PDA

Se full versjon : stille i år eller neste år?

ZK
11-04-2007, 11:42
har det veldig stor betydning om jeg stiller som 4åring kontra 3åring?

Må vel ha noe bruksprøve som 4 åring mener jeg..

Hesten skal på beite fra juni til sept, og blir barbert et nummer på siden, har det noe betydning for utstillingen?

Kan jeg bare ta hesten av beite for å dra på ustilling og så plassere den tilbake på beite?

noen som vet når 3års testen egentlig skal være i år? finner den ikke på norskvarmblods.no sin side, for tidlig kanskje?

Mari
11-04-2007, 11:58
Jeg har et svar på dette, svarer senere!!

NinjaChristin
11-04-2007, 12:56
Forskjellen er vel hovedsaklig at i år kan du velge om du vil vise hesten under rytter, siden det bare er frivillig rideprøve, men du som 4-åring har påkrevd rideprøve.

Tror ikke barberingen skal ha noe å si for utstillingen.. Eventuelt kan du jo forklare hvorfor det er sånn. Er vel NV du skal stille for i så fall? Ta kontakt med dem og få bekreftet det med barberingen ;)

3-årstesten blir forresten sammen med de vanlige regionale hoppeutstillingene, altså ingen egen 3-årstest.

ZK
11-04-2007, 18:32
Men er det noe med at jeg må stille før 1 august, står noe om det nhest.no...

NinjaChristin
11-04-2007, 19:03
Før 1. august kan du stille tre-åringer som unghest. Fra og med 1. august må du stille i hoppeklasse. Teoretisk sett kan du derfor stille to ganger året som 3-åring, da du kan stille i to forskjellige offisielle klasser ;) Kanskje greit å tenke på, så blir hun litt mer vandt og du har en anelse på hvordan hun reagerer til høsten?

ZK
11-04-2007, 19:20
er en mulighet ja, men da må jeg hvertfall ta hesten av beite 2 ganger...
Men hvertfall en gang skal vi stille :)