PDA

Se full versjon : Stevneklær

Rosita!
17-04-2007, 00:57
Ser det er noen slike tråder om klær på stevner,men ikke de samme tingene jeg er ute etter....

For mange mener om man skal komme med hvit ridebukse og ridejakke så bør man kunne ri godt,altså ri på et høyere nivå.
For om de som rir er "kledd opp" så forventer man at de skal gjøre det bra.

Så hva syns dere om at nybegynnere,de som rir på middels nivå kommer i fine stevneklær?
Syns dere det er noen forskjell på om vanlige ryttere eller elite ryttere kommer med slike klær?

Selv syns jeg bare det er fint når folk rir i ridejakke osv. uansett hvilke nivå de er på.

Etter at jeg hørte fra noen at folk faktisk forventer at det skal gå bra når du kommer i slike klær så rir jeg ikke i det,for da blir det jo litt flaut om det går driten,som det som regel gjør:p

Ble kanskje litt rotet dette,men håper dere forstår pointet;)

Katinka
17-04-2007, 01:12
Syns det er fint med folk som rir i stevneklær, men har et ganske avslappet forhold til det selv.. Eier ikke stevneklær, engang! Bare støvlene.. Hehe.. :p Tar seg godt ut i finaler og på store stevner, men på småstevner syns jeg det er greit at det er litt mer uformelt.

Hege
17-04-2007, 10:30
Nå er det jo påbudt med stevneantrekk på "offentlige" stevner, og her omkring så "dresser" både nybegynnere og proffesjonelle seg opp på stevner. På stallstevner og feks drive-in, er ikke folk så nøye.
Jeg har iallefall ingen "forventninger" til ryttere ettersom hvordan de er kledd :)

Lopke
17-04-2007, 12:31
har lurt litt på dette selv faktisk.. om jeg skulle prøvd meg på et stevne til sommer.... skal jeg da ri med ridejakke??

hvite bukser og lærstøvler er greit.. jeg har også 2 stevneskjorter (grå og en hvit) men jakken min er str. 38 så den har jeg vokset fra for lengst. Den er dessuten blå.. jeg tror jeg vil svart..

Hvis jeg starter en LC på klubbstevne, kan jeg ri med skjorte og en svart vest f.eks??

stallflua
17-04-2007, 12:33
Synes det er kjempe fint at folk ifører seg stevneantrekk jeg, uansett om de skal starte Lc eller MB.... synes det har noe med hele stevne opplegget å gjøre!! Og personlig synes jeg det er kjekt å endeli kunne " pynte " meg litt når jeg skal opp på hesten og ri!
Lopke: Jeg synes det kan være fint med støvler, hvit bukse, skjorte og sort vest. Er meget stilfult og rent.

Wulfi
17-04-2007, 14:57
Jeg synes det er kjempeflott å se disse småungene som er nybegynnere innen stevner. Tror de synes det er kjempestas å få kle seg opp og se proffe ut. Det gjør noe med selvfølelsen deres tror jeg. Og de ser så stolte ut der de humper rundt på ponnier som gjør som de vil. Hehe...

heidi84
09-12-2011, 22:45
Hos oss rir flesteparten av barna (og voksne) på Ld nivået med fult stevneantrekk. Jeg synes det hører til, uansett nivå. Om en ikke kommer med "korrekt" stevneutstyr, så syns jeg hvertfall at klærne skal være rene/hele/pene og ikke skrikendes farger.