PDA

Se full versjon : Stalloversikt: Buskerud

LinnMerethe
03-05-2007, 12:42
La merke til at det ikke var noen liste over staller i Buskerud. Så sleng inn noen hvis dere kjenner til noen:)

LinnMerethe
03-05-2007, 12:49
Stall Myhre

Antall bokser:9 utleiebokser og 5 som tilhører stalleierens hester
Rideskole: Ja, to dager i uka.
Stall-leie: 2100 kroner
Inkluderer: Høy/silo,flis
Utslipp/innslipp: Stalleier setter ut og inn hestene.Hestene står ute fra ca.08-20.00.
Fôringsrutiner: Hestene blir foret to ganger om dagen.Hvis man vil at hestene skal bli foret flere så må hesteeier ordne det selv.
Treningsmuligheter:Ridebane 20x40m,kjempefine turmuligheter sommer som vinter.
Tilgjengelighet: Stallen ligger 3 km unna sentrum, bussen går 3 ganger daglig og stopper 1 km unna stallen.

LinnMerethe
03-05-2007, 13:05
Ringerike Ridesenter

Antall bokser: 39 stallbokser og 18 rideskolebokser
Rideskole: Ja
Stall-leie: 3600,- pr.måned
Inkluderer: Fòr
Utslipp/innslipp: Ansatte kan sette ut og ta inn hester for 20,- pr.dag.
Fôringsrutiner: Foring 3 ganger daglig
Treningsmuligheter: 3 grusbaner utendørs;sprangbane,dressurbane og rideskolebane, 2 ridehus; et på 20x40m som "tilhører" rideskolen og et på 30x80 m som er ment for privathester og stevner.Egne turstier.
Tilgjengelighet: Ligger maks. 5 min. unna Hønefoss sentrum,med god bussforbindelse til Oslo/Drammen.

I tillegg så har stallen kafeteria,4 vaskebokser og solarium.
Kjente instruktører som Jan Auen Hafskjold,Ulf Storemark og berider J.H Storm underviser jevnlig.
Klubben arrangerer mye stevner bla. NM innendørs, Glava Cup og Elitestevner i tillegg til distriktsstevner og rideskolestevner.

For mer info: www.hrrk.no

Wiindy
03-08-2007, 22:03
-Valstad gård: S
Ligger i Sylling. Frank R. Paulsen. Rideskole og privatoppstallører. Ridelærere er Frank R. Paulsen, Camilla Erle (Og Hilde Simonsen?) Ridehus og utebane.

-Stall Storemark:
Ligger i Lier. Ulf Storemark, privatoppstallører. Ridehus og utebane.

-Grette gård/Stall Hafsjold:
Ligger i Lier. Jan Auen Hafsjold, privatoppstallører. Ridehus og utebane.

-Nedre Hajum gård:
Ligger i Røyken. Ida ? Rideskole og privatoppstallører. Ridehus og utebane.

-Bjørnli Gård
Ligger i Røyken, privatoppstallører. Utebane

-Bryhn Gård
Ligger i Røyken, privatoppstallører. Utebane

-Stall Kalsrud
Ligger i Spikkestad. John Fagerås. Privatoppstallører. Utebane og ridehus?

-Stall CC?
Spikkestad, rideskole? Utebane og ridehus?

-Drammen Ridesenter/Linnesvollen
Rideskole og privatoppstallører? Ridehus, og er vel flere utebaner?

Bare skrev opp de stallene jeg vet om i Buskerud jeg;) Vet helt sikkert om fler, men dette var disse jeg kom på nå!

steinur__
08-08-2007, 18:49
Haslum Islandshestegård

Antall bokser: 21 stk.
Rideskole: Hverdager, utenom fredag om jeg husker riktig.
Stall-leie: 2.550
Inkluderer: Høy/silo, inn og utslipp. Foring(?) Er rimelig sikker på at kraftfor følger med også. (Ikke skyt meg om jeg glemmer noe:lol:)
Utslipp/innslipp: Stalleier slipper ut og inn.
Fôringsrutiner: Hestene blir foret tre ganger om dagen, hvertfall som jeg har sett.
Treningsmuligheter: Ridebane og supre turmuligheter!
Tilgjengelighet: Stallen ligger etpar minutters kjøretur fra Lierbyen sentrum. Går buss til Lierbyen fra Sjåstad, Tranby og Drammen.

Kinechristin
09-08-2007, 01:46
Stall Wigen
Ligger i Mjøndalen, 2500 kr i mnd i stall leie, inkl. grovfor, flis, inn- og utslipp.
Privat

Stall Vikåsen (Arneberg)
Ligger i Åsen i Mjøndalen, 1650 kr i mnd i stall leie, inkl grovfor, flis, inn- og utslipp

Merete & Perlene
09-08-2007, 02:03
FAGERHEIM GÅRD

Ligger sentralt og fint til i Buskerud mellom Kongsberg og hokksund. Vi har to ledige bokser, ny stall, gode fasiliteter, ridebane med int. mål fra våren av, gode turmuligheter, mulighet for delpensjon osv, se annonse på finn!

klinkmyhra81
01-09-2007, 00:41
se på kjøp og salg diverse...
der har jeg lagt stallen min ut for utleie ... :=)

Marthe
06-11-2007, 12:23
VALSTAD GÅRD
Antall bokser: 26 stk. 9 av disse er for skoleponniene.
Rideskole: Ja. Alle dager untatt helgene.
Stall-leie: 3500,- (ponni) og 3600,- (hest)
Inkluderer: Høy/silo, flis, fòr, leie av anlegget.
Utslipp/innslipp: Man slipper ut hesten sin selv, men man kan få hesten slipt ut og inn mot en tillegg i stall-leie prisen (400,-)
Fôringsrutiner: De blir foret 3 ganger om dagen. Morgen, lunch og kvelds.
Treningsmuligheter: Fullisolert ridehus 25x72m, ridebane ca. samme mål som ridehuset + gode turmuligheter.
Tilgjengelighet: Stallen ligger ganske godt sentralt i Lier med korte veier til større stevner og ridesentre.

DraupnirKarro
10-02-2008, 17:11
Kirksæthers Rideskole

Antall bokser: 20 bokser i øvre stall, og 15 i nedre.

Rideskole: Ja, man-fre. (Hestene går kun 1-2 ridetimer pr. dag. Og det er 20 skolehester, så alle blir ikke brukt hver dag.)

Stall-leie: 2500 kroner for ponni, 2700 for hest.

Inkluderer: Utslipp, inntak, all mat, møkking i ukedagene. (Man må med andre ord ikke absolutt reise opp en dag i uka.)

Utslipp/innslipp: Stalleier setter ut og inn hestene.Hestene står ute fra ca.09- 15.00 i ukedagene, og 09.-1600/1700 i helgene.

Fôringsrutiner: Hestene blir foret frokost og kveldsmat inne, men har fri tilgang til høy ute. (Grass på somemrstid)

Treningsmuligheter: En stor ridebane (store mål) og en ridebane med "vanlige" mål. 20x40ca. En ridehall på 20x40m. OK turmuligheter.

Tilgjengelighet: Stallen ligger ett kvarter unna sentrum i Vestfossen, toget går èn gang i timen (frem og tilbake) og stasjonen ligger i sentrum, ja! ;)

Veldig fin stall/gård! :)

Emilie H
02-07-2008, 18:00
Jeg drar opp denne..

Prøver å finne hjemmesiden til et hestesenter/ridesenter i Lier, hvor mamma hadde fôrhest når hun bodde i Drammen. Hun sier det het Lier hestesenter eller noe sånt når du var der, men hun tror de kanskje har endret navn. Noen som vet?

Waschera
25-07-2008, 23:36
Linnesvollen kanskje? www.dor.no

Rotta
03-08-2008, 14:58
Hønefoss og Ringerike Ridesenter

Stall-leie: (3600 - Nå: 4660),- pr.måned
Inkluderer: Fòr (,flis, anleggsleie/ridehallleie/baneleie)
Treningsmuligheter: 3 grusbaner utendørs;sprangbane,dressurbane og rideskolebane, 2 ridehus; et på 20x40m som "tilhører" rideskolen og et på 30x80 m som er ment for privathester og stevner. Egne turstier.
Tilgjengelighet: Ligger maks. 5 min. unna Hønefoss sentrum,med god bussforbindelse til Oslo/Drammen.

Kjente instruktører som (Jan Auen Hafskjold - har ikke treninger der lengre), Ulf Storemark og berider J.H Storm underviser jevnlig.

Bare noen endringer til det som tidligre er skrevet ;) Moderator som kan fikse..?

Rotta
03-08-2008, 15:12
Stall Monserud

Antall bokser: 25 (2 etasjer)
Rideskole: Ikke nå lengre
Stall-leie: Usikker (noen som vet?)
Inkluderer: Usikker (noen som vet?)
Utslipp/innslipp: Usikker (noen som vet?)
Fôringsrutiner: 3 ganger om dagen, fôres av oppstallører
Treningsmuligheter: 2 ridebaner ute og en stor ridehall
Uteområde: En paddock pr.hest
Tilgjengelighet: Går busser fra Oslo til Hønefoss, men en må gå et stykke fra nærmeste stoppested til stallen, da det ikke går buss.

Stall Monserud ble bygget for over 30 år siden, og det har stått hester der helt siden da. Det har vært stor aktivitet på stallen, men har "ebbet" litt ut. Det syns på stallen at den er godt brukt og den drives på dugnad, men alt ser ut til å fungere fint! I dag leies senteret av Marthe Bisgaard og det står kun privathester på stedet.

Henarn
03-08-2008, 21:45
Skaga hestesenter/ gol hestesenter
De driver rideskole og har mange forskjellige hester og ponnier :) Har ikke egen hjemmeside, men her er link til klubben: www.hallingenhestesportsklubb.piczo.com

Gjeldokk hestesenter
Driver rideskole. Holder til på Ål. Link: http://www.hestesenter.com/

Waschera
05-08-2008, 22:58
Stall Gjellebekk

Antall bokser: 14, snart 15
Rideskole: nei
Stall-leie: fra 3700-4000kr ca, spørs på hvor mye fôr og flis osv.
Inkluderer:fôr, flis, utslipp/inslipp, vann, strøm, ridebane, ridehus
Utslipp/innslipp: Ja
Fôringsrutiner: Tre gaer daglig med kraftfor + høy
Treningsmuligheter: Ridebane og ridehus
Uteområde: Bra
Tilgjengelighet: Går buss minst en gang i timen til og fra Asker St.

Thea og Ronja
26-08-2008, 19:56
Stall Wigen

Utegang med fri tilgang til fòr: 1800kr/mnd
Boks med flis, høy og paddocker: 2300kr/mnd
Det er totalt 7 bokser - privat stall, ingen rideskole.
Tilgang på stor utebane, rundpaddock og rundløype til kjøring/ridning rundt jordet. Flere sommerbeiter og ikke minst masse plass!
Ligger i Mjøndalen, like over sentrum!
Inn og utslipp byttes på både ukedager og helger.
Veldig fin stall med veldig godt miljø!
Hjemmesiden (http://www.stall-wigen.no/)

EvaD
03-01-2009, 22:05
Noe som har kommet på Werp sletta (like etter Åmot). Noen som har kjenneskap til dette stedet?

Også må vi huske på Gevelt ridesenter og Andorsrud :)

EvaD
16-01-2009, 13:05
Flere som vet om noen staller?

Sol
16-01-2009, 13:10
Har vi glemt Stall-K? Ikke at jeg vet så mye mer enn at det ligger i Kongsberg, med timeekspress-forbindelse Notodden-Oslo rett utforbi døra

Komnes Rideskole som ligger mellom Hvittingfoss og Kongsberg er vel og noe som ikke er nevnt. vet ikke stort mer om den men..

ChristinaM90
26-01-2009, 18:01
Stalltoppen Hestesenter

Ligger mellom Svene og Kongsberg.

Antall hester: 20 pr. idag, 10 rideskolehester/ponnier
Rideskole: ja, Man - Tors
Ridemuligheter: Utebane 20x40m, ridehall, 11x22m, FLOTTE turmuligheter!

Veldig koselig stall, med flott miljø og mye muligheter.
Mer info, www.stalltoppen.no

ChristinaM90
26-01-2009, 18:06
Stall GT

Ligger på Landsverkmoen, Skollenborg, 5 min utenfor Kongsberg.

Driver oppdrett av VB travere, pr idag, 8 føll, 5 avlshopper, og 3 privathester.
Ridemuligheter: Flott turterreng, ridebane 20x40 (?)

Juliet
29-06-2009, 10:01
Noen som har stått/står oppstallet på Stormoen her,ved Gullskogen?

*Jane*
22-07-2009, 21:37
Gunnerud hestesenter i Skoger.

Antall bokser: 30 bokser
Rideskole: Nei
Stall-leie: 2550,-
Inkluderer: Anlegg, foring av frokost og middag, utslipp og dekkenskift. Flis og for kommer i tillegg.
Utslipp/innslipp: Stalleier slipper ut i 8-9 tiden. Innslipp går på rundgang mellom oppstallørene.
Fôringsrutiner: Foring 3 ganger daglig med grovfor og 2 med kraftfor.
Treningsmuligheter: Ridebane (Ca 25*45?), ridehus 20*40, kjempe fine turmuligheter i skogen og mulighet til lysløype.
Tilgjengelighet: Ligger i Skoger. 5-10 min fra Drammen sentrum. Noe bussforbindelser.
Annet: Sommerbeiter. Grovfor med analyser. Veldig godt miljø.

Merete & Perlene
22-07-2009, 22:11
Noen som har stått/står oppstallet på Stormoen her,ved Gullskogen?

Ja, sto der for noen år siden før vi kjøpte gården vår-.

Juliet
22-07-2009, 22:17
Trivelig sted? Vurderte det litt frem og tilbake nå,men siden jeg ikke har bil,blir det litt tungvint å pendle for meg,men jeg har ikke avskrevet det helt:)

Helene D
16-04-2010, 02:25
Stall Tajet

- Utegang
- Fri tilgang på ball
- Store uteområder med variert terreng(dog noe dårlig drenering, hester på omgang i stall i bløte perioder) og flere leskur
- 15-30 hester (varierende etter årstid og generell aktivitet på stallen) i alle former, farger og aldre. Flott og harmonisk gjeng.
- Rideskole(2-3 dager i uka), rideleir, noe organisert ridning utenom
- To ridebaner og et genialt turterreng
- Stallplass hovedsaklig for kjente, men med unntak. Allikevel mye aktivitet
- Pris blir sett ann på hesten og dens forbruk(ca. 1000-1500)
- Plassert et stykke opp i skogsveiene, bil er en fordel(30 min gange fra hovedveien)

Elisabeth j
13-12-2010, 22:18
Nesbyen Hestesportsenter Natten

Antall bokser: 30 bokser
Rideskole: Ja, men kun kveldstid man til onsdag
Stall-leie: 1700kr uten høy og kraftfòr.
Inkluderer: Prisene inkluderer boks, strø, fóringer, inn og utslipp (i stor gruppehavn eller liten enkelthavn), eget skap til sal el. og fri bruk av vaskespilt og dekkentørkerom.
Utslipp/innslipp: Hestene kommer ut ca kl 9 og inn kl 19.30
Fôringsrutiner: Foring 3 ganger daglig med grovfor og 2 med kraftfor.
Treningsmuligheter: Helt nytt ridehus, utebane kommer til våren 2011, km på km flott turterreng i fjellet. Godt egnet til kjøring og ridning.
Tilgjengelighet: Ligger på Natten oppe i Rukkedalen som ligger i Nesbyen i Hallingdal. Er 15min fra Nesbyen sentrum
Annet: Rolig og fin stall med gode rutiner, godt variert miljø. Rideskole delen er basert på Akademisk ridning. Er jevnlig kurs av diverse slag på senteret.

Link til hjemmesiden:
http://www.nesbyenhestesenter.no/

Rotta
01-11-2011, 11:30
Hei!
Ser at denne trenger litt oppdatering!

Stall-leie: 4660,- per måned
Inkluderer: Alt av fôr, fôringer, utslipp (ikke helger), baneleie - Alt inklududert i prisen unntatt møkking.
Utslipp/innslipp: Ansatt setter ut hesten din som en del av stall-leien - Alle hester har hver sin paddock.
Treningsmuligheter: 3 utendørs baner, to av disse med grusbane og en med filtbunn (Martin Collins) fra stall Kubberød. Henholdsvis 20x 60, 30x 70 og 50x 80 meter. Har også 2 ridehus begge med filtbunn, et på 20x60m og et isolert ridehus på 30x80m med kafeteria. Egne turstier.

Instruktører: Amund Eide, Siri Helgaker Aschim og Line Brusletto. Klubben arrangere fortsatt mange stevner, store og små. Samt diverse kurs.
Vil også informere om at Ringerike Ridesenter eies og drives av Hønefoss og Ringerike rideklubb, så det er ikke en person som driver og bestemmer hva som skjer på anlegget, men det er klubben som bestemmer og driver.

Ringerike Ridesenter

Stall-leie: 3600,- pr.måned
Inkluderer: Fòr
Treningsmuligheter: 3 grusbaner utendørs;sprangbane,dressurbane og rideskolebane, 2 ridehus; et på 20x40m som "tilhører" rideskolen og et på 30x80 m som er ment for privathester og stevner.Egne turstier.

Kjente instruktører som Jan Auen Hafskjold,Ulf Storemark og berider J.H Storm underviser jevnlig.
Klubben arrangerer mye stevner bla. NM innendørs, Glava Cup og Elitestevner i tillegg til distriktsstevner og rideskolestevner.

Birgitte&Kongen
23-12-2011, 03:07
Hiver inn Stall Myra - Mjøndalen på lista. Privatstall for Islandshester.

Antall bokser: 20 oppe, 3 sykebokser nede, også bygges det for tiden ny stall med 10 bokser.
Stall-leie: 4300,- per måned, inkluderer ut/innslipp, fôring og møkking 365 dager i året.
Inkluderer: Fôr og flis
Utslipp/innslipp: Hestene blir sluppet ut og tatt inn av de ansatte hver dag, hele året.
Fôringsrutiner: Fôring 3 ganger daglig av de ansatte, kveldskraftfôret blir fôret når hestene kommer inn på ettermiddagen, og så høy/silage til kvelds.
Treningsmuligheter: Ridehus, ovalbane med dressurbane i midten
Tilgjengelighet: 5 minutter fra Mjøndalen sentrum.
Andre fasiliteter: Solarium, vaskespilt, to salrom, varmerom, tørke/vaskerom for dekken, oppstillingsplass for hengere, plass til stevneskap o.l. i 1.etasje

xmiriam
17-01-2012, 10:07
Så at Solum ikke var representert her, så da slenger jeg den inn på lista:

Solum Gård - Åskollen

Antall bokser: 4 innebokser og 3 utebokser
Stall-leie: 3000,- per måned, inkluderer ut/innslipp og fôring alle dager
Inkluderer: Fôr og flis
Utslipp/innslipp: Tatt ut og inn av de som driver gården hver eneste dag.
Fôringsrutiner: Fôring 3 ganger daglig, frokost og middag ute, kvelds inne.
Treningsmuligheter: Ridebane og rundpaddock
Tilgjengelighet: 20 minutter (med buss) fra Drammen sentrum. Lett tilgjengelig med buss som går 2 ganger i timen.
Andre fasiliteter: Oppvarmet salrom/tørkerom for dekken, thermobar ute. Gode turmuligheter.

EvaD
12-06-2012, 14:59
Stall Aasterud

Stall Aasterud ligger idyllisk til på Nakkerud mellom Hønefoss og Vikersund. Stallen har 13 bokser og fasiliteter som bla. vaskeboks,vaskemaskin, salrom, tørkerom, ridebane med lys og nytt hindermateriale. Vi har et koselig pauserom, med ovn, micro, kjøleskap ol.
Hos oss er vi opptatt av å ha et godt miljø, både for hest og rytter.
Inkludert i prisen er utslipp og innslipp med foring alle hverdager. Høy og flis er også med.

På stallen har vi jevnlig dressur treninger med meget dyktig instruktør.Også mulighet for spranginstruksjon.
Vi arrangerer ofte aktiviteter her på stallen, både med og uten hest.
Det er meget gode tur/kjøremuligheter i området rundt stallen.Oppstallørene reiser ofte rundt på stevner/kurs ol.så muligheter for å være med om det er ønskelig. Om dette høres interessant ut, håper vi å høre fra deg og hesten din:)

Martin Haug: Tlf: 90553841

EvaD
12-06-2012, 15:04
http://www.facebook.com/groups/272271358875/ Her ligger det bilder av stallen :)

Jerihco
04-02-2013, 19:46
Stormoen Gård:
Gulskogen

Antall bokser: 12 Bokser, 2 Shettisbokser. (Gården har også en gammel stalldel med 7 bokser, ikke i bruk nå)
Stall-leie: 2700 kr for ponni, 2900 kr for hest.
Inkluderer: grovfôr og flis
Utslipp/innslipp: Utslipp på hverdager av stalleier, innslipp og helger går på rundgang mellom oppstallørene.
Fôringsrutiner: Fôring 3 ganger daglig,
Treningsmuligheter: Ridebane og rundpaddock
Tilgjengelighet: ca.30 min å gå fra Drammen, 10 min med buss som går minst en gang i timen (litt usikker her)
Andre fasiliteter: Butikken Rytterbua ligger på gården.

miramor
05-02-2013, 23:18
Stall næss i skotselv, fint miljø, turmuligheter rett ut i skogen, stor ridebane, inkl alle forringer, møkking hver dag.