PDA

Se full versjon : "TIE STRAP" til western sal ? hehe

Lovise_Felex
07-05-2007, 16:16
Om det er noen som vet hvor jeg kan kjøpe sånn til å feste sal gjorden med? vet den heter "TIE STRAP" på svensk ...
De selger den i borjes, vet dere om andre butikker?
i borjes koste de 215. men vet ikke om det er en eller to.. det står ikke:( :) hehe

Mocca84
07-05-2007, 16:20
Vet hööks har de, men jeg fant dem ikke i katalogen, men det var en veninne av meg som kjøpte dem rett i fra butikken... du kan jo ringe å høre... tror ikke de var så dyre eller 100 lapp for 2.... en kort på den ene siden og en lang på den andre.. disse er av.. *jærn teppe:p* ikke lær... hmm nylon heter det hehe :D

Lovise_Felex
07-05-2007, 16:30
oki :) takk ! men vill ikke ha de i nylon. hadde de ikke i lær ?
har nettopp komt hooks butikk i stavanger, så da kan ri reise der ;) ellers bestillier vi noe :p

Line Christine
07-05-2007, 17:23
Off billet sitter på høyre side av salen og Tie Strap på venstre. Off Billett er en enkel reim som træs gjennom festet på salen og gjorden festes gjennom begge ender. Tie Strap er en lang reim du fører igjennom gjordringen flere ganger og strammer til salen med.

Vær obs på hvilken av dem du trenger..

Line.

Lovise_Felex
07-05-2007, 18:04
åy :s !! er det forsjell ? hehe !
jeg har en lang rem på begge sider jeg. Er det feil ?
jeg forsto ikke hva du meinte off bilett, Er det bare en annen metode på å feste sal gjorden på ? :)

Line Christine
07-05-2007, 19:17
http://www.tofhesteutstyr.no/product_info.php?products_id=886
Er en Tie Strap.

http://www.tofhesteutstyr.no/product_info.php?products_id=885
Er en Off Billet.

Line.

Kristin og What
07-05-2007, 19:23
Rodeo har slike i lær, og de har nettbutikk. www.rodeo.no

Lovise_Felex
07-05-2007, 20:56
oki :) nå forstår jeg. men eg tror eg har Tie Strap på begge sider :S kan jeg ha det, eller må jeg kjøpe off billet til høyre side?

hvordan er det med tie strap i nylond siden de skal festes med den slips knuten ?

Frida&Jameel
07-05-2007, 22:12
Hvordan klarer du å feste salen/gjorden med to tie straps?

Therese
07-05-2007, 22:22
Lage to slike slipsknuter? (Nei, jeg har ikke peiling :lol:)

Lovise_Felex
07-05-2007, 23:38
hehe :P laga en slips knute på hver side av sal gjoren! hehe :P.... var det helt feil det??hehe

Frida&Jameel
07-05-2007, 23:41
Må være veldig tungvint, hehe ;)

Lovise_Felex
07-05-2007, 23:54
men jeg bruker jo bare den ene siden hver gang da :P...fort jort å lage slips knute;) nå har jeg fått tenken på det :D hehe!

Lovise_Felex
08-05-2007, 00:52
men noen som har erfaringer med Tie strap av nylond? Det er vell ikke like bra? Holder en "slips" knute? tenker i forrholdt til lær! :p

Frida&Jameel
08-05-2007, 10:45
Ja, de holder, hadde det på den forrige salen min. Men det er vel ikke like holdbare. Liker lær bedre, føler de sitter bedre pga høyere friksjon mellom lærreimene enn nylonreimene :)

Line Christine
08-05-2007, 11:38
Etter en tur i skogen i nattsvarte vinteren hvor Off Billeten takka for seg midt i en bakke, så gikk jeg over til nylon i stedet, jeg.. Ihvertfall på Off Billet, Hvis Tie Strap i lær er av veldig tykt lær synes jeg at den hekter seg borti stigbøylelæret mitt, så da skifter jeg til nylon der også.. Mye mere pålitelig med nylon, synes jeg.

Gudhild
03-07-2007, 20:35
smak og behag det der.bruker nylon foran og lær bak jeg da.(laget bukgjorden selv)for med lær foran synes jeg det kan bli så "klumpete".vil jo ikke at han skal få brannsår etter nylonen bak.
man kan jo ha O.B. på begge sider akkurat som man kan ha T.S. på begge sider.
er jo westerngjord med spenne på begge sider,uten spenne på noen av sidene og spenne på bare ene sida.

Twin Joy
11-06-2008, 00:53
Kan man bruke offbillett på begge sider av salen? Ser for meg at det er enklere?feste den litt som man fester en engelsk sal? Hvis man har gjort med spenne på begge sider...

Vinje-Hest
11-06-2008, 10:54
Jeg har begge deler men liker lær best, dersom det er av god kvalitet såklart. Nylon kan fortere gi gnagsår, særlig på brede hester og lange turer.
Jeg bestilte forresten både off billett og tie strap fra børjes men fikk 2 off billets og ingen tie strap i posten...

Lovise_Felex
12-06-2008, 00:55
smak og behag det der.bruker nylon foran og lær bak jeg da.(laget bukgjorden selv)for med lær foran synes jeg det kan bli så "klumpete".vil jo ikke at han skal få brannsår etter nylonen bak.
man kan jo ha O.B. på begge sider akkurat som man kan ha T.S. på begge sider.
er jo westerngjord med spenne på begge sider,uten spenne på noen av sidene og spenne på bare ene sida.

Må man ha både fremme og bak ? Western salen min har bare gjord fremme.

Gudhild
12-06-2008, 04:21
Må man ha både fremme og bak ? Western salen min har bare gjord fremme.

Jeg har i hvert fall bakgjord,da jeg har lang sal.
Vil ikke at den skal dumpe opp og ned når vi f.eks. galoppere.
Men i stede for den vanlige man kjøper i butikken har jeg laget meg min egen som går fra salen til gjord ringene i stedet for rundt magen om du forstår.
Det var en saltilpasser som tipset meg om det forresten.
Kan ta bilde i morgen om det er av interesse.

Vet ikke om westernsaler selges med det en gang lenger.
Har jo som tidligere fortalt vært på Hooks for å kjøpe bakgjord,å da fikk jeg beskjed om at det hadde dem ikke så da trengte jeg det heller ikke!
Tror faktisk jeg vet det best selv..?

angående tie strap på begge sider,så tror jeg kansje folk lurer på hvordan du får strammet gjorden?Må jo være tungvint.

Nikita
12-06-2008, 20:33
Jeg har i hvert fall bakgjord,da jeg har lang sal.
Vil ikke at den skal dumpe opp og ned når vi f.eks. galoppere.
Men i stede for den vanlige man kjøper i butikken har jeg laget meg min egen som går fra salen til gjord ringene i stedet for rundt magen om du forstår.
Det var en saltilpasser som tipset meg om det forresten.
Kan ta bilde i morgen om det er av interesse.

Vet ikke om westernsaler selges med det en gang lenger.
Har jo som tidligere fortalt vært på Hooks for å kjøpe bakgjord,å da fikk jeg beskjed om at det hadde dem ikke så da trengte jeg det heller ikke!
Tror faktisk jeg vet det best selv..?

angående tie strap på begge sider,så tror jeg kansje folk lurer på hvordan du får strammet gjorden?Må jo være tungvint.

Bilde :wav:

Tie strap på begge sider må være tungvint når man skal stramme ja?

Twin Joy
13-06-2008, 00:02
Men kan man ha off billett på begge sider istede?

Gudhild
13-06-2008, 00:25
Men kan man ha off billett på begge sider istede?

Ja,det er fullt mulig:)

Vurderte det en stund på westernsalen min da mange tjuvlånte den på skolen,å de tok alltid av hele tiestrappen i stedet for å bare løsne off-billeten.
Aner ikke hvorfor da,satt sikkert på den siden man"egentlig" skal ta av gjorden eller noe sånt..

Nikita:legger inn bilde i morgen:)

Lovise_Felex
20-06-2008, 20:20
Synst ikke det er så tungvindt jeg :S! tar en sånnen "lett" slips knute på den ene siden hver gang gang jeg tar salen på!

Gudhild
20-06-2008, 20:32
Haha,sorry meg
Hadde helt glemt den tråden her jeg.
Bilde kommer i morgen.

lovise,hvordan får du strammet?