PDA

Se full versjon : Huldra skal bli Spot-pånnis

Anne&gneistene
20-05-2007, 01:01
Nå er nå ikke Huldra noen problematisk hest på noen som helst måte, men jeg har slitt litt med å få henne trygg på meg, så jeg har begynt å jobbe litt mer med det.

Hun er veldig rolig og grei av seg, men er lite håndtert og derfor skeptisk til bråe bevegelser og trekker seg fort unna.

Men i dag fikk jeg viljen min, satt på beitet og ventet. Spot kommer jo farende som en rakett med engang "mor" dukker opp (kose-tid).

Huldra kommer hun også, men Spot må alltid komme først, og hun skal helst bare stå å se på meg. Hun har nemlig dette for seg at dersom jeg går mot bakparten hennes fra siden, så skal hun avgårde uansett når og hvor. Men i dag ble det en liten vri på det hele. Jeg satt å ventet på henne, da hun endelig var nærme nok, flyttet jeg meg litt og litt tilbake etterhvert som hun tok et steg nærmere.

Det hele var litt morsomt, for dess mer jeg rygget, dess mer interessann ble jeg. Til slutt ble hun nokså i hastverk og gikk helt oppi trynet på meg. Så var det litt kløing og kos, og det var ikke så ille alikevel. Endelig, når jeg snudd på hælen å gikk, så kom hun etter hun også.

Vi var forøvrig og prøvde oss sånn smått på selen og greier i går igjen. Hun synest hodelaget er greit nå, selv om bitt ikke faller helt i smak.. Slapp henne løs med selen på slik at hun fikk teste sakene litt, litt farting og veldig lyst til å prøve å bukke. Men det var mer som en "showoff", hun ville gjerne protestere litt foran meg, men fant ut at det var ikke noe ille med selen på igjen så hun lot det være :)
Til slutt hadde vi en kort økt med hva høyre og venstre betyr ;) Har jobbet med dette i grime før, og nå prøvde vi litt med bitt.
La litt press på høyre tøyle, hun ga etter, jeg slipper. Og så omvendt.

Hun er så fantastisk grei, "jeg er jo så tøff!" :) Har i grunn ikke vært borti en unghest som ikke har protestert under det vi har drevet med nå, bortsett fra at selen var litt ekkel å ha på første gangen. Hun tar det passe piano så lenge alt skjer i KORTE økter og det roses mye!

Maria
20-05-2007, 01:31
Det er jo kjempeflott! :D
Lykke til videre :)

RenateSJ
20-05-2007, 07:33
aaaw, jeg har lyst på en mini jeg oooog!
Så fint at det går fremover med dere (er det dette som kalles et totalt unødvendig innlegg? )

MariaR
22-05-2007, 22:59
Så gøy å høre det går framover med dere! :D

Sol
22-05-2007, 23:07
så flinke dere er!