PDA

Se full versjon : Bytte stall?

Ingvild
22-04-2007, 12:49
Eg har fått tilbod om stallplass på nabogarden til kjærasten min. Eg kan få stå der gratis, dei som bur der fôrar frukost/middag og har ut hestane.. No står der to hestar, den eine er ein åringshingst som fer på hingstebeite neste helg.

Eg klarer ikkje å bestemme meg om eg skal flytte Karisma eller ikkje.. Eg kjem jo til å spare ein god del pengar på dette. Men, det vert jo berre to hestar på stallen då, og det betyr ein god del turar aleine. I tillegg ligg stallen eit godt stykke frå meg, så eg er avhengig av skyss. Men eg er jo her ute (hos kjærasten) nesten kvar dag uansett, og om eg ikkje kjem meg ut hit ein dag vert det veldig enkelt for kjærasten min å gå opp og møkke til Karisma for meg.

Der eg står no har eg tilgong på ridebane, det tek bere 15 minutt å ri dit. Her er det ikkje ridbane, men det ligg ein stall ikkje så langt i frå her som har det. Viss eg spørr får eg kanskje bruke den eit par gongar. Det vert jo ikkje så ofte uansett, då.

Eg har jo tidlegare vore veldig misfornøgd med miljøet på stallen, no er det sånn ok. Eg er drittlei av at eg alltid meiner feil, gjer feil og tenkjer feil, men samtidig så vert det kanskje litt keisamt å vere berre to stk i stallen? Eg trur at eg får litt meir tid til meg sjølv og hesten der oppe, at eg kan jobbe slik eg vil når eg vil uten å få rare blikk.

Nokon som har hatt same dilemmaet som meg? Kva valgte dykk, kvifor? Og er dykk nøgde med valet?

Liz
22-04-2007, 17:31
Det eneste jeg ville vært litt bekymret for er at med bare to, blir dårlig stemning mer "synlig".

Ingvild
22-04-2007, 18:54
Mja, men eg trur ikkje det vil bli dårlig stemning. Jenta som har den andre hesten er veldig grei, ikkje av den kranglete typen.. :)

Rikke
22-04-2007, 19:30
Har vært i en sånn stall, der ting man gjør som ikke er helt likt de andre blir sett ned på. Utrolig slitsomt. Men det var alltid koselig å komme i stallen da, for det var som oftest folk der, noen å prate med og dagen gikk ikke bort til å sitte hjemme.

Nå er jeg i en sånn stall som du vurderer, med to stykker. Noe som er utrolig kjedelig, men billig. Og hesten trives. Men jeg rir alltid alene, og merker på hesten at den egentlig ikke vil dra fra den andre hoppa. Så vi diskuterer litt av og til før vi drar ut på tur.

Tror nok jeg hadde vurdert dette nøye frem og tilbake :) Er jo sikkert mange fordeler med begge stallene.

Santia Cheyenne
22-04-2007, 20:12
Jeg hadde byttet stall, for jeg orker ikke en evig diskusjon om håndtering av hest. Og det blir jo ekstra kjedelig om folk heletiden hadde ment jeg tok feil.
Hva er den andre hesten som står der?
Er hun andre i stallen snill og grei er det jo ikke noe i veien for at dere prøver å få til turer sammen?

MariaR
22-04-2007, 20:51
Tåler Karisma å stå alene da? For det vil hun jo komme til å gjøre om den andre hesten drar ut på tur..!

Ingvild
22-04-2007, 21:09
Jeg hadde byttet stall, for jeg orker ikke en evig diskusjon om håndtering av hest. Og det blir jo ekstra kjedelig om folk heletiden hadde ment jeg tok feil.
Hva er den andre hesten som står der?
Er hun andre i stallen snill og grei er det jo ikke noe i veien for at dere prøver å få til turer sammen?

Den andre hesten er ei 14 år gammal fjordhoppe. Nei, det er ikkje noko i vegen for å ri saman. :) Eg likar også å pusle litt for meg sjølv, så å vere aleine i stallen trur eg blir berre kjekt. Kjærasten min bur jo der også, så trur nok han kjem til å vere med og pusle også.

Tåler Karisma å stå alene da? For det vil hun jo komme til å gjøre om den andre hesten drar ut på tur..!

Jaa, det trur eg skal gå bra. Ho står ofte att i paddocken aleine der ho står no, uten problem. Ho skal jo stå aleine i heile sommar, så det er berre bra ho får øvd litt, hehe..

Ingvild
23-04-2007, 23:09
Eg har i alle fall bestemt meg no, og flytter Karisma neste helg! :)

Sara&Korak
23-04-2007, 23:44
Det var moro !! :-D

Ingvild
24-04-2007, 00:13
Hehe ja.. Var der i går og såg, eg får stor fin boks og dei har stort område ute om dagen. :)

Harneshaug
24-04-2007, 00:19
Står ikke du der som Ragnhild er nå?
Jeg er jo litt rar da he he men liker å være alene i stallen, synes ikke det er kjedelig og kunne ikke tenkt meg å delt med andre....
Man blir sær av å holde på alene, alt skal være på mitt vis :lol:

Ingvild
24-04-2007, 00:42
Står ikke du der som Ragnhild er nå?
Jeg er jo litt rar da he he men liker å være alene i stallen, synes ikke det er kjedelig og kunne ikke tenkt meg å delt med andre....
Man blir sær av å holde på alene, alt skal være på mitt vis :lol:

Jo, eg står der som Ragnhild står.

Vi blir jo tre stykker der då, hehe.. Eg, typen og jenta med den andre hesten. Men sær er eg frå før uansett *ler*

Mari
24-04-2007, 05:41
Flott at du fikk bestemt deg :)

lillekira
24-04-2007, 10:26
Så kommer "kjedelige" meg med ett moralskt spørsmål da:lol:

Hva skjer den dagen det eventuelt blir slutt mellom deg og kjæresten din? Jeg ser at du bare er 17 år,og det er lite trolig at dette er "mannen i ditt liv" sånn for evig og alltid liksom.
Har du fortsatt stallplass der da,og hvordan vil det fungere på sikt? Bare så du ikke plutselig står der en dag.....uten kjæreste,uten stallplass og store problemer.

Jada,jada ,jeg vet jeg er en gledesdreper nå,men syns du skal tenke igjennom dette iallefall;)

ponnitrollet
24-04-2007, 10:32
Bra at du har funnet ut hva du vil :D Trives Karisma sammen med den andre hesten? :)

Ingvild
24-04-2007, 10:48
Så kommer "kjedelige" meg med ett moralskt spørsmål da:lol:

Hva skjer den dagen det eventuelt blir slutt mellom deg og kjæresten din? Jeg ser at du bare er 17 år,og det er lite trolig at dette er "mannen i ditt liv" sånn for evig og alltid liksom.
Har du fortsatt stallplass der da,og hvordan vil det fungere på sikt? Bare så du ikke plutselig står der en dag.....uten kjæreste,uten stallplass og store problemer.

Jada,jada ,jeg vet jeg er en gledesdreper nå,men syns du skal tenke igjennom dette iallefall;)

Hehe, ho skal berre stå der til midten av juni, og så lenge er vi ilag, hehe! Vi planlegger jo også å flytte saman til hausten, vi har eit ganske stabilt forhold (akkurat no, men kven veit kva som skjer)..

Bra at du har funnet ut hva du vil :D Trives Karisma sammen med den andre hesten? :)

Ho har ikkje stått saman med ho før, men Karisma er ein ganske omgjengeleg hest, ho går i grunnen saman med alle :)

ponnitrollet
24-04-2007, 16:55
Ho har ikkje stått saman med ho før, men Karisma er ein ganske omgjengeleg hest, ho går i grunnen saman med alle :)

Mange hopper går godt sammen, men det er ikke alltid hoppe og vallak går godt sammen, nå snakker jeg jo kun av egen erfaring :)

Ingvild
18-05-2007, 00:58
Då var hesten flytta! Endte opp på utegong, fungerar bra. Glad hest, glad meg. :D

whisket
18-05-2007, 01:46
det er bra da :)

Tonje
18-05-2007, 07:35
Kjempebra dere trives;)