PDA

Se full versjon : Ble skutt etter...

Heidiii_
23-04-2007, 23:18
En dag før helga rei jeg med ei veninne på tur, uten sal. Vi red inn på en grusvei(det står på kart at det er ridevei, og vi VET at vi har lov til å ri der). Ca i midten av denne veien må vi ri gjennom en gård, og de som bor der hater hester, og prøver å skremme de. Når vi kom bort til gården, så vi at det var en del folk ute, og siden vi ikke hadde sal, og jeg rei en ganske skvetten hest, så snudde vi bare og red tilbake. 1 muniuu etter at vi hadde snudd, kom det en gutt syklende etter oss. Vi trodde han skulle forbi, og gikk godt ut i sida på veien for å gi plass, men han stoppa litt bak oss, og skjøt 3 skudd mot oss med luftgevær. Heldigvis reagerte ikke hestene på det. Men likevel var det utrolig ekkelt.
Jeg tror ikke de er helt inteligente, de som bor på den gården. En annen gang var det ei fra stallen som red der, og da kjørte de etter henne med traktor. Traktoren kom så nærme at den spissen framme satte seg fast i genseren hennes. Det er da du takker Gud for at hesten er kald i hode... Alt gikk heldigvis bra med henne og.
Det er utrolig synd at vi nesten ikke kan bruke den veien pga de som bor der, når vi vet at det er lov å ri der, for det er en av få grusveier vi har

RenateSJ
23-04-2007, 23:30
wæææ, de kan jo ikke være helt gode?

Drue
24-04-2007, 00:00
Her hadde jeg koblet politiet inn i saken med en gang. Hørt om dere faktisk har lov å ri der med tanke på hvem grundeiere er osv. Mulig det er en merkelig tvist der.
Få politiet inn i saken og hør om dere kan komme til en enighet om å ri rundt gården hvis det går ann istednefor.
Her i området er det en som truer med å hente hagla hvis vi kommer fornærme med hesten. Der får vi lov å ri rundt et jorde som hører til gården dems, for de har ikke lov å nekte noen å fartes forbi der. Men vi har vært fleksible og funnet frem til en løsning.

Anita&Svarten
24-04-2007, 00:39
Det hadde jeg og gått til politiet med...

Hege
24-04-2007, 00:41
Jeg hadde også gått til politiet- med det samme! Tenk på hva som KAN skje??!!

Reaper
24-04-2007, 12:17
Fader for noen syke mennesker:S
Jeg hadde også gått til politiet med dette! Det kan gå riktig ille om hesten blir truffet i øynene, eller at dere ryttere blir skadet!!

Seniora
24-04-2007, 12:49
Hva menes med "muniuu?"

Ta kontakt med politiet. De vet hva du kan/bør gjøre videre.

Nå kom det opp veldig vonde minner her: Har sjøl opplevd å bli skutt etter. Da jeg satt på hesteryggen. Og det var ikke med luftvåpen; for å si det sånn... *grøsser*

Heidiii_
24-04-2007, 16:42
Vi hadde vel egentlig ikke tenkt å gjøre noe særlig med det. Men det er jo andre og som rir der, så vi kommer nok til å gå til politiet med det likevel.

IngvildK
24-04-2007, 16:58
Anmeld..

ponnitrollet
24-04-2007, 17:25
Jeg mener at dette er en sak for politiet. Det er vel egentlig ikke lov å skyte etter hester på den måten? Det burde hvertfall ikke det! Jeg blir så forbannet når jeg leser sånt! At det går an å være så slemme, drive å skyte etter hester! Vet de ikke at det kan skje en alvorlig ulykke når de holder på sånn? Lurer på hva som feiler sånne folk, altså!:verymad:

Speedy As A Bullet
24-04-2007, 17:29
Anmeld ja. Disse folka er ikke egnet til å eie et våpen engang.

KatrineB
25-04-2007, 23:57
Fyttigrisen.. Politisak! Jeg hadde ikke nølt et sekund. Farlig. Gå til politiet!

Filizity
26-04-2007, 00:04
ANMELD DE!!! Det der er jo helt sykt!!! Bare FLAKS at ingen har blitt skadet!!!

IdaO
26-04-2007, 00:22
Jeg skjønner ikke at det går ann! De må da forstå hvor farlig det kan være! Og de kan jo ikke vite at hesten ikke blir redd, hva om de hadde truffet den da? Da måtte den vel ha reagert, og dere som satt barbak... *riste på hodet* At enkelte folk skal være så utrolig dumme! Og den traktor historien også! Hjelpes meg, hva er i veien med disse menneskene?

Dette ville jeg annmeldt.

Catharina
26-04-2007, 00:23
Annmeld..

Sigrid
26-04-2007, 00:26
Inni W"""€%! Anmeld dem!

Kaja
26-04-2007, 12:20
Da jeg red på siden av en åker hvor jeg stod oppstallet før,
der det var lov til å ri,skøt bonden med luftgevær etter oss.
Og vi red på VEIEN.
Noen er ikke helt gode.. Ring politiet!

Filizity
26-04-2007, 12:31
folk er sjuke altså....

Christina
26-04-2007, 12:32
:shock:!!!!
Anmeld, ja..! Sånt går bare ikke an!

Mirakel
21-07-2007, 04:26
Om det var en liten gutt med et lekegevær så er det jo ikke så veldig farlig om han bare hadde det gøy.. Si ifra til han ;) Men det med traktoren var værre.. Ring Politiet om det skjer en gang til, og om du har med mobil og hører traktoren eller noe komme bak og du har en hest som er kald i hodet, så tar fu film med mobilen itilfelle politiet ikke tror på deg ! ;)

Chocolate
21-07-2007, 10:47
Wææ!! Anmeld det ja!

tutta23
26-09-2007, 22:28
"Bonden skjøt etter oss med luftgevær".Må nesten bare le,enkelte er helt skrudd.

Linoo
29-11-2007, 17:34
Gå til politiet !!:mad: