PDA

Se full versjon : Jur på hoppe!

Mustang
22-05-2007, 00:05
Hoppa mi har termin i morgen, men har enda ikke satt noe særlig med jur. Noen som har opplevd det samme?? Eller er det alle som går med ballongjur i ukevis??? Svigerfar snakka med dyrlegen, og hun sa at det kunne komme i full fart bare på noen dager. Krysser fingrene for at alt er som det skal inni der :)

Torhild
22-05-2007, 00:25
Åhhh... Heldige du som har hest med termin i morgen!!! Katie har termin neste fredag, altså 1. juni, så jeg må nok vente noen dager til =)

Men til spørsmålet, som jeg kun kan svare på av egen erfaring. Katie har hatt jur i over en mnd hun allerede. Ingen melk enda, men stort og godt jur.

Men det er vel ikke størrelsen som er viktigest. Som med oss mennesker, så kan et bryst med A-cup (BH-størrelse) gi like mye melk som en D-cup!!! =)

Tonje
22-05-2007, 00:28
Åhhh... Heldige du som har hest med termin i morgen!!! Katie har termin neste fredag, altså 1. juni, så jeg må nok vente noen dager til =)

Men til spørsmålet, som jeg kun kan svare på av egen erfaring. Katie har hatt jur i over en mnd hun allerede. Ingen melk enda, men stort og godt jur.

Men det er vel ikke størrelsen som er viktigest. Som med oss mennesker, så kan et bryst med A-cup (BH-størrelse) gi like mye melk som en D-cup!!! =)

Hadde vært morsomt om det ble utsatt en dag! Da blir det født på samme dato som meg :D

marcello
22-05-2007, 09:53
Det skal nå ikke være helt uttørka heller da.Skal ikke være som vanlig så tett opp under føllinga.

Har to som skal følle om mindre enn en uke.

Torild-Jeg har hatt hopper som ikke har gått 11 mnd også jeg.Og så har vi hatt de som har gått mye lenger.Er ikke sikkert det er så lenge til.Rart med det, først venter vi,så bekymrer vi oss for hoppa ,så er det føllinga da som vi stort sett blir snytt for og etterpå er det alle bekymringene for føllet.

Og etter en mnd kunne jeg ha stappa galskapen inn igjen om det hadde latt seg gjøre.

Mustang
22-05-2007, 10:47
Det er nok ikke helt uttørka nei. Hun har hvit melk allerede, og selve juret er ikke stort, men hun har litt fremover mot magen. Sænne pølser på en måte. Guri, jeg håper virkelig at hun fortsatt er drektig :p

Therese
22-05-2007, 11:52
Eikdokka har termin mellom fredag som kommer og den 6. juni. Jurene henne har vært fylt lenge, for en stund siden hadde hun også gråaktig veske som kom ut når man melket. Men det forsvant og nå har hun fått mye større jur igjen.

Tipper det er under en uke igjen her.

marcello
22-05-2007, 11:58
Det går litt opp og ned det der.Om morningen når hesten har stått inne ser det mer sprengt ut en om kvelden når jeg tar dem inn.

Husker bare alle disse innleggene i fjor.Noen venta vel forjeves på noe aldri hadde vært eller som kom til å bli,det var flere folk med innbillt svangerskap enn hester tror jeg.

Klippa
31-10-2007, 20:43
hehe, hun fikk føll for noen mnd. siden=)