PDA

Se full versjon : Nå har jeg vært på forkurs=)

tebj0
05-05-2007, 23:30
Har vært på forkurs med hest.no's forekspert Jon Anders næsset og er kjempe-fornøyd:D Først holdt han et foredrag om foring, fortyper, enheter osv som varte i ca 6timer. Høres lenge ut, men timene bare flydde avgårde. Så var han og kikket på hestene for å kunne legge opp forplanen. Han så da på holdet til hesten, pels, høver, lyttet på mage, sjekket slimhinner, tenner o.l og så ble hesten veid og tatt bilde av. Til slutt så tok han med seg en prøve av grovforet til hesten.
Ronja var i fint normalt hold, hellet mer mot tynn en overvektig. Så lenge hun ikke gikk noe konkuranse så var dette idealet. Han kom derfor ikke til å gjøre store endringer i forplanen hennes. Kjekt å vita at forplanen ikke har vært helt bak mål hvertfall;)
Har lært veldig mye nytt i dag, og kurset kan virkelig anbefalest:)

http://i69.photobucket.com/albums/i56/tebj0/ronja37.jpg
http://i69.photobucket.com/albums/i56/tebj0/vr5-1.jpg

Anita&Svarten
05-05-2007, 23:34
Kurset her ute ble avlyst.. Synd for de påmeldte, men bra for meg, siden jeg og har en mulighet til å bli med nå :D Har alt fått satt opp forplan for mine, så kommer nok bare til å ta teoridelen, siden forplan kostet en del mer.. Det var ikke så dyrt, men mye nok :p

Bitten&Betty
06-05-2007, 00:17
Var på kurs med han på fredag.. Utrolig lærerikt!! Fikk masse ut av de timene han hadde foredrag :) Kan og anbefale kurset hans på det sterkeste.

tebj0
06-05-2007, 01:32
Forplanen er ikke såååå dyr Anita & Svarten, og det er absolutt verdt pengene;)

Harneshaug
06-05-2007, 01:35
Hmmmm... noen som kan peke den mannen i retning Nordvestlandet? :D

Ingvild
06-05-2007, 11:12
Hmmmm... noen som kan peke den mannen i retning Nordvestlandet? :D

Han var faktisk på Vestnes siste helga i mars.. ;-)

tebj0
06-05-2007, 13:16
Tror han reiser over hele landet. Han er vel fra østlandet og vi bor på vestlandet, et par timer utenfor bergen. Så han måtte reise ganske mange timer med bil for å komme hit!

Anita&Svarten
06-05-2007, 13:25
Forplanen er ikke såååå dyr Anita & Svarten, og det er absolutt verdt pengene;)

Men når man har to stk, sitter med null på konto, og allerede har fått satt opp tidligere, så er det mye nok når jeg må rundt å låne, og de jeg må låne av har det trangt nok fra før.. Må jo allerede låne for å ta teoridelen. Og som sagt, så har jeg fått satt opp til de tidligere..