PDA

Se full versjon : Ryker alle leietau

ZK
16-04-2007, 20:15
I stallen har vi egentlige noen super teite binde løsninger i vaskespiltet, elastisk gummi "tau" som faktisk ryker etter en viss belatning..
Og pelshuagen bare gikk normalt frem, og der røk den ene, og dagen etter gjorde hun det samme , og vips der røk jeg den andre...

Og nå har hun da lært seg at om hun går bra frem der så ryker alt, og det må jeg få vekk...

Gjorde det samme i dag, men i dag rygget hun alt hun hadde til kjettingen på leie tau gikk i 2 deler..

Og da blir hun løs, og har lært seg dette nå..

Skulle spyle henne etter en trenings økt, og hun har ikke glemt at de gummigreiene kan ryke og går bare alt hun eier fremover..

Og det skulle jeg ikke ha noe av så klasket henne i brystet med pisken såhun gikk bakover..og flytter jeg meg er det bare full fart fremover.

Hva gjør jeg med dette ?

ponnitrollet
16-04-2007, 20:33
For det første så bør dere skifte ut gummitauene til noe enda sterkere, mer slitesterkt. Bruk stemmen; Nei! Kutt ut! osv. hver gang hun prøver å ryke tauet. Så hvis hun er flink og står stille når du spyler, strigler osv.. Så kan du rose henne. Da viser du at du er sjefen og at hun ikke kan kødde med deg eller tauet. Kan godt henne dette ikke funker, men det er lov å prøve ;)

ZK
16-04-2007, 20:37
prøvde stemmen, men hun hadde bestem seg alt..

Marte+Quicky
16-04-2007, 21:07
Bytte ut taua til noe som holder bedre først kanskje..?

Ragnhild
17-04-2007, 00:32
Du har jo disse gummitauene som er beregna for å ikke ryke. Anne (Spot&Gina) brukte vel et sånt tau på Aromayo om jeg ikke husker helt feil.

Hanna
17-04-2007, 00:36
jeg pleier å binde Lukas i høytråd jeg, sånn at det faktisk kan ryke om det skulle skje noe. heller tauet enn nakken. men når du er kommet i den situasjonen.. hva med å lære henne kommandoen "stå" veldig grundig? og så bruke den der.
bruk masse tid på banen, med grime og leietau, og lær henne at "stå" betyr "stå stille til jeg sier fra".
nyttig i massevis av situasjoner!

Sabina & Pedro
17-04-2007, 00:51
Tenker på det samme tauet som Ragnhild. Anne har sikkert linken, husker den dessverre ikke. Men har sett andre butikken som også selger den, enn bare den ene som jeg tror blir mest linket til.