PDA

Se full versjon : Beskyttelse til kamera+objektiv?

Gjest-
31-05-2007, 15:42
Ser ut til det blir paintball helg til helgen, så da tenkte jeg å ta med kamera og stå inne på banen for å fotografere, så jeg ikke har nettet i veien. Men en paintball er for det første grisete når den sprekker, og kommer jo med litt kraft..
Så tenkte å lage noe slags beskyttelse, noen som har noen ideer? Må jo lixom ha det fritt på zoom området så jeg kan zoome også...

Fancypants
31-05-2007, 15:55
Oh damn.. Seriøst? Hadde nok ikke gjort det da, men uansett..
Du kan jo ta inspirasjon fra husene vi bruker når vi dykker da, og lage noe lignende med plastikposer. Jeg ville også hatt noe FORRAN på objektivet, for å beskytte glasset. Dette kan du evt. bytte ut om du får en ball i flæisen. Comprende? Hehe.. Bare en av mine *kremtÆ ideear.. Som bare plutselig kommer ;)

http://www.chinatraderonline.com/Files/Digital-Camera/5MP-Digital-Underwater-Camera-0041438485.jpg
Har "lånt" bildet fra bt.no

Gjest-
31-05-2007, 16:00
På større turneringer flyr jo proffene uten noen som helst av beskyttelse, men er jo en fattigper jeg da, og vil gjerne gjøre det jeg kan for å unngå ødeleggelse :p
Og har lyst å prøve meg litt på paintball fotografering, kanskje jeg kan få bruk for det senere ;)
Har snn UV filter på objektivet, var det det du mente?

Fancypants
31-05-2007, 16:20
Jepp, det kan også brukes :D