PDA

Se full versjon : Horsemanshipkurs

fenre
19-04-2007, 13:50
Jeg er ikke sikker på om det er her jeg skal plassere dette, men jeg får vel høre det om jeg gjør noe feil :D

Dette er egentlig litt reklame da...

Det skal være horsemanship kurs i Treungen, telemark til sommeren, er det noen som er interessert? Ja, i Grimstad også forresten.

Dette er ikke noe useriøst kurs, for å ha sagt det med en gang, det er en meget dyktig trener fra Australia som kommer hit og skal ha noen kurs her i landet. Han samarbeider mye med en som heter Ken Faulkner.

Han jobber med problemhester til daglig, og er flink til å lære bort. Var på kurs med han i fjor sommer og lærte masse.
Han lærer deg mye om kroppspråk, holdning og respekt. Forteller og viser deg mye om signalene hesten gir deg og hvordan du skal forholde deg til de, og hva du bør gjøre for å rette på unoter. Lærer deg om signaler du skal gi og hvordan.
Han er en rolig avbalansert kar som snakker engelsk, men det blir oversatt ved behov. Ingen show-busemann :)

det er et kurs over flere dager, hvor du kan ha med hest eller ikke.

I fjor hadde vi kurs her i Fyresdal, og da var det 10 hester og mange tilskuere. Kurset i fjor var på 2 dager, og det var veldig lærerikt synes jeg. Bakkearbeid første dagen og ridning andre dagen.

Jeg kjenner godt hun som arrangerer dette, hadde hoppa mi hos henne i 1 1/2 uke til omskolering og reiste hjem med en helt annen hest og mye kunnskap som jeg hadde lært. Fra å være en x-traver uten brems, plagsom tripping, uten galopp og null respekt kom jeg hjem med en rolig avbalansert hest som kan bremses ned under trav og galopp, meste av trippingen er borte, respektfull og tillitsfull, ries bittløst i grime eller sidepull, kan one rein stop, vike og rygge for en pekefinger i luften. Rett og slett en liten god engel har hun blitt, ikke redd for ørene sine lenger en gang.

Og for å ha sagt det, hun er en type hest som "gror horn" hvis du presser henne for mye, og stiller gjerne spørsål om du duger, men forstår hun hva hun blir bedt om så gjør hun det gjerne, men dette var en avsporing igjen da :)

Hvis det er noen som kunne tenke seg litt mer info, sender videresender jeg gjerne det, er ikke sikker på det å legge ut epost og tlf.nr sånn offentlig, men jeg har det på mail hvis det er ønskelig

litt info:

Priser
Deltager med hest, pr dag kr 800
Tilskuer, pr dag kr 500

Problem fiksing (dersom du har en hest med et spesielt problem, f.eks. å laste på hestehenger) vi bruker den tiden vi trenger for å løse problemet kr1500

Privat time, 2-3 timer kr1500

Privat timene og problem fiksing foregår på kursplassen, ellers kommer reisetid i tillegg.
For å sikre deg en privattime med Bryan, vennligst forhånds bestill og betal til oppgitte konto.

Kursene holdes på følgende steder:
 Oslo/Østlandet 2 dagers kurs, 7. og 8. juli : Kurssted og detaljer bekreftes snart
 Haugsjåsund 4 dagers kurs, torsdag 12.juli til søndag 15. juli
 Risør 3 dagers kurs, onsdag 18. juli til fredag 20. juli.
 Homborsund Demo søndag 22 juli : Bryan viser hva han kan, og hva du kan lære.
 Homborsund 5 dagers kurs, mandag 23. juli til fredag 27. juli.

Tidspunkt kl 9:00 til hvertfall kl 17:00. Lunch midt på dagen, salg av enkel grillmat og drikke.

Det er mulighet for å ha hesten din på kurs stedet over natten.
Dersom du selv trenger overnatting, er vi behjelpelige med å anbefale overnattings steder.

Sol
19-04-2007, 14:16
oi, dette hørtes spennende ut.. noen hjemmesidelink til Bryan??

fenre
19-04-2007, 14:34
japp, Bryan McVicar http://www.equineexcellence.com/

og om de som arrangerer kurset http://www.halterandlead.no/index.html

henny-penny
22-04-2007, 12:27
det hørtes kjempespennende ut!! skulle egentlig være med i fjor, men knakk armen... kanskje jeg kan reise på det i haugsjåsund da! skal det være hos anne marit watterud i år og?

fenre
22-04-2007, 22:50
Så vidt jeg vet så skal det det.
Huff, det var da synd at du brakk armen, håper det ble helt bra igjen da.
Jeg var ikke i Haugsjåsund i fjor, men på kurs i Fyresdal.
Det var iallefall kjempemoro synes jeg, og veldig lærerikt.