PDA

Se full versjon : får så vundt i ryggen når jeg traver med salli :/

michelle og kelly
27-03-2007, 09:46
hei. jeg sjønner bare ikke dette.. jeg får så vont i ryggen/nakken når jeg traver med salli.. jeg må jo holde henne lit ijen når vi traver, men jeg trodde ikke det sko ha noe å bety siden jeg får vundt i ryggen/nakken? det er når hun på en måte lander emd benene sine at jeg får et hart å vundt støt der :S er det noen som vet om noe som jeg kan gjøre eller noe for at det skal bli bedre?

-michelle-

michelle og kelly
27-03-2007, 10:25
håper noen vet om noe jeg kan gjøre eller noe? :S trenger så jelp :S

tebj0
27-03-2007, 11:24
Sitter du helt avslappet i traven? Jeg får også vondt i ryggen viss jeg sitter og spenner meg...

JanneogTanha
27-03-2007, 11:26
lenge siden du har ridd?
mange ganger om det er en stund siden sist,så kan det bli vondt en del plasser som ikke har blitt trent/brukt på en stund.sally har jo nåkk også en helt annen trav enn kelly,en trav du ikke er vandt med.

michelle og kelly
27-03-2007, 11:51
jeg sitter ganske avslapper ja. prøver å slape av så godt jeg kan. jeg har ridd på salli siden jeg fikk henne. å det er noen uker siden. nei salli har ikke samme gangarter som kelly, det merket jeg ganske så fort. hehe... men det blir så vundt i nakken å litt i ryggen i traven. men det er bare i trav ikke i noen andre gangarter.

Ingvild
27-03-2007, 11:55
Prøv å ri uten stigbøyler ei stund. Det hjelp veldig for meg! :)

michelle og kelly
27-03-2007, 11:59
ja det kan jeg prøve.. hehe.. da blir jeg sterk i beina å får god balangse. jeg kan godt prøve det =) men er det andre som har tips eller noe? det er liksom når hun treffer med bena i bakken. da får jeg på en måte et støt i nakken..

Bente & Etanec
27-03-2007, 13:34
Spør fysioterapauten din i dag om han har noen tips om hva det kan være? Han vet jo hvordan din rygg og nakke er, så kanskje han kan komme med en forklaring kanskje?

KatrineB
04-04-2007, 17:04
Jeg får vondt i ryggen med en gang jeg ikke sitter riktig med ryggen mens jeg rir Kanksje du sitter litt feil? Hvis ikke vet jeg ikke

Anett&selina
09-04-2007, 14:02
Jeg hadde også det før,men da jeg var hos kiropraktoren så knakk han meg og etter det har jeg vært helt fin:)

Hanna
09-04-2007, 23:15
jeg har også hørt at hvis du har feil sits kan du få vondt i ryggen av dette.. men vet ikke helt hva du kan gjøre for å fikse det..

Wilisia
10-04-2007, 08:43
Jeg fikk vondt i ryggen da jeg travte etter jeg hadde ridd to store hester. Det var fordi jeg var stiv! Men det varte jo bare i en dag.

Hilde
10-04-2007, 09:27
Bærer hesten seg sikkelig? Når Fröya blir sliten, blir hun helt grusom å sitte på. Da får jeg vondt i ryggen. Kanskje hesten ikke er sterk nok til å trave med deg oppå? Sitsen din er også svært viktig. Du må være sentrert.

Filizity
13-04-2007, 13:21
hei!

jeg hadde samme problemet med Rocco. Klarte nesten ikke å ri henne for fikk så ekstremt vondt i ryggen. Det som løste saken for meg, var at jeg longerte henne mye sånn at hun fikk mere ryggmuskler og dermed kunne gå bedre i form sånn at bevegelsene ble gjevnere. I tillegg kjøpte jeg ny sal med bedre støtte i og jeg begynnte å ri med sikkerhetsvest som gjør at du MÅ stitte rett i ryggen og dermed utvikler du mere muskler i ryggen selv oxo. Du kan også kjøpe sånn gel-sitteunderlag til å legge på salen (det hjelper!!! og er virkleig verdt pengene!!!). Før kunne jeg ikke ri i 5min engang før jeg måtte gi meg, mens nå kan jeg fint ri i timesvis=)

Lykke til!!!