PDA

Se full versjon : Nikon D50 - hjelp!

Kaja
19-04-2007, 18:32
Noen som har dette kameraet som har peiling på instillinger?
Har hatt dette kameraet i over et år nå, og enda ikke lært meg dette.
Bruker auto når jeg tar med blits, og A når jeg skal stille på ISO osv..
Men det er vel alt jeg kan også.

Hanne Julie
19-04-2007, 23:05
Jeg har en D50 selv, og jeg vil først og fremst anbefale deg å lese bruksanvisningen som fulgte med. Det hjelper masse! Er også en god del fine sider på nett som forklarer diverse sånt, men som sakt. Manualen som fulgte med er best.

Guro
19-04-2007, 23:25
Enig med Hanne, her er det bare å lese manual :)
Eller iallfall komme med noen ørlitt mer konkrete spørsmål, det er veldig vanskelig hvis man bare skal begynne å ramse opp.

Det jeg -kan- si er at når du bruker A så er det slik at du styrer blenderåpningen på kameraet ditt, også bestemmer kameraet ditt hvilken lukkertid det bør bruke. Da bestemmer du selv (til en viss grad) hvor stor dybdeskarphet bildet ditt vil få :) Du kan tvinge opp blitzen i denne modusen også hvis du trykker på den lille "blitz" knappen på venstre side, rett nedenfor blitzen. (god til å forklare jeg).

S er da motsatt modus av A. Der kan du styre hvor hurtig lukkertid du vil også velger kameraet blenderen for deg :) Kan være lurt hvis du -må- ha kjapp lukkertid feks.

Selv er jeg altfor dårlig til å huske at jeg kan skru på ISO'en *sukk*

Guro

Kaja
20-04-2007, 08:27
Tusen takk! :)

Guro
20-04-2007, 09:04
Eh, var det noe til hjelp??
Men jeg har trykket ganske masse på mange av knappene :) Så hvis du har noe ørlitt mer konkret å spørre om skal jeg gjøre så godt jeg kan for å svare :) (vil jo gjerne ha enda flere pene bilder av Meeg ;))

Guro

Nina & Flight
20-04-2007, 12:52
Jeg har D40.. men de er vell noe det samme xD

Litja
20-04-2007, 16:44
Jøss, sammentreff eller? Det har jeg også ;) To Kaja'er med samme kamera :D

Kaja
20-04-2007, 23:46
Åi! Sammentreff ja gitt! Hoho! :D