PDA

Se full versjon : Hva må man ha for d-stevne?

Victoria
17-04-2007, 19:55
Hva må man ha for å starte d-stevne? Hva slaks lisens? Vet man må ha grønt kort, men må man ha "hele"? Har ikke tatt sikkerhetskurset, men var noen som sa man ikke trengte det.

Hva må hesten ha?

Liv&Lilja
17-04-2007, 21:26
Du må ha lisens, og for å få den må du ha grønt kort, sikkerhetskurset og rideknappen V.
På hesten må du ha hestepass fra og med i år....

Trooor jeg da...Er det noen som kan rette på meg?!

+Falco+
17-04-2007, 21:59
Trodde ikke hesten trengte hestepass før fra LB og oppover?

Jeg starta 0,80m (LD) i helga uten hestepass++, men må ha det når/hvis jeg skal starte LB (ponniklasse) om noen uker.

kristine & ingvinna
17-04-2007, 22:23
Jeg tror man må ha hestepass fra LB og oppover, men heter det ikke hestelisens nå da? Jeg har netopp fått passet på hoppa mi, så i mai så skal jeg registrere henne i NRYF. Den lisensen du trenger for å starte distriktsstevne er grunnlisensen. Du kan vel starte opp til landsstevner med den hvis jeg ikke tar helt feil?:) Så er det andre lisenser som elite lisens å det der...:D

Lucinda
17-04-2007, 22:23
Trodde ikke hesten trengte hestepass før fra LB og oppover?

Jeg starta 0,80m (LD) i helga uten hestepass++, men må ha det når/hvis jeg skal starte LB (ponniklasse) om noen uker.

HESTEPASS skal alle ha frå 1.1.2006, men det dokke nok blander det med her er HESTELISENS frå NRYF. Det må man ha frå LB på D-stemne og oppover.

Så dei som har hestepass frå f.eks starum (Norsk Hestesenter) med reg nr der har ikkje HESTELISENS, men PASS. stambok nr reg nr skal IKKJE førast på anmeldelsen. Der skal man føre NRYF HESTELISENS nummeret sitt eller skrive ikkje reg.

For å starte D-stemne må man ha rytterlisens. For å få rytterlisens må man ta grønt kort som innebærer sikkerhetskurs, KRI kurs og rideknappen grad 5.

Kva type lisens man treng kjem ann på klassane man skal starte. opp til og med LB klarer man seg med grunnlisens, frå LA må man ha hovedlisens. På elitestemner må man ha elitelisens

Liv&Lilja
17-04-2007, 22:55
HESTEPASS skal alle ha frå 1.1.2006, men det dokke nok blander det med her er HESTELISENS frå NRYF. Det må man ha frå LB på D-stemne og oppover.
.................

Var det jeg trodde..;-)

Andrea
15-05-2007, 21:45
Går det ann å starte LD dressur uten..? Med bare sånn vaksinajsonskort?