PDA

Se full versjon : I dag møtte jeg en snodig liten kar!

Birre
18-04-2007, 23:59
Jeg må fortelle dere om en merkelig opplevelse jeg hadde i dag, da jeg tok med snuppa på tur!

Vi hadde ridd en lite stykke ikke langt fra stallen, da jeg plutselig hørte rasling bak oss. Til å begynne med tenkte jeg ikke så mye over det, sikkert bare vinden i noen tørre kvister eller løv... Men denne raslingen fulgte etter oss, så til slutt måtte jeg snu meg for å se etter.

Og der kom det hoppende et lite ekorn etter oss, han ville liksom holde følge med oss bortetter stien. Jeg synes han så så snål ut, så jeg stanset Vickie og satt og så på denne lille karen! Han kom ut til oss på stien og skvatt under Vickie, og han må ha snust på ene benet hennes, for hun skvatt til da han forsvant under magen hennes. Jeg gikk av og satt meg på huk og strakte ut en arm. Jammen kom han ikke bort og snuste på fingeren min, samtidig som det kom noen søte og rare lyder. Så tror der ike på rakkern at denne snåle typen begynte å klatre oppetter benet mitt??? Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre jeg... Ta han i jakkelommen og ta han med hjem?

Han klatret opp til kneet, hang der en liten stund, og klatret ned igjen, over stien og opp i grøftekanten. Det må være noe av det merkligste jeg har opplevd noen gang! jeg satt meg opp og vi tuslet videre, og ekornet fulgte oss et lite stykke til på veien før han spratt opp i skogholtet.

Snålt?

Miraz
19-04-2007, 00:00
hehe, tenkte rabies med engang:S men var nok ikke det..kanskje han er oppdratt av mennesker og så satt ut? merkelig å være så modig:)

Tonje
19-04-2007, 00:04
Håh. Når du nevnte ekkorn så kom jeg på en historie for noen år tilbake.
Farmor hadde satt opp verandadøra si på rommet for å luftte ut en sommerdag.
Hun satt ute og solte seg og bare hadde det fint. Når hun kom inn på rommet sitt lå det 7nyfødte ekornunger i senga hennes. Litt av en opplevelse:p
Har bilder av de 7små en eller annen plassen. Om jeg kommer på det i morgen kan jeg scanne det inn:p

LivK
19-04-2007, 00:05
Oi, så søtt da :D Ikkenoe bilder? :o

Birre
19-04-2007, 00:20
Nei desverre ingen bilder. Vi har foreløpig ett digitalkamera her i huset og Robert bruker det i jobbsammenheng hver dag. Så jeg må låne det etter arbeidstid for å si det sånn.

Jeg ønsker meg et godt speilreflekskamera, men det får vente til bedre tider...

Ekornunger i sengen hørtes koselig ut! jeg hadde tat godt vare på de og beholdt de!!!:D

Lopke
19-04-2007, 00:33
Birre var ekkorn i sitt forrige liv..

så det var sikkert en du kjente..

Tonje
19-04-2007, 00:34

Haha. Nå måtte jeg nesten le litt:lol:

Birre
19-04-2007, 00:45

He, he! Da var jeg i det minste søt, om ikke annet! Vickie er like rød som et ekorn i vinterpelsen sin, så den trodde kanskje det var en slektning?

hanna27
14-10-2008, 16:54
Oi hihi det hørtes litt spennende ut:-) Ekorn er noen søte men merkelige dyr hehe;)

JanneogTanha
14-10-2008, 17:22
så herlig:) tydelig du har et godt forhold til dyr:)

husker selv jeg satt i sofaen i stallen, så kom stalleigeren inn med den ene tispa(rotweiler
) hans. som er redd og sjenert for andre folk. holder seg absolutt helst til eigeren sin. men hun hoppet rett opp i fanget mitt:D eigeren stod der med hakeslipp:p

Birre
14-10-2008, 23:01
Oj! Fant dere denne gamle tråden? Det er jo et digitalt speilrefleks og to hester siden!

Hi, hi! Har ikke glemt den snodige lille fyren nei;)

Andrea
14-10-2008, 23:07
Så rart!

I dag skjedde det noe litt rart på skolen.. Etter friminuttet, når vi skulle inn i klasserommet, var det to små fugler som fløy inni der!! Så fikk vi den ene ut, men den andre bare satt i vinduskarmen. Vi har en fugleekspert i klassen, som bærte den ut, men den bare satt der og ville ikke fly. Så han tok den med et annent sted og så litt på den, så satt han den ned, og alle klappa den, mens den bare satt der. Etterpå prøvde den å fly, men kræsja i vinduet og døde tror jeg.. :(

Harneshaug
14-10-2008, 23:58
Det var litt av en ekspert du... Fugelen hadde jo selvfølgelig sjokk, den skulle vært satt bort et sted den fikk fri, at alle dere klappet den gjorde det bare mye verre... sorry :lol: Men den selvutnevnte fugleeksperten der tror jeg må være litt mer sammen med fugler...

Birre
15-10-2008, 10:34
Det var litt av en ekspert du... Fugelen hadde jo selvfølgelig sjokk, den skulle vært satt bort et sted den fikk fri, at alle dere klappet den gjorde det bare mye verre... sorry :lol: Men den selvutnevnte fugleeksperten der tror jeg må være litt mer sammen med fugler...

Er vel litt enig i den ja... Spørs om ikke hele klassen sammen har tatt liv av stakkaren...;)

Issa
15-10-2008, 11:26
For et s&#248;tt ekkorn <3 Kanskje det var C&#230;sar som var p&#229; tv? :D Han ble oppfostret av mennesker s&#229; satt fri i skogen.

Var en gang en rev som fulgte etter meg og hesten. Jeg fikk ikke klappet den, men hver gang vi stoppet, stoppet reven like ved, og la seg i gresset. N&#229;r vi gikk, kom reven etter. Pr&#248;vde flere ganger :) (ikke skabbrev, den var flott i pelsen)

Solan
16-10-2008, 13:26
Haha, jeg trodde det stod: "I dag m&#248;tte jeg Snoopdog!" :lol:

Birre
16-10-2008, 13:48
Haha, jeg trodde det stod: "I dag møtte jeg Snoopdog!" :lol:

Skrekk og gru! NEI!:D

ChristinaF
18-10-2008, 00:04
Hehe, h&#248;rtest rett &#229; slett morsomt ut :P

Knekten
18-10-2008, 00:13
Artig da! En gang s&#229; kom et ekorn l&#248;pende mot meg og s&#229; virkelig ut til &#229; skulle l&#248;pe p&#229; meg og jeg synes de er litt ekkel egentlig s&#229; jeg l&#248;p unna gitt ;) hehe!

Roxira
19-10-2008, 04:28
Den er nok helt sikkert blitt fora av mennesker... Er litt skeptisk til ekorn jeg da etter jeg har hørt så mange historier hvor de faktisk bare har kommet bort til folk får å bite! Må ha med seg mobil med kamera når man er ute på tur og rir!! ;)