PDA

Se full versjon : Går dårlig for tiden.

LivK
25-04-2007, 19:06
Bah....................
Er nesten så jeg gir opp.
Kappi stakk med meg TO ganger etter hverandre i forgårs. Jeg har ikke mulighet til å stoppe han, så jeg prøvde å snu han inn mot en fjellvegg (som funka). Jeg vet jo at jeg kommer ikke til å klare å få en slutt på det alene.

Og tølten - Det gikk jo så fint når jeg var på Kurre kurset, men etter det ; neida, dette gidder vi ikke, så vi tar hue ned. Må nappe i han HELE tiden, og understreker HELE. Starkadur sin eier (Moren til Nora) prøvde og, og hun fikk det heller ikke til. Han bare tuller, løper, tar hue laaaaangt ned osv.

Jeg mister motet. Rett og slett. Aner ikke åssen jeg skal klare det. Kanskje var det dumt jeg kjøpte en så uerfaren hest som Kappi til førstegangshest, men jeg vet han kommer til å bli fin om vi får det til.
Får mest lyst til å dra Nina (Kurre) ned hit og få hu til å "fikse" han.
Vurderer faktisk å få hjelp av noen som virkelig kan dette...

Sol
25-04-2007, 19:10
Kanskje du må sette av en uke av ferien din, hive Kappi på henger å komme hit på bootcamp. jeg kan ikke hjelpe deg med gangartsridningen, men jeg kan hjelpe deg med lydighet, respekt, tillit og samarbeid.. Gangartene er jo der, det gjelder bare å få han til å ville finne dem fram. jeg tror at kappi gjør dette med vilje, fordi han veit at han kan.. da må han få erfare at han faktisk ikke slipper unna med røverstrekene sine... Når han forstår det, og ser at det er mindre slitsomt for han å jobbe med deg enn å jobbe mot deg, da kommer han til å bli flott!

Cecilie_Stormur
25-04-2007, 19:12
enig med Solanju... han gjør det fordi han vet han kan. antakelig krever du mer av han nå som du kan mer, og han prøver å lure seg unna arbeidet. ikke gi opp! er i motbakke det går oppover ;)

Belinda
25-04-2007, 19:14
Jeg har ingen råd til deg. Men føler med deg Liv. Ulydige hester har jeg også vært borti. Er noe dritt.
Men lykke til med Kappi. Håper det ordner seg til slutt :klemme:

PS:Når jeg får BE sertifikatet( i mai) har jeg lyst til å reise en tur til Nina. Om det lar seg gjøre såklart:) Da kan jeg plukke deg opp på veien vettu, så fikser vi dette:)

LivK
25-04-2007, 19:15
Men både jeg og Mette prøvde jo, og ingen fikk det til. Fikk opp hue, men resten funka dårlig, og man må nappe i han hele tiden.

Sol - Bahh, kommer med Kappi til deg en dag jeg.. Hadde vi bare hatt råd til sånt.

LivK
25-04-2007, 19:16
Belinda - Jeg skal faktisk ha med Kappi til Nina i sommer. Da hadde hu muligens ledig stallplass. Så ja, henger meg gjerne på!

Sol
25-04-2007, 19:16
vi skal bli enige om den saken Liv, det trenger du ikke bekymre deg for:) Jeg vil så gjerne at du skal få han til...

LivK
25-04-2007, 19:19
Dere er så søte. Er så glad for at jeg fant veien min til FH.
Jeg er kjempeglad for at jeg fant Kappi, elsker personligheten hans (utenom den bitinga hans!!), men at han er så teit. Skjønner ikke at han gidder! Jeg blir jo bare fortvila og føler meg som en forbanna dårlig rytter..

Sol
25-04-2007, 19:24
skjønner følelsen. tror ingen har vært så redd hesten sin som meg. Jeg GRÅT når jeg jobbet med bajas stadig vekk for et par år siden, og jeg satt inne og skalv når jeg TENKTE på å ri han... ikke en god følelse men NÅ elsker jeg å jobbe med den lille tullingen. Er derfor jeg tror at du og jeg kunne funnet noen lure metoder..:)

LivK
25-04-2007, 19:26
Å. Ja, hadde vært bra.
Tenker du mest på bakketrening da, eller?

Sol
25-04-2007, 19:30
Da tenker jeg mest at vi ser hvor dere er, og begynner fra kanten!:D Jeg har jo aldri sett dere to sammen, så det er ikke godt å si hva som kan være lurt å begynne med før jeg får hilst litt på han, og sett hva dere driver med.. jeg er flink til å se når folk gjør rare ting, selv om jeg ikke sitter så inderlig godt sjøl.. Og det viktigste er jo igrunn at man sitter der oppe, så kan Nina plage deg med hvordan seinere:D

Belinda
25-04-2007, 19:32
Belinda - Jeg skal faktisk ha med Kappi til Nina i sommer. Da hadde hu muligens ledig stallplass. Så ja, henger meg gjerne på!

Meg som må henge meg på:) Har ikke avtalt med noen om noenting jeg. Men trenger litt mer innlæring når Blossi er på plass:)
Så håper det er mulig å komme bort dit en tur. Skal mase på henne når hun er "back in business"

LivK
25-04-2007, 19:32
Jepp.
Å.. Det hadde vært deilig å hatt en Sol hos meg, evt meg hos Sol :p

LivK
25-04-2007, 19:33
Belinda - Jepp! Også synes jeg nesten du har som plikt å komme til Hest i Villmark i Mai når jeg skal jobbe der :D

Sol
25-04-2007, 19:35
jeg sier fra når jeg har fått ordna den provisoriske ridebanen min jeg.. kan være kjekt å ha et inngjerdet område å jobbe på kanskje?

LivK
25-04-2007, 19:37
Hehe, japp. Hadde nok vært best det, gitt :p

putz
25-04-2007, 20:29
Jeg har ikke opplevd det problemet med at hesten tar hodet ned som du beskriver, men har nok opplevd nesten litt for sterkt det med at hesten stikker. Har hatt veldig problemer med Blikar når det gjelder det, kan jo prøve å gi noen tips som funket på han ;)

LivK
25-04-2007, 20:33
Ja, hadde vært kjempefint!