PDA

Se full versjon : Puter for å ha under bogtreene.

Mandarinhest
17-05-2007, 23:00
Har et par av de og lurer om hva som er vitsen med de..?

Det er jo meningen at de skal ligge innom bogtreene, men alle de bogtreene vi har er det puter på, og den var festet på de det var puter på også.
Så er det noe som skal være godt for hestene å ha på, hvis det drar tunge lass og slikt? Sånn at det blir mykere??

Ellers skjønner jeg ikke vitsen med de, når det ER puter på de fra før.

Tonje
17-05-2007, 23:40
På de det er puter på fra før tenger man vel ikke ekstra med puter ;)
På mine bogtreseler er det puter som sitter fast, og på dem skal det ikke være noen ekstra puter.
Mens på selene til ei veninne av meg, hun må ha på puter, for det er ikke puter på selve treet.
Her er de jeg har;
http://bole.no.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&$GUEST=NO&wts.ACTION=loginguest&p=H&wts.LANGUAGE=no

Mandarinhest
17-05-2007, 23:42
Men da skjønner jeg ikke hvorfor det er et par puter når alle bogtreene her på gården har ekstra puter..??

Tonje
17-05-2007, 23:42
Hmm..
Er vel sikkert for ekstra beskyttelse da.

Mandarinhest
17-05-2007, 23:45
Har 6 bogtre seler på gården.. Så lurer på hvor det siste er, helst UTEN puter. Hmm. Må spørre bestefar om det!

Tone
17-05-2007, 23:47
Eller reserve puter:rolleyes:

Er alle putene lik i størrelse?

Skulle gjerne hatt faste puter...

Mandarinhest
17-05-2007, 23:52
Putene som er faste det?

Nei, tror ikke det. Forskjellig etter størrelse..

Et bilde av puten. De er veldig profft laget altså! Med forsterkinger der tøylen blir liggende og greier :)

http://i13.photobucket.com/albums/a277/krastine/17.jpg

Tone
22-05-2007, 00:01
Sånn der pute har jeg aldri sett før.

Jeg har løs pute til min arbeidessele men den er svart og i lær og fyllt med et eller annet. Skal under bogtreet. Har også sett faste puter som da sitter fast på bogtreet.

Skal bogtreet over denne puten?

Mandarinhest
22-05-2007, 00:04
Jepp. Ser jo festingen på to steder der. Synes de er rare selv.

Har tenkt på at de kan være heimmekka, men synes det ser profft gjort ut altså!

lillings
22-05-2007, 01:26
En sele jeg hadde før hadde slike, bare at i et annet stoff. Var festet utenpå bogtreet og putene som var der fra før av. Men brukte denne ekstraputa alikevel da putene under virket så små og harde. Følte ikke at de var godt nok polstret til å ha rett på hesten. Men den puta som jeg hadde var veldig fin og gjorde at selen lå mye bedre på hesten, syntes jeg da :)

Tone
22-05-2007, 23:59
Den puta som er avbildet ser jo ut til å kunne festes rett på et bogtre så fremt at den ligger rett veien på hesten:rolleyes: Syns også den så pen ut selv om jeg ikke helt likte den lyse fargen, sære meg:D