PDA

Se full versjon : Ååå stolt:D

Thea og Ronja
07-06-2007, 22:42
Oki - kanskje litt unødvendig tråd, men jeg er så stolt:D

Vel som dere kanskje fikk med dere for VELDIG lenge siden så slet jeg og Ronja litt med join up. Så jeg gav det mer eller mindre opp og har ikke prøvd meg hvertfall på et halvt år.
Så vi har heller holdt på med NHS i hverdagen. Vanlig respekt trening og min personlige sone og henens personlige sone og slikt.

Men her en dag fikk jeg et sånn kick! Sånn: NÅ skal vi klare det om vi så må bli der i natt!!

Så jeg tok henne inn dit med den innstillingen og prøvde oss. Hun gjorde som hun pleier (når det gikk dritt). Prøvde først å komme inn uten at jeg hadde gitt tillatelse til det. Sendte henne da ut igjen. Så kom hun med tegnene og jeg (etter en god stund) snudde meg. Da gjorde hun det som hun har gjort maaange gaaangeeer som har gjort at jeg har gitt opp. Hun bare stoppa og så dumt på meg:p
Så jeg sendte henne ut nok en gang, men denne gangen lot jeg henne holde på mye lengre. Hun måtte gi alle signaler til meg før jeg til slutt snudde meg. Og hvem tror du kommer heeelt inn til meg?!?!:DÅåå er sikker på at jeg hadde en liten tåre i øyekroken da! Så gikk jeg unna og hun fulgte etter. Snudde meg helt rundt - hun fulgte etter. Kunne til og med gå forbi utgangen (stoooor utfordring for ei som gjerne skulle ut til vallakene på den andre sia:p) og hun fulgte etter:D

Roooooooste kjempe masse og gikk rett til jordet:DVar kjempe morro å klare det! Og føler at hun har forstått mye mer nå - noe jeg også har gjort:D

(Som sagt - kanskje unødvendig tråd, men klarte bare ikke dy meg:p)

Augustina
07-06-2007, 22:53
Så morro:D det er gøy når man får det til:D Ronja er kjempesøt forresten:D

Nettan
07-06-2007, 22:54
Moro at det funka nå da :D
Noen ganger er det beste å skynde seg langsomt og plutselig så sitter det, da ting har fått tid til å synke inn hos hesten ;)

Gøy når "problemer" løses, da husker vi virkelig hvorfor vi driver med dette!

Unødvending - næsj, moro med lysglimt også ;)

Sol
07-06-2007, 23:05
Hvorfor i alle dager gjorde du en join-up på den hesten? den respekterte deg vel fra før, så det kan da umulig ha vært nødvendig???

Ingvild
07-06-2007, 23:11
Tenkte det same som Sol. Join-up er liksom ikkje noko ein trenar på på samme måte som å feks få hesten til å gjere bakdelsvending. Verker som det er det du har tenkt (høres i alle fall ut til at det er det du meiner ut i frå kva du skriv).

LisaFi
07-06-2007, 23:48
*sukk*

Thea og Ronja
08-06-2007, 00:23
Fordi hun i det siste har begynt å bli frekk blant annet...
(og nei, ser ikke på det som en øvelse)

Hehe tusen takk - Ja Ronja er super duper søt:D*Helt forelska:rolleyes:*
Ja er utrolig morro når man får til ting man har slitt med og tenkt mye på! Føler det har vært en slik byrde at vi ikke har fått det til siden stallen er ganske sånn NHS frelste:pIkke at det har hatt noe påvirkning egentlig, men likevel morro. Spes siden eieren så på!! Betyr mye for meg at h*n ser forholdet mellom meg og henne... Betyr masse...

LisaFi: Du sukker?:p

JOHANNE
08-06-2007, 00:27
Så gøy når ting endelig løsner. Har slitt litt med lederskapet med Lita i vinter, men plutselig en trening i vår "ga hun etter". Hærlig å endelig lykkes! :)

Thea og Ronja
08-06-2007, 00:33
Alltid en deilig følelse:)

Kaja
08-06-2007, 01:11
Vel, er jo greit å ha gjennomført noe når man først begynte på det. Ville selv ikke gjort det men er sikkert ikke det aller verste i verden. Synes det blir feil av folk som selv har utført joinup å kritisere..

Gratulerer..! :) Nå er vel joinup ute av verden for dere og dere kan konse på andre ting!

Thea og Ronja
08-06-2007, 01:14
Har vært ute av vår verden leeenge... Men har frustrert meg over at jeg ikke har fått det til.

Og ja - nå er det fullstendig ute av vår verden for all fremtid;)Nå som vi har gjennomført det og klart det!
Nå skal vi trene på å ikke stresse når man tar pauser på tur:p

Sol
08-06-2007, 10:20
Det var ikke ment som kritikk fra min side Kaja, om det var meg du siktet til.. det var et spørsmål til refleksjon. Og Thea hadde jo et svar på hvorfor: Jo fordi hesten var respektløs og frekk.

Når en hest man har jobbet med lenge blir mer respektløs og frekk enn den har vært, kan det ha sine fordeler å understreke lederskapet med fire røde streker. metoden velger man jo selv, og Thea valgte denne!

Jeg var ikke ute etter å "ta noen", jeg var ute etter årsak til handling:)

Thea og Ronja
08-06-2007, 11:03
:)

Seniora
08-06-2007, 11:19
GRATULERER med vel gjennomført :thumpsup:

Thea og Ronja
08-06-2007, 11:22
Takk:D