PDA

Se full versjon : Bilder innendørs med canon350D

Rosita!
25-03-2007, 00:44
Noe jeg aldri har lært meg med dette kamera er å ta bilder innendørs...

Men har hørt fra andre at det er vanskelig å bruke dette innendørs og i dårlig lys,stemmer det,eller er det bare noen spesielle innstillinger man må bruke?

Og uten at blitsen kommer på for det er jo som regel ikke lov når man er på store hesteshow osv.

Fancypants
25-03-2007, 00:56
Emh, blitsen kommer vel bare på dersom man bruker de automatiske instillingene? ..Dersom du bruker de manuelle, vil du kunne stille inn de forskjellige verdiene, og få noe lunde gode bilder - kommer ann på hvor godt du stiller inn kamera. (uten blits vel og merke!)

Nina & Flight
25-03-2007, 01:14
Hater selv å ta bilde inne, prøvde både med sport moduset og med vanlig auto, så helt like ut egentlig =/
Heldigvis begynner utesesongen nå snart :D

Sabina & Pedro
25-03-2007, 01:21
Syns det er helt greit og lettvint, men ved skikkelig dårlig lys OG objektiv som beveger seg - ja da snakker vi om noe annet :p Men man må bare rett og slett teste de forskjellige innstillingene og se hvilken som passer til deg og ditt fotobruk. Har du dette kamera allerede? Kan isåfall kanskje lese i boken som følger med? Fin å ha den ;)

Legge til at jeg bruker mest M, P eller Auto. M(manuell) (og de som ligger opp for auto) kan man stort sett gjør alt med, nedfor tror jeg blitsen vil komme på, ikke på sport funksjonen om jeg husker rett.

Rosita!
25-03-2007, 01:29
HM,ja får prøve meg litt på de manuelle innstillingene,har ikke vært så mye borti de,bruker helst sporten men den er jo umulig hvis det ikke er godt lys.

Ja,jeg har dette kameraet og bruksanvisningen ja.....den vet vi ikke hva skal brukes til,hater å lese bruksanvisninger,liker å finne ut ting på egen hånd:p
Men må vel kanskje begynne å lese i den litt etterhvert da.

Inspirador
25-03-2007, 01:46
Jeg har ikke Canon, men problemet med fotografering innendørs er nok ganske likt for alle. Det er objektivets blender som styrer om kameraet kan ta gode bilder i svakt lys, (- og selvfølgelig innstillingene) og de objektivene med stor blender er svindyre, og ikke for oss vanlig "dødlige"! Med en for dårlig blender vil det ikke bli nok lys i bildet, spesiellt om det er bilde i fart. For å få bilder av noe i høy fart må lukketiden stilles veldig raskt for å "fryse" øyeblikket ellers blir det uklart, men da vil det automatisk også slippe inn lite lys, og bildet blir for mørkt. Du kan hjelpe på litt med å stille ISO'en høyere, men da får du mye støy på bildet. Bilder av stillestående ting blir som oftest bra, da er det bare å kjøre opp lukkertiden, og bruke stativ.
Jeg har egentlig gitt opp å ta bilder inne i haller o.l, de blir som regel aldri bra. Har prøvd meg litt frem med forskjellige innstillinger, men det blir som regel bare bilder som til nød kan brukes på web.

Nina & Flight
25-03-2007, 03:04
Hvis du ikke får det til, så tror jeg det er umulig x)
For du er jo fotograf nr. 1 :D :tilber:

Fancypants
25-03-2007, 03:06
Men du sa du hadde et EOS 350D? Objektivet på dette er helt greit (om du har standard kit, 18-55) dersom du får ganske bra bilder, men framdeles er de litt for mørke, kan du jo alltids redigere litt i PS.

Good luck!