svært intelligent hest!det lyse ut i øynene hans. han blir brukt på barneridningen meg og mamma har. man kan sette alt fra 1åringer til 100 åringer på ham.han er så utrolig snill!selv om han kan teste rytteren(om ikke rytteren helt følger med eller ikke er helt bestemt) med å gå som en snegle eller litt "oi!det er et troll bak den steinen.hihi. en utrolig hest!

Katrine: jeg skal bort å se på, så det blir tatt mye bilder:D skal prøve å komme meg ut i løypene og,for å tatt noen bilder.

Ferrari & Miriam
25-08-2007, 10:38
hehe, han er veldig smart. og norsk mester :-D

Jeg skal også bort på stevnet, var planen. Må få ta noen bilder, tenker jeg.

Bare si fra når det kan passe for dere med en tur til Gyland. Høsten og våren er veldig grei tid å ri på tur, da er stort sett grindene og feristgrindene åpne :)

Catrine
25-08-2007, 19:15
Sååå hyggelig å høre:klemme: Har alltid likt Ferrarien. Føler det lyser inteligens av ham :) Og tviler ikke på at han har humor, hehe;) Er noe med uttrykket på ham! Og så er han bare flott å se på *sukk*

Det hadde vert kjempe gøy med ridetur :D Må få til det en gang. Stall Snobb Not komme på besøk til dere ;) Ikke dumt!
Og som jeg forstår er det flotte rideveier der også!

Og dere som rir i rittet, håper dere tar bilder og forteller litt!;) (Catrine? =)

Jeg får se hva jeg greier å få til fra hesteryggen. Janne skal være min hestepasser, greit å ha en med erfaring som kan gi råd;) Og hun har lovet å ta bilder. Lene har også nytt kamera så skal ikke se bort ifra at det kommer bilder fra den kanten også;) (miriam må også bare være med!)

Ellers hadde det vært gøy med et fh treff i gyland...(vi i byen bare sniker oss med...hehe)