PDA

Se full versjon : F inn fra beitet

htj
02-04-2007, 00:26
Noen dager har Nste sin bitchedag, og da vil hun ikke inn. Det er ikke noe problem f tak i henne, men det er s kjedelig tenke p at hun egentlig ikke vil... Noen som har noen leker/andre ting som er anbefale?

RenateSJ
02-04-2007, 01:29
Ikke vil? Hm.. jeg vet ikke.
Jeg hadde nok sagt til Matilda at : Kommer du ikke, må du jobbe.
da vil jo forsåvidt hesten heller komme bort til meg istedet for å løpe, men frivillig kan man vel ikke kalle det :roll:

Sol
02-04-2007, 10:00
Om hun noen dager ikke vil, men resten av tiden er hun villig.. Kan det være noe som plager henne de dagene hun ikke vil?? Eller er det brunsten som er grunn for at hun ikke vil.. Hva om du prøver å vinkle det helt anderledes enn tidligere og sier at OK du vil ikke, men om du nå kommer vanker det full service, med deilig børsting, litt massasje, en rusletur i grøftekantene for å smånappe vårgress.. Hvis ikke jeg roter med hvem og hva så er hesten din ganske ung, og da må det kunne gå an å gi litt ved dørene for å få det som man vil. Selvfølgelig skal du sørge for å alltid få hesten din bort til deg når du ber den om det. Det fine med hester er at de ikke er tankelesere, sånn at de veit ikke hva du egentlig hadde planer om å gjøre. det betyr at du egentlig ikke trenger å gjøre mer enn å rope henne inn, ta på grima, ha en børste i baklomma, be henne stå i ro mens du børster henne ta av grima og gi fri, feks..
En av de viktigste tingene å tenke på med en unghest er jo at hesten skal VILLE være sammen med mennesker. Ofte forlanger vi litt for mye, fordi vi mener at det er viktig med ditt og datt.. ikke sikkert det egentlig er det..