PDA

Se full versjon : overeagerer jeg?

ZK
04-06-2007, 22:30
jeg jobber jo til daglig på stallen, men har fri i helgene, men da er det oppstallører og eier som fikser foringene..

Ingen problem når oppstallørene forer, men klarer ikke stole på eier..

Jeg vet aldri hva hun får av høy, men hun får jo alltid kr.for bøtta..
Og hun trenger så absolutt ikke slankes..

Har kommet i stallen flere ganger etter eier har foret, og da har hun fått maks 2 kg høy, når jeg har skrevet hun skal ha 4 kg, og jeg vet hun spiser opp..

Eier vil ikke ha høy strødd rundt i boksen, og det er jeg engi i, men når det ligger bitte litt høy rundt i boksen, gir eier da mye mindre høy, for å få hesten til å spise opp alt, tilogmed hver smule..

Og den hesten støvsuger ikke boksen til hver smule, så det vil alltid ligge bitte litt der..

Hun blir ikke akkurat tykkere av at eier kutter den halve rasjonen hennes..

Kun jeg som syns dette er litt drøyt?

Jeg har heller ikke mot til å gå opp mot eier når det gjelder dette med høyet, er så redd eier vil rakke meg helt ned i søla, og da stiller jeg ikke veldig høyt..

Overreager jeg dette med høyet, eller er det ikke så farlig at eier kutter såpass ned på høyet hennes?

Hun står i tillegg inne 24/7 og syns hun skal ha så mye hun bare vil spise, og da hjelper det ikke akkurat å kutte ned på rasjonen..

Ingvild
04-06-2007, 23:07
Skjønner godt kva du meiner! Då eg hadde Lassi var det ofte at ho ikkje fekk frukost fordi ho la att litt, sjølv om eg sa at ho skulle ha frukost uansett.

Kan ikkje du måle opp sekkar med fôr til hesten din og be eigar gi det då?

Harneshaug
04-06-2007, 23:11
Bruke nett eller krybbe slik at det ikke blir rot om det er noe så idiotisk som det, som plager eier?

Sol
04-06-2007, 23:16
den viktigste bestanddelen i hestens matinntak er jo grovfor, man kan jo ikke bare halvere det for å slippe mindre jobb! Ærlig talt da...:(

lillekira
04-06-2007, 23:38
Det er ikke akseptabelt av stall-eier å gjøre sånn :(
Har du ikke mulighet til å lage ferdig høynett da,som stall-eier bare kan henge inn når det er foring? For da får iallefall hesten din det den trenger.
Og den som må STÅ inne 24/7 er det iallefall viktig med fri tilgang på grovfor så den ikke kjeder seg pga for lite mat iallefall.
Dette hadde jeg aldri funnet meg i iallefall;)

ZK
04-06-2007, 23:39
Har prøvd med høy nett, men da griset hun med det som falt ut..
Kjøpte høy pose i dag, men den rommet ca 2 kg, så like langt..

Kunne kjøpt sånne ikea poser, men er redd eier ikke gir de for det..
Flytter heldigvis snart, og da blir det bedre..

Men ikke kjempe deilig å sitte å lure på om hesten får maten sin..

Eier sier jo at hestenre skal få mye grovfor, og alle hestene skal ha det så bra..

Men det hjelper ikke, når det ikke holdes..

ZK
04-06-2007, 23:41
Er jo jobb med å henge opp høynett å så..*oppgitt*

Astrid
05-06-2007, 00:24
Betaler ikke du for dette høyet da..? Kan jo ikke bare kutte ut på halvparten da!
Virkelig glad vi måler opp høy selv på vår stall.. Hadde aldri stolt på at han fikk rett hvis ikke!

Annette
05-06-2007, 00:28
Er sånn med min hest og, de på stallen sier at han ikke spiser, så gir de han kansje 1 flak når han skal ha 4 kg! men akuratty nå er jo høyet dårlig, så da vil han ikke spise det..dårlig svenske høy.. og da gir de han sikker 5-6 flak eller noe! helt sykt, men de ødelegger jo bare for seg selv da, for da havner alt i containeren=P
Men er sykt irriterendes.. forstår at du er oppgitt.. spiser hesten det, så er det jo ikke farlig at den får det..

ZK
05-06-2007, 00:33
jeg har hesten gratis siden jeg jobber på stallen

Astrid
05-06-2007, 00:37
Ahh, da så..

lillekira
05-06-2007, 00:41
Jojo,men uansett så jobber du jo for stall-leien. Så rett mengde mat skal hesten din ha uansett. Lag en forkrybbe da,så den ikke søler så mye.Kanskje den får riktig mengde mat da?

Harneshaug
05-06-2007, 00:44
Ja da er jo maten lønna di... kan jo ikke trekke deg i lønn fordi hesten roter?
Hjelpe meg..

SnippSnapp
05-06-2007, 02:05
Kan du ikke kjøpe strisekker på FK? Er det jeg bruker til hesten min (ikke de "plastikk tingene", men i tøy.. Får t.o.m. kveldsporsjonen hennes ned i den; 6kg..)

Det går ikke an å gi hesten ekstra høy selv, som et mellommåltid? Har en tendens til å gjøre det selv, til enkelte foringer slik at jeg vet hesten får maten sin..

Stalleier har forsåvidt ingenting med matmengden til din hest vel? Hadde problem med hest som rotet med høyet selv, og fikk beskjed fra stalleier om å ha høynett eller høykurv.. Ingen krav om å gå ned nei.. (dette pga mye høy i møkkakjelleren, som igjen ga problemer med tømmingen av denne, hvor de kunne frakte den)

Reaper
05-06-2007, 10:33
Jeg skjønner ikke hva som feiler slike folk som ikke gir hesten den matmengden den skal ha!!

Nå har jeg hørt så utrolig mange tilfeller av dette i det siste, hva feiler hestenorge?!:@

Kjenner jeg blir skikkelig irritert når jeg hører om sånt, at det ikke skal gå ann å stole på de som förer:s

ponnitrollet
05-06-2007, 16:24
Hvorfor står hun inne 24/7? Oo... Men du overreagerer ikke. Vet ikke hva jeg hadde sagt dersom noen hadde gjort det med Almira.. Oo... BRa du skal skifte stall :]]

Ingvild
05-06-2007, 17:19
Hvorfor står hun inne 24/7? Oo...

Hesten er skada.

Asa Garsy
05-06-2007, 17:37
Hester skal spise høyet fra bakken fikk jeg beskjed om.. av dyrlegen da hun såg tennene til hesten, synes det er et syndrom som går i gjenn flere steder selv om man betaler for å ha hesten der.. At hestene får forlite.. Zara står vel på boks hele tiden, å om hun ikke får noe å pusle med eller gpr sulten så er jo det heller ikke bra... Nei stå på krava dine Liv!

ponnitrollet
05-06-2007, 17:51
Hesten er skada.

ok . Ikke bra .

ZK
05-06-2007, 23:48
Helga eier skal fore, finner jeg frem høynettet, og stapper det alt jeg klarer...
Men nå som jeg forer, får hun høy så fort hun er ferdig med det hun har..
Alltid høy tilgjengelig på den frøkna når jeg er der

ZK
05-06-2007, 23:50
Hvorfor står hun inne 24/7? Oo... Men du overreagerer ikke. Vet ikke hva jeg hadde sagt dersom noen hadde gjort det med Almira.. Oo... BRa du skal skifte stall :]]

Så standard at folk tror jeg er gal hvis jeg har hesten inne på boks..