PDA

Se full versjon : Innkjøring, pris?

stine
09-04-2007, 13:22
Lurer på mye folk tar for å kjøre inn hest? Jeg er ikke ute etter noen som er profesjonelle egentlig, men som kan kjøring.

Jeg kunne tenke meg å få kjørt inn islandsvalakken min, for jeg tror han kan egne seg.Men jeg kan ingenting om innkjøring.

Grunnarbeidet med tømmerkjøring kan jeg gjøre selv, dette har vi holdt på med en stund allerede.

Er det kanskje noen her som kan hjelpe?

Mari
09-04-2007, 13:33
Prisen varierer etter hva som er inkl. Velger du full pakke med fôr, stallplass, jevnlig trening osv., så blir det fort 4000 + i måneden.

Sol
10-04-2007, 13:16
de jeg veit om tar 5000 pr mnd inkl alt av stell, oppstalling og for. dette er proffe karer som har hatt som jobb i mange år å kjøre inn hester for folk.

Tornado
10-04-2007, 15:26
På travparken koster det 6000,- kr i mnd. Da er det inkl alt, stell, fòr, absolutt alt. Men de tar vel ikke inn islandshester.

Vet også om ei dame som tar 5500 i mnd. Bor litt utenfor Bergen, veldig flink dame!

Løkki
10-04-2007, 19:17
På fjordhestgarden tar dei 4000 i mnd inkludert alt. Eg sendte Løkki dit, og det er absolutt å anbefale. Flinke folk og du blir heile tida oppdatert om kva som skjer.

stine
10-04-2007, 19:18
Takk for svar alle sammen! Men jeg har ikke noe kjøreutstyr selv enda, må man ha det for innkjøring? VET jo ikke om hesten egner seg heller, det er noe jeg tror.

Mari
10-04-2007, 19:30
Noen steder kan du låne mot et lite tillegg, andre steder må du ha selv.

Lucinda
10-04-2007, 19:42
På Norsk Fjordhestgard har di alt utstyr dei treng så hesten treng ikkje ha med seg noko. Dvs gjerne hodelag da men det har du nok..........

www.fjordhestgarden.no

stine
10-04-2007, 19:48
På Norsk Fjordhestgard har di alt utstyr dei treng så hesten treng ikkje ha med seg noko. Dvs gjerne hodelag da men det har du nok..........

www.fjordhestgarden.no

Thank you...Jo hodelag har jeg..

Bare ett spørsål til: Hvor lang tid må man regne for å få de innkjørt??. Han er ridd inn nå og begynner å bli god på tømmekjøring. Han er fem år og er rolig og grei.

Lucinda
10-04-2007, 20:08
Kjem veldig ann på hesten så det er vanskelig å sei på forhånd. Nokre treng man berre 1 mnd men da er dei mykje og bra jobba med på forhånd. Nokre tar to mnd, nokre lenger.

Mari
10-04-2007, 20:20
Tid? Alt fra noen uker til noen måneder.

Seniora
10-04-2007, 20:53
Og så er det veldig viktig at man får sted/folk anbefalt fra flere, synes jeg. At man er garantert at de som skal gjøre jobben (og dessuten få betalt for det) blant annet er dyrevennlige og seriøse, og altså at de har gode referanser. Man skal vite at dyret er i de beste hender.

(Har hørt mer enn nok skrekk-eksempler på både det ene og det andre; også når det gjelder innkjøring...)

Sol
10-04-2007, 21:26
Jeg har hørt veldig mye positivt om Bjørn Norrøne, men ville sjøl ha brukt øyvind landgraff på Kongsberg. Har ridd og kjørt hestene hans og veit at det er KVALITET å få der.

Mari
10-04-2007, 21:28
Olaf Nyby er flink Stine. Og han holder til på Furnes.

Hanna&Brá
11-04-2007, 02:43
Selve innkjøringa er ofte ikke det som tar tid, men rutinen etterpå. Hesten bør kjøres ofte i begynnelsen for å vende seg til det, og forstå at dette er gøy!
Har selv hatt mye glede av kjøring som en treningsavveksling.. På gamle nordlandshesten min var tidvis kjøring det vi gjorde mest av! Det er virkelig moro!!
Har hatt inne hester til innkjøring, men har ikke plass nå hvertfall. Vi tok 3000 i mnd inkl fôr, trening, stall m.m. Vi er jo ikke proffe, men har proffe folk å ty til i umiddelbar nærhet om behovet skulle melde seg.

stine
11-04-2007, 10:52
Selve innkjøringa er ofte ikke det som tar tid, men rutinen etterpå. Hesten bør kjøres ofte i begynnelsen for å vende seg til det, og forstå at dette er gøy!
Har selv hatt mye glede av kjøring som en treningsavveksling.. På gamle nordlandshesten min var tidvis kjøring det vi gjorde mest av! Det er virkelig moro!!
Har hatt inne hester til innkjøring, men har ikke plass nå hvertfall. Vi tok 3000 i mnd inkl fôr, trening, stall m.m. Vi er jo ikke proffe, men har proffe folk å ty til i umiddelbar nærhet om behovet skulle melde seg.

Intressant...

Sparkling
01-07-2007, 19:19
De på Fjordhestgarden, tar de inn andre raser enn fjording til innkjøring?

Mari
01-07-2007, 19:23
De på Fjordhestgarden, tar de inn andre raser enn fjording til innkjøring?

Ja.

Aina
02-07-2007, 13:10
Jeg har hørt veldig mye positivt om Bjørn Norrøne, men ville sjøl ha brukt øyvind landgraff på Kongsberg. Har ridd og kjørt hestene hans og veit at det er KVALITET å få der.

Skriver under på denne.