PDA

Se full versjon : Stav 19 mai

Santia Cheyenne
14-05-2007, 11:07
Nå er det under en uke til Melodie skal stilles..
Noen siste gode råd til oss?

Og er det noen som kan fortelle meg detaljert hvordan det hele foregår? Gjerne fra jeg ankommer plassen til jeg skal dra. Jeg har aldri vært på utstilling før, og det som stresser meg minst like mye som oppførselen til den dumme hesten er at jeg vet INGENTING!!

Hvordan finner jeg ut av når jeg skal inn i ringen? For å unngå venting kan jeg jo liksom ikke vente i stallen til hesten før henne kommer tilbake..

Alle sånne ting (som andre tar som en selvfølge at alle vet) lurer jeg på.

Om noen her skal på stav og kunne tenke seg å være min "støttekontakt" så bare si fra!!

Lopke
14-05-2007, 11:51
Du får som regel ca klokkeslett når du skriver deg inn.. Da må du stå klar ved sidelinjen med hesten, til du får beskjed om å gå inn i ringen. vi har løpere med våres så jeg vet ikke om det er noen spesielle hensyn hvis man skal løpe inn selv.

Ellers, sørg for at nr til hesten sitter bra og at det ikke generer hesten. at hesten ser ut som en million..

Mari
14-05-2007, 12:02
Møt opp i god tid før det er din tur. Pass på at du husker hvilken klasse hesten din er i (Unghoppe 2 år, Nordlandshest), og katalognummeret. Katalognummer og klasse vil bli ropt opp over høytaler, og du vil fra starten av bli henvist til en ring der du skal mønstre. Først er det fellesmønstring med hele klassen, deretter individuell mønstring. Dommeren forteller deg hva han vil du skal gjøre og hvordan. Helt tilslutt er det kvalitetsoppstilling og premiering.

Santia Cheyenne
14-05-2007, 14:32
Fellesmønstring, er det der alle bare går i ring?
Melodie er eneste hesten i sin klasse..

Mari
14-05-2007, 15:46
Det er at alle går i ring ja. Hun er alene ja.Spørs om noen klasser slåes sammen da, hvis ikke mønstres hun alene.

Mari
15-05-2007, 18:54
Ps. Jeg kommer! Kan ta bilder :)

Santia Cheyenne
15-05-2007, 20:09
Jeg vil ikke være med mer:(
Skulle bare gå litt idag og endte med digre sår og kutt på begge knærne og armene.
Sånn vil jeg -ikke- vise henne fram på Stav for å si det sånn. Ikke er jeg god for å gå heller. Synes godt du kunne mønstret henne du:)
Jæ*** gamp!

Hvis jeg er veldig heldig har jeg fått en som kan mønstre henne for meg. Jeg tviler på at jeg er i stand til det selv.

Mari
16-05-2007, 04:13
Kom der i god tid og få dem til å spørre over høytaleren.... Er helt sikkert noen som er istand til å hjelpe deg.

Santia Cheyenne
16-05-2007, 18:40
Regner med vi trekker oss. Jeg kan nesten ikke gå, har fått sydd igjen kneet mitt og skal ikke bøye det på en stund.
Og med et bein mindre klarer jeg ikke få Melodie på henger, av henger etc.
Kan heller ikke risikere at hun blir stående på henger i 3 timer fordi jeg ikke får noen til å hjelpe meg med -alt-.

Mari
16-05-2007, 18:41
Åneiånei! Jeg som gledet meg til å se henne.. Jaja, det skal jo ikke gå utover helsen å stille hest, men det var virkelig trist...